pe
door pecvries Dec 3, 2010 om 00:35
Huishouden & energie

Bestrijdingsmiddelen poef Xenos

Wij hebben twee roze vierkante poefjes gekocht bij de Xenos, 2 maanden geleden. De poefjes zijn hol van binnen, het deksel kan eraf en dan kun je de poef vullen. Al twee maanden liggen deze poefjes op onze vliering ivm 5-12. Al 2 maanden stinken deze poefjes verschrikkelijk. Het lijkt een bestrijdingsmiddel te zijn, waar we behoorlijk misselijk van worden en mij slaat het op mijn keel.

We durven het niet cadeau te doen aan onze kinderen. Ik wil er wel mee terug gaan naar de Xenos, maar heb helaas de bon niet meer. Heeft iemand ervaring met deze poefjes? Ze komen vast uit China en daar zijn ze zeer kwistig met bestrijdingsmiddelen, zoals bekend. Moet ik ze laten onderzoeken op giftige bestrijdingsmiddelen? Ik hoor graag uw reactie. Vriendelijke groet, PdV

4329 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 3, 2010 om 09:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ken ze niet, waar zijn ze van gemaakt ? Hout, gevlochten riet of iets ?

Je kunt ook eerst xenos winkel even bellen om te overleggen ->Filialen

an
door anromach - Dec 3, 2010 om 19:54
36 Antwoorden / 1 Vragen

Goede avond,

Dat de poefjes van de Xenos stinken verbaasd mij niets want niet alleen qua geur stinkt er iets in de Xenos.
Al die goedkope spulletjes uit deze winkelketen komen uit arme(re) landen waar de arbeidkosten heel erg laag zijn en stinken daarom zo wie zo al.
De mensen en kinderen(!!) die al die spullen uit de Xenoswinkels maken worden zeer slecht betaald en ook vaak zeer slecht behandeld en maken soms werkdagen van 12 tot 16 uur.(ook in China)
Zij leven in barre omstandigheden en zonder dat de consument er zich bewust van is,werken zij hard mee om deze ellende in stand te houden door te kopen in dit soort winkels.
Ik heb jaren bij de Wereldwinkel als vrijwilliger gewerkt en wist het eerst ook niet maar via de wereldinkel heb ik heel veel info gehad over dit soort zaken. De Wibra en de Zeeman horen daar o.a ook bij.
Ik kan me voorstellen dat u uw kinderen niet aan zulke giftige spullen wilt blootstellen en ik zou ze dan ook maar gewoon wegdoen of een brief aan de directie van Xenos schrijven over deze klacht.
Maar nog mooier zou zijn als iedereen niet meer in de Xenos zou kopen want je wilt toch niet op je geweten hebben dat de kinderen/mensen die deze dingen moeten maken wel blootgesteld worden aan slechte leefomstandigheden en giftige stoffen? Een kind hoort niet te werken maar zou naar school moeten kunnen gaan en kunnen spelen.
Omdat veel mensen dit niet weten heb ik deze vraag beantwoord.
Succes ermee en vr.groet

ha
door hanneke - Dec 3, 2010 om 20:10
321 Antwoorden / 1 Vragen

anromach:
Hoe goed u het waarschijnlijk ook bedoelt, maar dit beantwoordt niet de gestelde vraag. Dit is een heel andere discussie.

pecvries:
Het is bekend dat veel materialen als matrassen en kussens behandeld moeten worden met brandvertragende middelen. Ook worden ze voor het transport behandeld met middelen tegen ongedierte en schimmels.
Wat u hiertegen kunt doen behalve flink luchten, weet ik eerlijk gezegd ook niet. Er zijn meer vragen op dit forum over matrassen en dergelijke die flink stinken.
Teruggaan naar de winkel zou in ieder geval wel proberen, u kunt er in ieder geval niet slechter op worden.
Als u het echt niet vertrouwt misschien bij de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA, vroeger de Keuringsdienst van Waren) informeren of zij er iets over weten, of ergens op kunnen testen?

an
door anromach - Dec 3, 2010 om 20:26
36 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Hanneke,

Dat ik met mijn verhaal niet beantwoord aan de vraag, daarvan ben ik mij bewust.
Maar ik maak van elke gelegenheid gebruik als ik mensen op dit punt kan wakker schudden en op die manier probeer ik de wereld wat mooier te maken.

Evengoed een fijne avond verder, vriendelijke groet!

abarth
door abarth - Dec 3, 2010 om 23:10
845 Antwoorden / 19 Vragen

luchten is de beste oplossing.
Laat de poefjes minimaal 24 uur luchten.
Indien de geur nog doordringend is nogmaals 24 uur.

Lsk520
door Lsk520 - Dec 3, 2010 om 23:20
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 3 dec 2010, 23:10]luchten is de beste oplossing.
Laat de poefjes minimaal 24 uur luchten.
Indien de geur nog doordringend is nogmaals 24 uur.

en nog een keer 24 uur....hoelang wil je daarmee doorgaan?

stacey
door stacey - Dec 3, 2010 om 23:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Jammer dat vraagsteller even niet reageerd wat voor materiaal het precies betreft........wellicht is er dan een simpele verklaring voor de `stank`

pe
door pecvries - Dec 5, 2010 om 17:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste respondenten,

Dank voor uw reacties. Inmiddels heb ik de poefjes teruggebracht naar de Xenos, waar ik goed ben geholpen en de filiaalmanager mij mijn geld heeft teruggegeven. Hij vond het vreemd dat deze lucht aan het product zat, omdat ze verder geen klachten hadden gehad. Zelf denk ik nog steeds dat er hout binnenin de constructie zit en dat daar bestrijdingsmiddel in zit.

Ik vind het jammer van de poefjes, maar ben tevreden met de afhandeling. U allen dank voor uw reacties!

Pecvries

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 5, 2010 om 17:34
1961 Antwoorden / 1 Vragen

omdat ze verder geen klachten hadden gehad

Dat is de standaard zin als je met een klacht naar een winkel gaat.