kr
door kreeftje Jul 25, 2011 om 00:20
Huishouden & energie

Badkamervloer loopt niet genoeg af

Beste allemaal,

Ik heb mijn bad laten weghalen en op de plaats waar het heeft gestaan nieuwe tegeltjes laten leggen maar.... nu loopt het water van de douche niet goed weg naar het afvoerputje; er blijft dus een laag water staan.
Met moeite krijg ik het allemaal naar het putje gewist met de wisser maar dan nog moet ik met een dweil nadrogen om echt alle water weg te krijgen.
Wie weet er een goede - liefst simpele - oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

37970 40 Rapporteer

nb
door nbw - Jul 25, 2011 om 01:43
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je zit vast niet te wachten op belerende reacties. Ik zou zeggen schaf voor weinig geld wateropzuigers aan die je op kunt pakken. Sponzen.Uitknijpen en ze doen het weer.

kr
door kreeftje - Jul 25, 2011 om 07:53
86 Antwoorden / 36 Vragen

Dag nbw, bedankt voor de reactie maar ik heb het probleem niet duidelijk genoeg uitgelegd denk ik.
Ik krijg de vloer wel droog maar bij elke douchebeurt blijft het water staan; normaal liep/loopt het water weg door het putje.
Ik heb het putje al gecontroleerd maar daar is niets mee aan de hand. Denk dat de vloer te vlak is?

raydep
door raydep - Jul 25, 2011 om 12:43
100 Antwoorden / 1 Vragen

Als de tegelzetter zijn werk goed gedaan had had je dat probleem niet gehad. Opnieuw laten tegelen maar dan wel door een vakman. En douchebak is ook een oplossing maar ook die moet wel vakkundig worden geplaatst.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 25, 2011 om 12:44
84 Antwoorden / 1 Vragen

Uit je verhaal begrijp ik dat je de werkzaamheden hebt laten doen, en dus niet zelf hebt uitgevoerd.Als je het verwijderen van het bad hebt laten doen door een erkend bedrijf en er een douche voor in de plaats hebt laten maken, kun je het bedrijf aansprakelijk stellen. Zij hebben hun werkzaamheden niet goed uitgevoerd.
Iedere door een vakman aangelegde doucheplek moet aflopen naar het putje.
Stel de badkamerman dan schriftelijk op de hoogte en laat het naar behoren veranderen op zijn kosten.
Succes, Janny

audb
door audb - Jul 25, 2011 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De vloer netjes vlak neergelegen...
Tja en juist in een douche moet dat nou net niet gebeuren.

Nou kan de vloer er wel uit worden gehaald en opnieuw goed neer leggen of een vloertrekker (vloer wisser) kopen en dat laatste geeft wat minder rompslomp en is goedkoper.

do
door doordenker2 - Jul 25, 2011 om 12:47
9 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt zelf al een aannemelijk vermoeden betreffende de vloer. U kunt dat controleren met een waterpas. Als de vloer te vlak is kunt u een deskundige tegelzetter vragen de bestaande vloer even weg te breken en een nieuw , wel hellend , vloertje te laten leggen.

anglo
door anglo - Jul 25, 2011 om 12:48
95 Antwoorden / 22 Vragen

beste kreeftje
bij ons loopt het water ook niet weg
(ook te rechte vloer)
en kunnen het ook niet aflopend laten maken
(financieel)
wij trekken het water weg met een ruiten wissr/trekker
groet

th
door theodorusme - Jul 25, 2011 om 12:49
111 Antwoorden / 7 Vragen

Als de vloer te vlak is, oftewel het afvoerputje ligt niet diep genoeg is een simpele oplossing niet voorhanden. Het simpelste dat ik kan bedenken is om een opstaand randje op de vloer aan te brengen. Het hoeft niet erg hoog te zijn, een tegel dikte is m.i. genoeg. Probeer tegelstrips te vinden die passen bij de vloer en creëer een "douchebak" van voldoende grootte qua oppervlak en een hoogte van een tegeldikte. Dat kan er best netjes uitzien en als het putje zelf goed afloopt is het afdoende. Zo zou ik het doen. Hoop dat u hier wat aan heeft. Succes ermee.

