Constructiefout in de uitverkoop
Vorig jaar februari heb ik 6 nieuwe eettafelstoelen gekocht in de uitverkoop bij de firma Jencikova. Deze stoelen wilden we al eerder kopen en waren hiervoor aan het sparen toen we zagen dat ze 50% waren afgeprijsd. We zijn toen gaan vragen waarom ze waren afgeprijsd, want een showroommodel wilden we niet! De verkoper vertelde dat de stoelen uit de collectie zouden gaan omdat het een oud model was, maar dat het kwalitatief prima stoelen waren en dat we er geen spijt van zouden krijgen. De koop was snel gesloten en een paar weken later kregen we de stoelen. Direct zag ik al dat de stoelen niet helemaal recht op de vloer stonden maar de chauffeur zei dat dat bij deze stoelen vaker het geval was bij een parketvloer die waarschijnlijk niet helemaal waterpas ligt? Nou ja, dacht ik dat zal wel. Na een aantal weken begonnen de stoelen wel erg te kraken en wiebelen maar ik dacht dat dat nieuwigheid was. In november was ik dat gekraak en gewiebel zat en ben gaan bellen naar Jencikova. Heel vriendelijk waren ze en er zou een servicemonteur langskomen om de stoelen te beoordelen. Nou, daar zit ik nu dus nog op te wachten. Inmiddels heb ik wel tig keer gebeld, zonder resultaat. De ene keer is de servicemonteur met vakantie, de andere keer geopereerd aan zijn knie. Toen 2 van de 6 stoelen het uiteindelijk begaven, waarschijnlijk is de stang in het zitgedeelt gebroken op de lasnaad of zoiets heb ik een adres van het hoofdkantoor gekregen en heb daar naar een klachtenbrief geschreven met mijn grieven en ze een termijn gesteld dat er een servicemonteur langs komt. Hierop kreeg ik een email terug met excuses en ik zou 2 nieuwe stoelen krijgen. Hierop heb ik een email teruggestuurd waarom ik 2 nieuwe stoelen krijg zonder dat deze door een expert zijn gezien en wat er met de andere 4 stoelen zou gebeuren. Volgens Jencikova zouden deze door de chauffeur nagekeken en beoordeeld worden. De chauffeur kwam met 2 "nieuwe stoelen" en zei dat ie alleen verstand hadden van chauffeurswerk en niets van meubels en ging weg. Toen we het plastic van de stoelen afhaalden (hadden we gelijk moeten doen natuurlijk) conculdeerden we tot onze grote verbazing dat de stoelen onder een grote laag stof zaten en beiden waren geheel beschadigd. Natuurlijk weer een email gestuurd en nu beroepen zij zich op het feit dat nu de garantietermijn van 1 jaar is verlopen en dat de stoelen in de uitverkoop zijn gekocht. Pech dus voor ons, maar we krijgen geen nieuwe stoelen en er wordt niets meer geregeld! De garantietermijn was nog wel geldig op het moment dat ik de 1e keer belde in november, dus deze blijft toch nog steeds van kracht? Zeker is, dat de stoelen een constructiefout hebben en dat straks alle lasstangen van het zitgedeelte zullen loslaten want de stoelen staan helemaal scheef. Ookal koop je stoelen in de uitverkoop, garantie heb je hier toch wel op. Ik hoop dat er iemand weet wat ik nu nog kan doen.
Het is en blijft een consumentenaankoop waarvoor de wetgeving van BW Boek 7 geldt en met de beperkte garantie van de fabrikant heeft u niets te maken. De leverancier dient het probleem te verhelpen en voor klachten die zich na 1 jaar geopenbaard hebben zou het redelijk zijn om u een kleine bijdrage (afschrijving) te laten betalen van circa 10-15%.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer