t1
door t1coby Oct 15, 2007 om 03:28
Huishouden & energie

Behang van gipsplaat halen

Hoe haal ik behang van gipsplaat,zonder de gipsplaat te beschadigen?

10823 5 Rapporteer

jvdorst
door jvdorst - Oct 15, 2007 om 13:08
186 Antwoorden / 5 Vragen

Op een kale gipsplaat lukt dat nooit als het behang goed gelijmd is.

ca
door captainlouis - Oct 15, 2007 om 13:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

maak een emmer met nieuwe behangselplaksel, Sop/smeer het te verwijderen behang lekker hiermee in, en laat het intrekken (niet laten drogen) desnoods een keer de behandeling herhalen.

Succes verzekerd

bobmalooga
door bobmalooga - Oct 15, 2007 om 14:08
229 Antwoorden / 7 Vragen

Als je de platen opnieuw gaat behangen, dan wel een gipsplaat/behang primer gebruiken.
Een volgende keer kun je het behang dan zo verwijderen.

no
door noordereilan - Oct 15, 2007 om 16:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb eerst sneetjes gemaakt met stanlymes en daarna goed nat gemaakt en daarna voorzichtig met plamuurmes af steken.

ik heb nu voor de volgende muur een behangperformator gekocht dat moet nog beter gaan.sucses

donkschr
door donkschr - Oct 15, 2007 om 17:10
78 Antwoorden / 14 Vragen

Met een afstoomapparaat.

Al onze muren zijn ook van gipsplaat. Wij hebben in de afgelopen 20 jaar diverse keren behang er af gestoomd met een afstoomapparaat en een groot plamuurmes (zo plat mogelijk houden). Je moet niet te veel doorstomen, omdat anders het papier van de gipsplaat los laat. Na het afstomen insmeren met strijkgrond voor de hechting van het gipsplaatpapier en het nieuwe behang.

Dit heeft bij ons altijd het beste resultaat opgeleverd.