kr
door kreeftje - Jul 25, 2011 om 12:55
86 Antwoorden / 36 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor de tips!
Eerlijk gezegd lijkt de laatste tip van Theodorusme in mijn geval het beste.
Zou ik anders een hele nieuwe tweede laag tegels aan kunnen laten brengen op de plaats waar het bad heeft gestaan?
En normaal gesproken had ik het misschien niet zo erg gevonden om na afloop een laagje water weg te moeten wissen maar ik heb Thuiszorg en zij staan (weliswaar met plastic overschoenen) tot hun enkels in het water en dat wil ik niet.

slimkees
door slimkees - Jul 25, 2011 om 13:01
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Bij de Action voor een paar centen zo'n wisser gekocht met zo'n dike spons eraan. Werkt PRIMA.
Tijdens het wissen even aan de hendel trekken boven het putje en de spons is weer droog.

th
door theodorusme - Jul 25, 2011 om 13:01
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=kreeftje schreef op maandag 25 jul 2011, 12:55]Allemaal hartelijk dank voor de tips!
Eerlijk gezegd lijkt de laatste tip van Theodorusme in mijn geval het beste.
Zou ik anders een hele nieuwe tweede laag tegels aan kunnen laten brengen op de plaats waar het bad heeft gestaan?
En normaal gesproken had ik het misschien niet zo erg gevonden om na afloop een laagje water weg te moeten wissen maar ik heb Thuiszorg en zij staan (weliswaar met plastic overschoenen) tot hun enkels in het water en dat wil ik niet. Als ze er tot hun enkels in staan zou ik iets dikkere strips nemen! ;-)

ioannes
door ioannes - Jul 25, 2011 om 13:14
20 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=theodorusme schreef op maandag 25 jul 2011, 13:01][quote=kreeftje schreef op maandag 25 jul 2011, 12:55]Allemaal hartelijk dank voor de tips!
Eerlijk gezegd lijkt de laatste tip van Theodorusme in mijn geval het beste.
Zou ik anders een hele nieuwe tweede laag tegels aan kunnen laten brengen op de plaats waar het bad heeft gestaan?
En normaal gesproken had ik het misschien niet zo erg gevonden om na afloop een laagje water weg te moeten wissen maar ik heb Thuiszorg en zij staan (weliswaar met plastic overschoenen) tot hun enkels in het water en dat wil ik niet. Als ze er tot hun enkels in staan zou ik iets dikkere strips nemen! ;-)
Of lieslaarzen ter beschikking stellen :D

wimmi20
door wimmi20 - Jul 25, 2011 om 13:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Geweldig die deskundigen die een wisser aanbevelen !
TS verklaarde in de vraag al dat zij/hij een wisser gebruikt !

af
door aflierman - Jul 25, 2011 om 13:50
128 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeftje,
Je kent vast het gezegde wel van "vlak is hol" ook dat gaar hier dus op.
Maar dat hebben er al veel gezegd de vloer met iets aflopen en dus niet goed vlak.
Als door een rekende tegelzetter is gebeurd die terug halen maar dat zal niet want die maakt die fouten niet.
Succes.
A.F.

blackjes
door blackjes - Jul 25, 2011 om 13:56
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ioannes schreef op maandag 25 jul 2011, 13:14
Of lieslaarzen ter beschikking stellen :D

"idiootannes" is weer zo iemand met een opmerking waar niemand iets aan heeft.
Kom op een normale vraag met een normaal antwoord. Als je dat niet kan, blijf dan in je hok.

he
door henk45 - Jul 25, 2011 om 14:17
5 Antwoorden / 0 Vragen

blackjes heeft gelijk, evenzo wimmie, kom a.u.b. met relevante en probleemoplossende antwoorden.

hi
door hipppo - Jul 25, 2011 om 14:30
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kreeftje schreef op maandag 25 jul 2011, 12:55]Allemaal hartelijk dank voor de tips!
Eerlijk gezegd lijkt de laatste tip van Theodorusme in mijn geval het beste.
Zou ik anders een hele nieuwe tweede laag tegels aan kunnen laten brengen op de plaats waar het bad heeft gestaan?
En normaal gesproken had ik het misschien niet zo erg gevonden om na afloop een laagje water weg te moeten wissen maar ik heb Thuiszorg en zij staan (weliswaar met plastic overschoenen) tot hun enkels in het water en dat wil ik niet.

