ro
door robgreet Oct 31, 2014 om 15:46
Huishouden & energie

Condens

hoe kan ik de condens op spiegel reduceren,heb een inloopdouche,goede verwarming in de badkamer,en 2 ramen,en ontluchtingkanaal

5818 11 Rapporteer

ge
door gerboe - Oct 31, 2014 om 15:48
806 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje afwasmiddel op een doekje en daarmee de spiegel inwrijven en daarna laten drogen.

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2014 om 16:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees de reacties hier eens.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2014 om 08:32
7201 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad een beetje afwasmiddel gebruiken, voorkomt ook dat een bril beslaat.
Vr. gr.

ro
door robgreet - Nov 1, 2014 om 10:53
35 Antwoorden / 21 Vragen

bedankt allemaal, is gelukt

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2014 om 11:14
7201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=robgreet schreef op zaterdag 1 nov 2014, 10:53]bedankt allemaal, is gelukt
Fijn dat het gelukt is. Bedankt voor het melden.

kl
door kleppy - Nov 3, 2014 om 14:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Alles wat beslaat, gewoon een drupje afwas sop op een sponsje en wrijven maar, zo oplaten drogen. En als het na een week weer gebeurd gewoon weer doen. Echt het helpt

wc
door wcavandenhout - Nov 3, 2014 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

De oorzaak van het beslaan is dat de spiegel koud is en de lucht warm en vochtig. Als u de spiegel kunt demonteren is het wellicht mogelijk om een plaat tempex van plm 1 à 2 cm dik aan te brengen. De spiegel koelt hierdoor minder af en zal dus niet beslaan.

bo
door boosje - Nov 3, 2014 om 15:29
80 Antwoorden / 2 Vragen

En als je wat langer er van af wilt zijn: er van dat nanospul in de handel voor op je autoruiten: voor van buiten zodat je minder gauw je ruitenwissers moet gebruiken, voor binnen tegen condens. Dat helpt voor wat langere tijd. En anders inderdaad: met je washand of spons met douchegel ook even over de spiegel heen. Simpel maar doeltreffend.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 3, 2014 om 17:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het beslaan komt omdat de spiegel kouder is dan de waterdamp.
Als de spiegel in de douche hangt dan gewoon even verwarmen met de douche straal.

ke
door keteltje3 - Nov 4, 2014 om 09:42
33 Antwoorden / 1 Vragen

de oplossing is er wel, maar er hangt een kostenplaatje aan. Breng spiegelverwarming aan, en je bent er voorgoed vanaf! niet eenvoudig misschien om het zelf te doen, zeker als er geen elek. aansluiting is.

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 10:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

anti condens doekjes kopen en daar de spiegel mee schoonmaken , heb je er geen last meer van