ladylove40
door ladylove40 Apr 2, 2024 om 18:34
Huishouden & energie

Contact

Ik heb in op 23-11-2023 een boxspring gekocht aan de Waldeck Pyrmonthkade in Den Haag bij Auping. Ik heb op voorhand vertelt dat ik Reuma heb, en dus een GOED matras moet hebben. Ik kwam op dit boxspring uit van in totaal € 5.520,00

Op 18 februari, later dan gepland wordt dit bed gebracht, en in elkaar gezet. Na een paar dagen verga ik van de rugpijn, en na 1 week ben ik er klaar mee, en ga ik terug naar de winkel. Ik moet meer medicatie slikken, en heb nu meer pijn dan dat ik OOIT gehad heb, en ik ben chronisch pijnpatient. Toen werd mij door Edina te verstaan gegeven, dat ik pas na 4 weken kan zeggen of 'n matras goed ligt. Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt, en heb spijt als haren op mijn hoofd, dat ik een bed bij 'Koninklijk' Auping heb gekocht. Nachten slaap ik niet, en weet niet meer hoe ik moet liggen van de pijn. Op 18 maart ga ik terug, en zeg dat ik de zooi terug wil geven, wat een drama. De matrassen wijken, en ik moet 't maar opmaken als 1 groot matras, en krijg hoeslaken & molton mee.

Dit ZOEK en Wil ik niet. Ik wil van mijn pijn af, en een ander matras. Toen smeerde ze mij een 300 euro duurder matras aan, en ik moest maar klittenband kopen om onder het matras te doen, opdat het matras niet verschoof. Ik was hier ZO klaar mee, dat ik dinsdag met mijn zoon ben teruggegaan, en mijn beklag deed, dat ik voor 5500 euro toch wel een matras mag krijgen die goed ligt. Deze meneer vertelde mij dat ik 'm mocht omruilen voor dezelfde prijsklasse, en dat hij zijn best ging doen, om dit nieuwe matras zo snel mogelijk te laten bezorgen. Op woensdag 20 maart ben ik terug naar de winkel gegaan, nadat ik Auping had gebeld en met [naam medewerker] had gesproken, en hij vertelde dat ik in dezelfde prijsklasse een matras kon ruilen. Oh maar het nieuwe was al in de maak. En oh, er was toevallig een zachter matras over, dus dat moest snel geregeld kunnen worden. Mij werd toegezegd dat op 23 maart het matras zou worden bezorgd. Ik zit klaar om 8.30 en luister mijn voicemail af, dat ze het matras niet kunnen vinden, dit zou 5 april worden bezorgd. Vandaag word ik gebeld, dat ze het matras nog altijd niet hebben. Ik ben hier letterlijk doodziek van, er is niets service, er zijn alleen maar leugens, en geen inlevingsvermogen voor iemand met reuma. Ik wil dit bed DOLGRAAG teruggeven en mijn geld terug. EN als dit niet kan. ZO snel mogelijk een goed matras. Kunnen jullie mij hier alsjeblieft mee helpen?

[Edit redactie: enkele namen verwijderd]

3250 7 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Apr 2, 2024 om 19:43
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Wij zijn geen bedden verkopers en kunnen u ook niet geld terug geven. Wij zijn hier vrijwilligers die om niet andere mensen te helpen.

U kunt ze een ultimatum brief EN email sturen met uw eisen, binnen 14 dagen te regelen en anders geld retour.

sira
door sira - Apr 2, 2024 om 20:09
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Op 18 maart ga ik terug, en zeg dat ik de zooi terug wil geven

U begint al goed tegen het bedrijf.
Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.

Een matras is zo ontzettrend persoonlijk, niemand kan daar een 100% goed advies over geven. Vraag uw specialist om advies.

ne
door neodutchio - Apr 2, 2024 om 20:20
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Een prijs zegt niets over een matras. Een duur matras ligt niet automatisch goed. Een matras is maatwerk voor iedereen en vele nette verkopers hanteren een periode waarin een matras uitgeprobeerd kan worden.
Zo snel mogelijk een ander matras word aan gewerkt. U kunt nu hooguit klagen dat ze een belofte gedaan hebben die ze niet kunnen waarmaken. Maar ja, er word nu ook van procedures afgeweken waardoor fouten kunnen ontstaan.
Inlevingsvermogen klinkt leuk, maar een fabriek gaat natuurlijk niet de bestaande orders opschuiven om iemand voorrang te geven.

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2024 om 21:06
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Dat u klaagt over een (prijzig)  matras: dat kan uiteraard. Maar het is uwerzijds niet zo fraai om namen te noemen die blijvend op het www blijven staan. U had natuurlijk ook gelijk kunnen vragen of u proef had kunnen slapen. Goede bedrijven bieden dit al uit zichzelf aan.

sw
door swat1500 - Apr 2, 2024 om 22:07
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Waar u recht op heeft is zeer afhankelijk van de overeenkomst die u met de wikel heeft gesloten. Voor een aanschaf in een winkel geldt normaliter "koop is koop". U heeft dan alleen recht op garantie op het produkt en niet een garantie op goed kunnen slapen.
Heeft u uberhaupt proef gelegen op het geleverde matras of heeft u dit alleen vanuit de folder besteld een aangeschaft.
Sommige matrassen leveranciers geven een "niet goed slapen geld terug" garantie. Daar heeft u echter alleen recht als dit bij de aanschaf is afgesproken.
Is dat niet het geval dan geeft het feit u niet goed kunt slapen op een verder technisch goed matras geen recht op kostenloos omruilen of retourneren en geld terug.
Kortom wat staat er in de leveringsovereenkomst dat u afgeslotenm heeft met beteffend bedrijf.

BertZ225
door BertZ225 - Apr 3, 2024 om 07:38
3 Antwoorden / Vragen

Dat ze je vertellen dat je na 4 weken terug mag komen vind ik niet vreemd hoor, je lichaam moet ook even wennen aan de nieuwe matras.

Het is waarschijnlijk ook het geval met een andere /merk matras.
Ik slaap lekker op mijn Tempur matras.

ka
door kaartendraak - Apr 5, 2024 om 13:06
181 Antwoorden / 2 Vragen

'Op voorhand verteld dat ik een goed matras moet hebben'....was er geen mogelijkhied om te proefliggen? En dan niet maar 5minuutjes wat veel mensen doen, maar echt minstens een kwartier zo gaan liggen als je thuis ligt. Zeker als je wat mankeert moet je dat goed uittesten in een winkel.