Beste kreeftje,

Is het putje het laagste punt van de douchevloer? Als de thuiszorgers tot hun enkels in het water staan is er dus sprake van tenminste 5 cm. water! Dat kan dus alleen als er nu al een opstaande rand rondom je douchevloer is van iets hoger dan 5 cm. Ik krijg sterk het gevoel dat er toch iets mis is met het putje, of wellicht met de afvoerleiding iets voorbij het putje. Hoe snel liep het bad vroeger leeg? Hoe is het trouwens met de ontluchting van je riolering? Als die niet goed is kan er overdruk ontstaan waardoor het water niet snel genoeg wegloopt. Heb ik zelf ook.
Dus, voordat je weer iets laat maken/vernieuwen/herstellen, moet je eerst (laten) onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra je dat weet kan je de juiste beslissing nemen omtrent wat te doen.

kr
door kreeftje - Jul 25, 2011 om 15:35
86 Antwoorden / 36 Vragen

Ha Hippo,
Jij kunt het best wel eens bij het rechte eind hebben!
Mijn zoon heeft namelijk de werkzaamheden verricht en hij dacht ook dat het aan de riolering kon liggen.
Hij zou een oplossing bedenken (hij is nu met vakantie en ik heb het teleurstellende resultaat telefonisch aan hem meegedeeld) maar ik wilde ondertussen zelf ook naar een oplossing zoeken vandaar mijn vraag hier.
Ik heb ook een tweede toilet laten plaatsen - door een erkende installateur - en daarvoor moest een nieuwe rioolbuis aangelegd worden.
Nou, ik wacht maar tot mijn zoon weer terug is in de hoop dat hij een oplossing weet maar ik zal de bruikbare tips hier gegeven doorspelen en ja, er is een waterkerende drempel geplaatst dus dat hele stuk staat tijdens het douchen onder water ;-(

sc
door schutter76 - Jul 25, 2011 om 16:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

gabbertje 25Juli 15.55 uur

Wat een onzin over een slecht aflopende vloer.
GEWOON TERUG NAAR DE TEGELZETTER EN BEKLACH DOEN BRENG HET ECHTER MET TAKT WANT DIE Z.G. TEGELZETTERS ZIJN ONTZETTEND
GAUW OP HUN TEENTJES GETRAPT.
SUC6

christin
door christin - Jul 25, 2011 om 16:33
105 Antwoorden / 4 Vragen

Een douchevloer moet uiteraard altijd aflopend naar het afvoerputje zijn. Dit is blijkbaar niet gebeurd. De tip van Theodorusme is dan de meest simpele oplossing om een opstaand randje te maken rond de plek. Maar dweilen blijft noodzakelijk. En anders toch maar een douchebak laten plaatsen door een vakman en de buitenkant laten afwerken met dezelfde tegeltjes.

1paul
door 1paul - Jul 25, 2011 om 16:43
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij nutteloze reactie christin, zoon heeft het vloertje gelegd en zal dus niet op zijn teentjes getrapt zijn hij zal eerder hard mee willen werken om dit probleem op te lossen...

Eerste is inderdaad afvoer na laten kijken eventueel probleem neerleggen bij degeen die het toilet geplaatst heeft, is het probleem daarna toevallig ontstaan?
Dan zeker bij hem aankloppen met uw klacht en kijken of hij een oplossing heeft, soms wil een ontluchter al helpen...

Is hiermee het probleem niet opgelost dan ook de afvoer nakijken eventueel eens ontstopper in de put gooien kijken of dit helpt...

Als u water over de vloer laat stromen loopt het dan wel naar het putje of niet? ook dit kan een oorzaak zijn, het aflopen is dan niet voeldoende...

Als dit het geval is kan een douchebak uitkomst bieden inderdaad of opnieuw tegelen en dan iets verdiept ten opzichte van de rest van de tegels ik vermoed echter dat de meeste grootste probleem in de afvoer zit...

succes

defries
door defries - Jul 25, 2011 om 17:04
69 Antwoorden / 0 Vragen

Het opstaande tegelrandje klinkt wel leuk, maar lost het probleem niet op. Het enige wat er mee bereikt wordt, is dat in het gunstigste geval het water gelokaliseerd wordt, nl. binnen het opstaande randje (in het gunstigste geval he). Het water loopt nog steeds niet weg door het putje.
Zoals velen voor mij al vermoedden, ligt waarschijnlijk de oorzaak in het putje c.q. de riolering. "Tot de enkels in het water" kan, lijkt mij, niet veroorzaakt worden door te weinig afschot.
Dus eerst het putje / riool controleren en herstellen.
Als het putje,/ riool weer goed loopt hou je misschien nog een klein water probleem en dat kan met de trekker en de zojuist gebruikte handdoek wel weggenomen worden, zelfs met een vlakke vloer (niet op afschot) - zie mijn douchehoek.
Succes.

th
door theodorusme - Jul 25, 2011 om 17:12
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=defries schreef op maandag 25 jul 2011, 17:04]Het opstaande tegelrandje klinkt wel leuk, maar lost het probleem niet op. Het enige wat er mee bereikt wordt, is dat in het gunstigste geval het water gelokaliseerd wordt, nl. binnen het opstaande randje (in het gunstigste geval he). Het water loopt nog steeds niet weg door het putje.
Zoals velen voor mij al vermoedden, ligt waarschijnlijk de oorzaak in het putje c.q. de riolering. "Tot de enkels in het water" kan, lijkt mij, niet veroorzaakt worden door te weinig afschot.
Dus eerst het putje / riool controleren en herstellen.
Als het putje,/ riool weer goed loopt hou je misschien nog een klein water probleem en dat kan met de trekker en de zojuist gebruikte handdoek wel weggenomen worden, zelfs met een vlakke vloer (niet op afschot) - zie mijn douchehoek.
Succes. Kreeftje schreef: Ik krijg de vloer wel droog maar bij elke douchebeurt blijft het water staan; normaal liep/loopt het water weg door het putje. Nou, het putje loopt dus wel! In dat geval is zo'n opstaand randje dus wel degelijk een simpele (want daar werd om gevraagd!) oplossing.

un
door unicura - Jul 25, 2011 om 17:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben gehandicapt waardoor ik ook een douchevloer op äfschot" is aflopend nodig was. Punt bij het leggen van zo'n vloer is dat hij in cement gelegd moet worden en niet met lijm.Helaas denk ik dat de vloer er geheel uitmoet om het goed te krijgen. Het leggen in cement begint bij de deur, en tegel je door tot ca. 2 tegels voor het moet gaan aflopen. Op dit punt moet een envellop tegel worden gebruikt. Dit is dezelfde tegel als die u gebruikt. Deze moet diagonaal worden doorgesneden. Deze 2 helften leg je gewoon neer op de plek waar hij zou moeten komen. Het enige verschil is dat u aan de kant van de deur de zelfde voegbreedte gebruikt.Aan de andere kant van die 2 helften moet u zorgen dat daar geen voeg zit. (je hebt dan een tegel die aan een kant een normale voeg heeft en aan de andere kant liggen ze tegen elkaar aan). De punten die tegen elkaar liggen druk je iets naar beneden.Dan heb je het begin van het afschot. Dan door tegelen op normale hoogte tot het punt waar daadwerkelijk echt naar beneden gaat. (U moet dus de maat van de veronderstelde douchebak in gedachte houden) Dan doortegelen als een helling, de omtrek van het douche gedeelte. Zie het als een hele brede tuit vorm die naar het putje loopt. Van links hellend en van recht hellend dus. Beter kan ik het niet uitleggen. Maar u begrijpt nu dat het in cement moet. Dus denk niet aan de voorzijde meer lijm aan, meer helaas dat werkt niet.

hi
door hipppo - Jul 25, 2011 om 17:21
303 Antwoorden / 2 Vragen

Er is dus een tweede toilet geplaatst, dat via een nieuwe afvoer op de bestaande riolering is aangesloten. Hoe goed/snel loopt het water weg na doortrekken? Waar zit de aansluiting van de doucheafvoer t.o.v. die van het nieuwe toilet?
Wat was er eerder, het tweede toilet of de douche? Dat het (te geringe) afschot van de douchevloer niet de oorzaak is van een haperende afvoer is wel duidelijk.
Met een beetje nadenken over het probleem en het beantwoorden van alle vraagpunten moet je toch een heel eind kunnen komen om e.e.a. op te lossen.

keesstada
door keesstada - Jul 25, 2011 om 18:44
54 Antwoorden / 6 Vragen

Met een waterpas controleren? Laat er wat water op de vloer lopen en kijk of het blijft liggen...
Blijft het liggen dan is de vloer..... Precies! :-)

=doordenker2 schreef op maandag 25 jul 2011, 12:47: U hebt zelf al een aannemelijk vermoeden betreffende de vloer. U kunt dat controleren met een waterpas. Als de vloer te vlak is kunt u een deskundige tegelzetter vragen de bestaande vloer even weg te breken en een nieuw , wel hellend , vloertje te laten leggen.

gsm
door gsm - Jul 25, 2011 om 20:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Water op de vloer is voldoende waterpas om te kunnen nagaan of de vloer niet genoeg helt. Daar heb je echt geen waterpas bij nodig. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat na het weghalen van het bad de bestaande douchevloer veranderd zou zijn. Er zijn alleen maar nieuwe tegels geplaatst op de plek waar het bad stond.

Omdat het water vroeger wel wegliep heb ik de indruk dat er na het weghalen van het bad iets mis is gegaan met de waterafvoer. Er kan cement in het putje gekomen zijn, of er is onvoldoende ontluchting. Laat een vakman (loodgieter) de situatie ter plekke beoordelen en advies geven omtrent de waterafvoer, wanneer je er zelf echt niet uitkomt.

De voornaamste mogelijke reden voor het afvoerprobleem, die ik vanaf hier kan verzinnen, is ik dat er gruis in het putje is gekomen.
Het putdeksel, tevens stankafsluiter, kan dan met de onderkant van de afsluitring in het gruis liggen, waardoor een waterslot kan ontstaan. Verwijder dus het putdeksel en controleer of de put-ring, om de afvoerbuis, diep genoeg en schoon is. De binnenkant van het deksel moet ook goed schoon zijn.

gsm
door gsm - Jul 25, 2011 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer de douche geplaatst is boven de nieuwe tegeltjes, op de plaats van het vroegere bad zat, en het water vooral op de nieuwe tegels blijft staan, dan zijn de tegels waarschijnlijk gewoon ondeskundig (te laag en met een onjuiste helling) gelegd.

ka
door katja54 - Jul 25, 2011 om 20:32
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ja , je kan er een andere tegelvloer op aanbrengen.
Zorg er voor dat je lijm haalt voor tegel over tegel en leg de buitenste tegels iets hoger en dan langzamerhand een beetje minder lijm onder de tegeld doen tot je bij het putje bent.
Gebruik er een waterpas bij zodat je zeker weet dat de tegelvloer naar het putje af loopt.

veel succes

ad
door adbrown - Jul 25, 2011 om 21:09
6 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn dunne douchebakken verkrijgbaar die een afwaterende vloeraanpassing kunnen voorkomen. Eerst goed opmeten of het binnen de bestaande douchewanden past en ook de plaatst naar het water wegloopt in de afvoer.

Succes.

hi
door hipppo - Jul 25, 2011 om 21:47
303 Antwoorden / 2 Vragen

kreeftje,

Laat je niet op het verkeerde been zetten door goed bedoelde, maar niettemin voorbarige adviezen.
Bij het aanleggen van de douche is een afvoerputje geplaatst, want een bad heeft geen putje. Dat er gruis in het putje zit is niet echt waarschijnlijk. Probeer nou eerst te achterhalen of er in de afvoerleiding een verstopping zit en zo ja op welke plek. Het is heel goed denkbaar dat die verstopping al veel langer aanwezig is, want als je het bad leeg laat lopen let je er doorgaans niet op hoe lang dat duurt, maar als tijdens het douchen het water niet (snel genoeg) wegloopt zie je dat meteen, zodat je geneigd bent te denken dat dit een nieuw probleem is, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn. Trek dat nieuwe toilet een keer door en kijk of het water snel afgevoerd wordt. Zoja, dan zit daar dus geen probleem. Kijk vervolgens het putje na op eventuele ongerechtigdheden. Is er niets te vinden dan moet er iets verderop in de afvoerleiding een belemmering zitten. Gebruik dus een ontstoppingsmiddel en kijk wat dat oplevert. Als dat allemaal niet helpt leg dan een nieuwe doucheafvoer aan en gebruik dan niet zo'n primitief putje maar neem meteen een drain over de volle breedte van de douche en sluit die aan op de afvoer van het nieuwe toilet, mits daar geen verstopping is aangetroffen. Die laatste aanpak vereist dus ook het opnieuw aanbrengen van een douchevloer, al dan niet gewoon op de bestaande. Alleen maar een nieuw tegelvloertje laten aanbrengen is volslagen nutteloos, evenals een opstaand randje, althans, dat meen ik te mogen opmaken uit de informatie die je tot nu toe hebt verschaft.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 26, 2011 om 01:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een onzin antwoord.
TS heeft toch verteld dat haar zoon het vloertje heeft gemaakt !
======================================================

=schutter76 schreef op maandag 25 jul 2011, 16:00: gabbertje 25Juli 15.55 uur

Wat een onzin over een slecht aflopende vloer.
GEWOON TERUG NAAR DE TEGELZETTER EN BEKLACH DOEN BRENG HET ECHTER MET TAKT WANT DIE Z.G. TEGELZETTERS ZIJN ONTZETTEND
GAUW OP HUN TEENTJES GETRAPT.
SUC6

kr
door kreeftje - Jul 26, 2011 om 08:27
86 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn conclusie :
Met het afvoerputje is niets mis; ook niet met de riolering, maar het is puur het vloertje wat niet goed afloopt want vanochtend heb ik er nog eens goed naar gekeken en zodra ik de douche aanzet zie ik het water al de verkeerde kant (de hoek) inlopen, helaas.....
Gelukkig heeft mijn zoon ook een waterkerende drempel aangelegd dus het blijft wel daarachter maar toch staat de verzorgende in het water; nogmaals: met plastic overschoenen zoals ze altijd al deed.
Ik vind het heel vervelend voor haar; zij vindt het niet erg en gaat flink met de wisser aan het werk, maar ik vind het wel een domper!
Nu is alles zo mooi en komt dit om de hoek kijken.
Nou ja, ik vertrouw er op dat mijn zoon een oplossing weet; ik laat sowieso jullie reacties lezen.
Nogmaals dank aan alle mee-denkers!

toon59
door toon59 - Jul 26, 2011 om 09:04
40 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Er is maar een GOEDE oplossing:
De vloer moet eruit en opnieuw leggen onder afschot, dan loopt het water wel
naar het putje.

toon59
door toon59 - Jul 26, 2011 om 09:14
40 Antwoorden / 7 Vragen

Unicura beschrijft de oplossing in heel duidelijk en begrijpelijk Nederlands.
Helaas ben ik ook gehandicapt, nogmaals dit heb ik ook meegemaakt.
Na het verwijderen van het bad, op verzoek van de Thuiszorg, ook met randjes geklungeld, tot ik niet meer over het randje kon en per badstoel de badkamer werd ingereden, dus toen de vloer eruit "onder afschot" .
Nu zit ik in een verpleeghuis en daar hadden de "specialisten" van het huis dezelfde fouten gemaakt, Hoera de Nederlandse Verzorgingsstaat !

hi
door hipppo - Jul 26, 2011 om 10:01
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kreeftje schreef op dinsdag 26 jul 2011, 08:27]Mijn conclusie :
Met het afvoerputje is niets mis; ook niet met de riolering, maar het is puur het vloertje wat niet goed afloopt want vanochtend heb ik er nog eens goed naar gekeken en zodra ik de douche aanzet zie ik het water al de verkeerde kant (de hoek) inlopen, helaas.....
Gelukkig heeft mijn zoon ook een waterkerende drempel aangelegd dus het blijft wel daarachter maar toch staat de verzorgende in het water; nogmaals: met plastic overschoenen zoals ze altijd al deed.
Ik vind het heel vervelend voor haar; zij vindt het niet erg en gaat flink met de wisser aan het werk, maar ik vind het wel een domper!
Nu is alles zo mooi en komt dit om de hoek kijken.
Nou ja, ik vertrouw er op dat mijn zoon een oplossing weet; ik laat sowieso jullie reacties lezen.
Nogmaals dank aan alle mee-denkers!
Kreeftje,

Als je weer eens een probleem aan de orde stelt, verschaf dan meteen alle relevante informatie en laat niet terzakedoende gegevens weg, dat scheelt een heleboel nutteloze adviezen.
Uitsmijter: laat je zoon vooral niet meewerken aan het scheppen van een gewenste oplossing, dat zou zo maar weer op een fiasco kunen uitdraaien.

