Colporteurs Negeren Anti-Colportage Sticker
Wat kan men doen, en wat is de consequentie, als gas en stroom colporteurs ondanks "Geen Colportage" sticker onder de bel toch aanbellen?
Hallo kanetje,
Een sticker geeft geen garantie dat u niet wordt lastiggevallen en u kunt zich ook nergens op beroepen als colporteurs de sticker negeren.
Met vr.gr.
U kunt helaas, net als iedereen, niemand verbieden om bij u aan te bellen.
Het staat u uiteraard vrij om te beslissen of u wel of niet open doet.
Zelf doe ik, als blijkt dat een colporteur ondanks de goed zichtbare sticker bij mij aanbelt, zonder te reageren de deur weer dicht en daarmee is het "probleem" opgelost.
Misschien niet zo netjes, maar als iemand een bord voor z'n k.. heeft dan moet dit maar een keertje.
Mijn ervaring is dat het heel erg afhankelijk is van het soort sticker dat je gebruikt. Eerst had ik een sticker met alleen tekst. Ondanks de sticker werd er toch nog door iemand van Nuon of Essent aangebeld. Voordat ik er wat van zei, verontschuldigde deze meneer zich direct. Hij las de tekst pas nadat hij al op de bel gedrukt had. Later heb ik een andere sticker besteld bij belnietaansticker.nl. Zonder te lezen is op deze sticker direct duidelijk dat ik geen verkopers aan mij deur wil. Ik heb de sticker nu een jaar of drie en sindsdien geen verkoper meer aan mijn deur gehad.
Ik kijk of vraag altijd eerst wie er voor de deur staat. Als het iemand is die mij niet aanstaat daar staat, doe ik niet open, simpel toch?
Doe nooit deur open als ik niemand verwacht; dan kijk ik door keukenraam, schud vriendelijk nee, zwaai ook nog eens ;-) en doe keukendeur weer dicht. Klaar.
Tja..... wéér dat malafide MIEC-clubje. Die gasten hebben alléén maar oog voor uw geld en de rest interesseert hen totaal niets. Dus blijkbaar hebben zij ook totaal geen respect voor u(w wensen).
Dat geeft maar weer eens aan dat men nooit (!) met dit soort malafide clubjes in zee moet gaan.
Als er problemen ontstaan (en dat is bij dit clubje wel zo goed als zeker), dan hebben zij ook geen respect voor uw probleem.
Dus elk ***'bedrijfje' dat wel bij u aanbelt, heeft dus geen respect voor u.
En dat moet u goed onthouden.
Maar er is wel een leuk moment te verzinnen:
zodra er wordt aangebeld en u heeft in de gaten dat het zo'n respectloze joker is, totaal niets zeggen en dat persoontje alleen blijven aankijken.
Zij moeten (snel) zoveel mogelijk slachtoffers zien te vinden, dus: tijd is geld.
Raad eens wie dit het langste volhoudt.
U zou natuurlijk ook al filmend de deur open kunnen doen en ook zwijgend blijven filmen.
En daar hebben zij een hekel aan, dat garandeer ik u.
Het is dus uiteindelijk een kwestie van fatsoen, niet meer en niet minder. Formeel heeft die sticker geen betekenis, maar het zegt dus wel alles over dat persoontje en het ***'bedrijfje' waarvoor hij/zij aanbelt.
[quote]U zou natuurlijk ook al filmend de deur open kunnen doen en ook zwijgend blijven filmen.
En daar hebben zij een hekel aan, dat garandeer ik u.
Het is dus uiteindelijk een kwestie van fatsoen, niet meer en niet minder. Formeel heeft die sticker geen betekenis, maar het zegt dus wel alles over dat persoontje en het ***'bedrijfje' waarvoor hij/zij aanbelt.
Dit "advies" zou ik u zeker niet aanraden te doen, filmen en zwijgend blijven filmen. Dat lijkt me de goden verzoeken anno 2014. Weet u veel wat voor type u voor u heeft. Veel te riskant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer