snowgirl
door snowgirl Jan 31, 2010 om 11:52
Huishouden & energie

Condensdroger

ik heb een condensdroger,
en moet altyd de slang buiten hangen voor de condens..
heeft er iemand ervaring met een opvangbakje dat je kunt kopen bij bouwmarkten, waar je de condens in op kunt vangen,
want ik wil niet elke keer met drogen die slang buiten het raam doen.
of heeft er iemand tips of ideen over hoe of wat..
en of dit bakje goed zijn werk doet of niet...

12092 15 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 31, 2010 om 12:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Weet u zeker dat u een condensdroger heeft? Een condensdroger geeft droge lucht naar buiten uit de machine en heeft een bak om het vocht op te vangen.

Ik denk dat u een luchtdroger heeft met zo'n witte flexibele ronde buis (12-15 cm diameter), die u uit het raam moet hangen.

Vladja

tdehond
door tdehond - Jan 31, 2010 om 12:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hier zie ik leuke tips waarbij de afvoer slang in de afvoer voor de wasmachine gehangen wordt.

toolboy
door toolboy - Jan 31, 2010 om 12:26
965 Antwoorden / 40 Vragen

U heeft een luchtafvoer droger.
Hier zijn condensatie bakken voor te koop,De enige die echt werkt is er 1 met koelelementen erin. Verkrijgbaar bij de betere onderdelen zaken.

T

snowgirl
door snowgirl - Jan 31, 2010 om 14:32
89 Antwoorden / 46 Vragen

idd dan hebben jullie het over een luchdroger,

en zo,n bak..
werk dat echt..
ik heb een idee dat warme lucht hieruit weg kan en dan alsnog
en de ruimte blijft hangen, en er schimmel kan ontstaan..

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 1, 2010 om 01:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag snowgirl,

Heb je toolboy's reactie niet gelezen?

Alleen die condensdroogbak werkt goed waar je koelelementen in kunt hangen/plaatsen. De warme, vochtige lucht strijkt dan langs die koelelementen en condenseert daar op, omdat waterdamp nu eenmaal altijd condenseert op de koudste plek. Het druppelt van die elementen af in de opvangbak.

Dat water in de opvangbak moet je niet weggooien, wanneer je met een schone bak en schone koelelementen begint. Dit water is uitstekend geschikt voor je stoomstrijkbout, autoaccu en alle zaken waar je gedestilleerd - of gedémineraliseerd water moet gebruiken. Wat je teveel hebt doe je in schone flessen. Bewaar het en geef het desnoods weg aan vrienden, wanneer je teveel hebt.

Hardware ERror MAN.

kl
door klusman - Feb 9, 2010 om 16:49
91 Antwoorden / 9 Vragen

Als er een buitenmuur zit, is het makkelijkst: een gat in de muur (laten boren) en de slang daar in drukken. Aan de buitenkant wel een roostertje monteren.

lelyonnais
door lelyonnais - Feb 9, 2010 om 17:05
109 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo snowgirl,

Wij hebben een droger net zoals u met buiten luchtafvoer. In een poging te willen sparen aan de stookkosten, (badkamer raam moet open blijven met een slang naar buiten), hebben we zo'n bak gekocht! Na 2 weken hebben we die opvangbak weggegooid, het was zonde van het geld!. Badkamer was ondanks alle goede advies zeik en zeik nat! Zelfs de overloop zat vol damp!
Ik heb een vaste afvoerkanaal gebouwd naar buiten die men in elkaar kan steken. We laten de rolluik naar beneden tot de luchtkanaal. De overige vrije stuk heb ik met hoor beschermd en een opening gelaten voor de buizen. Geen last meer van muggen, weinig warmte/koud verlies meer!.
De van toolboy gemelde bak heeft bij ons echt niet gewerkt!. Misschien kan het eraan lieggen aan de sterkte van de droger, maar zeker ben ik het niet.

m.v.g. Robert

25757
door 25757 - Feb 9, 2010 om 17:12
38 Antwoorden / 2 Vragen

Voor je gaat drogen eerst 2x alleen centrifugeren op hoogste snelheid bespaarde meer geld.

Naast ronde Slang is soms via platte buis verloopstuk via luchtrooster die je vaak kunt verwijderen ook een doorvoer mogelijk naar buiten.

Gezien het aanbod op marktplaats van de bakken en op 30 april geloof ik in de matige of niet werkende bakken!

De goedkoopste oplossing is in de nacht wassen.
Overdag drogen met uittrek waslijn op slaapkamer en raam open zetten.
Als je thuis komt even strijken en gelijk de kast in en dit is goedkoopste, frisse slaapkamer en kleding gratis droog zonder droger en het energie ver/misbruik.

toolboy
door toolboy - Feb 9, 2010 om 17:21
965 Antwoorden / 40 Vragen

Volgens mij wordt er niet heel goed gelezen.
Ik heb het over condensopvangbakken met koelelementen erin!,Die kent nagenoeg bijna niemand.

T

Lsk520
door Lsk520 - Feb 9, 2010 om 17:30
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=25757 schreef op dinsdag 9 feb 2010, 17:12]Voor je gaat drogen eerst 2x alleen centrifugeren op hoogste snelheid bespaarde meer geld.

Naast ronde Slang is soms via platte buis verloopstuk via luchtrooster die je vaak kunt verwijderen ook een doorvoer mogelijk naar buiten.

Gezien het aanbod op marktplaats van de bakken en op 30 april geloof ik in de matige of niet werkende bakken!

De goedkoopste oplossing is in de nacht wassen.
Overdag drogen met uittrek waslijn op slaapkamer en raam open zetten.
Als je thuis komt even strijken en gelijk de kast in en dit is goedkoopste, frisse slaapkamer en kleding gratis droog zonder droger en het energie ver/misbruik.

beste D!RK/Gozik;

wederom heb je wat moeite met (begrijpend) lezen.
TS vraagt niet naar jouw was-advies maar naar opvangbakken...
En, naar ik mij goed herinner, een TV-test laat zien dat die dingen, m.u.v. die voorzien zijn van een koelelement, niet werken.

25757
door 25757 - Feb 9, 2010 om 17:37
38 Antwoorden / 2 Vragen

@tp.

Ik heb niets met de genoemde personen te maken.

De opvang bakken zonder koeling weet ik wel.
De met koeling geen ervaring of test gevonden.

De condens drogers werken ook met koelers dus zou moeten kunnen.
Ik was verkoper en weet niet of de losse koelers goed werken.

@ Toolboy,

graag een link naar fabriek of verkoper die met koeling aanbied.

toolboy
door toolboy - Feb 9, 2010 om 18:04
965 Antwoorden / 40 Vragen

Bij deze

http://kunststoffen.nedco.eu/page/67

T

toolboy
door toolboy - Feb 9, 2010 om 18:26
965 Antwoorden / 40 Vragen

De samenstelling van de condensbak bestaat uit:

•een bak (kan 7 liter water in)

•een deksel (in een mooie zachtblauwe tint)

•2 bekers (om continu gebruik te waarborgen)

werking
De slang die vanaf uw wasdroger komt voert condens af. Deze slang hangt vaak naar buiten en daarvoor is nodig dat het raam open staat. Met deze condensbak is dat niet meer nodig. U vult de bekers, vriest deze in en zet hem vervolgens in de condensbak, waarbij u de slang op het deksel aansluit. Alle condens die nu vrij komt, zal door de koude worden binnen gehouden! Geen slang meer naar buiten!

T

ro
door ron530 - Feb 9, 2010 om 18:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Toolboy stelt,

Volgens mij wordt er niet heel goed gelezen.
Ik heb het over condensopvangbakken met koelelementen erin!,Die kent nagenoeg bijna niemand.

Kun je misschien zelf maken als je wat handig bent. In de condensbak moet voor je de droger aanzet een laag koud water staan, de vochtige warme lucht slaat daar op neer en condenseert, tot zover het principe. Nu het probleem het water in de bak warmt op en het effect is naar de vaantjes. Als de bak groot genoeg is kun je koelelementen van een koelbox gebruiken. Het zal wel niet precies zijn wat Toolboy bedoelt maar het principe blijft de zelfde. De water temperatuur blijft koud en de warme vochtige lucht condenseert sneller.

Ronny.

lelyonnais
door lelyonnais - Feb 9, 2010 om 20:20
109 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=toolboy schreef op dinsdag 9 feb 2010, 17:21]Volgens mij wordt er niet heel goed gelezen.
Ik heb het over condensopvangbakken met koelelementen erin!,Die kent nagenoeg bijna niemand.

T

....dit is wat ik ook had!.....;-}

m.v.g. Robert