kr
door kreeftje - Jul 26, 2011 om 10:04
86 Antwoorden / 36 Vragen

@ Hippo :
Wat heb ik fout gedaan dan?

hi
door hipppo - Jul 26, 2011 om 10:39
303 Antwoorden / 2 Vragen

Kreeftje,

Je wist o.a. te melden dat de verzorgende tot de enkels in het water stond.
Dat betekent dus een laag water van tenminste 5 cm. Dat deed mij vermoeden dat niet het (verkeerde of te geringe) afschot het probleem was, maar het putje of de afvoer verderop. In je voorlaatste bijdrage vertel je, wat je al eerder op die manier had kunnen doen, dat het water meteen de verkeerde kant uitstroomde.
Dat is nou precies wat je meteen had moeten vertellen, dan was er bij niemand twijfel geweest. Overigens vind ik een afschot in de verkeerde richting waarbij ca.5cm. water blijft staan wel een heel groot brevet van onvermogen. Dus opnieuw: laat je zoon niet meer doen dan toekijken hoe een vakman een nieuw vloertje legt.

gsm
door gsm - Jul 26, 2011 om 11:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=kreeftje schreef op dinsdag 26 jul 2011, 10:04]@ Hippo :
Wat heb ik fout gedaan dan?
Je hebt in principe niets fout gedaan en eigenlijk wel verteld dat het water "niet naar het putje loopt". Toch bleef het een beetje gissen over de situatie, omdat je te weinig duidelijke en relevante informatie gaf, zoals je die wel pas gaf op dinsdag 26 jul 2011, 08:27.

un
door unicura - Jul 26, 2011 om 11:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Toon 59 onderschrijft mijn verhaal, waarvoor dank. Ik ben dus unicura.
Bij mij is ook in eerste instantie nadat het ligbad eruit is gehaald de ruimte waar het bad stond gevuld met tegeltjes. (ik zal het maar niet hebben over hoe het er dan uitziet met verschillende soorten en kleur) Als dat gedaan is begrijpt u toch dat er dan een rechte vloer is en niet een op afschot. Het gedoe met randjes is bij mij ook gedaan nadat bleek dat ik op het toilet ook met mijn voeten in het water stond. Eigenlijk loopt het water waar het maar heen kan. Zoals Kreeftje al schreef dat als ze de kraan openzet het water eigenlijk gelijk al de verkeerde kant oploopt.
Dit is niet te verhelpen met randjes of i.d. De enige goede manier is hoe ik het in het eerste stuke van mij is uitgelegd. Zeker niet simpel. Ook bij mij heeft de WMO
na controle moeten toegeven dat dit niet kon. Toen ik vroeg wat voor mensen dit waren die het erin hebben gelegd bleken dat mensen van de sociale werkplaats te zijn. Op zich niet erg, maar er zat geen tegelaar bij. Wel timmermannen etc.
Maar het resultaat is geweest dat de hele vloer er 3 keer weer is uitgehaald. Toen had ik het wel gehad. Je wilt wel kunnen dochen nietwaar.Ik heb toen via de bezwarencommissie van de gemeente gelijk gekregen. Dit hield in dat er een A klasse tegelaar van een heel gerenommeerd bedrijf (zeg maar de de Bijenkorf ipv Hema of V&D) het werk heeft overgenomen. De WMO heeft toen de sociale werkplaats gevraagd alle tegel eruit te halen. Deze vakman heeft de vloer ca. 3 x 2 m in 4,5 uur erin gelegd (alleen) buiten drogings tijd. De vloer is nu een zaligheid, het water loopt rechtstreeks naar het putje. Een keer met de trekker het laatste naar het putje toe. Paar sec. werk. De rerst droogt binnen no-time.
Ik vind het voor Toon 59 verschrikkelijk want hij had misschien op die manier nog jaren in zijn eigen huis kunnen blijven wonen. De gemeentes willen voor een dubbelte op de eerste rij, maar goedkoop is duurkoop. Wat kost het verpleeghuis wel niet Toon sterkte!!!. Dit van een gewone burger zomaar ergens uit NL.Maar hij en ik weten hoet in elkaar zit,