sw
door swart1949 Apr 7, 2014 om 22:45
Huishouden & energie

Contract energie

Ik wil overgaan van E-On naar energie Direct en die hadden mij beloofd dat die overgang vlekkeloos zou verlopen. Ik heb daar ook telefonisch contact over opgenomen en zij bevestigde mij dat alles goed was gegaan. Nu krijg ik vandaag een boete voor contract breuk van 100 euro.

Hoe moet ik dat probleem nu oplossen

795 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swart1949 - Apr 8, 2014 om 05:16
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=jantje7 schreef op maandag 7 apr 2014, 22:50]Het is maar de vraag hoelang uw vorige contract nog liep. Heeft Energie Direct niet de goede einddatum genomen, zijn ze fout. Onderling hebben de energieleveranciers afgesproken dat er met de einddatum van het lopende contract rekening wordt gehouden. Maar als u een contract had van 3 jaar en u heeft het na 2 jaar opgezegd, ja dan volgt deze boete van € 100,-

DE einddatum was nu 8 april en energie direct heeft het contact in laten gaan 26 maart

jantje7
door jantje7 - Apr 8, 2014 om 05:16
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Het is maar de vraag hoelang uw vorige contract nog liep. Heeft Energie Direct niet de goede einddatum genomen, zijn ze fout. Onderling hebben de energieleveranciers afgesproken dat er met de einddatum van het lopende contract rekening wordt gehouden. Maar als u een contract had van 3 jaar en u heeft het na 2 jaar opgezegd, ja dan volgt deze boete van € 100,-

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 08:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan ligt de fout bij Energie Direct.

Lees wat Consuwijzer hier over schrijft. Klik hier

Dus als Energie Direct bij die gedragscode is aangesloten, moeten zij dat vergoeden.

energiedirect
door energiedirect - Apr 8, 2014 om 15:27
37 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste swart1949,

Ik wil je graag helpen om te controleren of je de opzegvergoeding van je vorige leverancier kan claimen.

Kun je in een bericht naar onlineservice@energiedirect.nl je postcode en huisnummer of klantnummer sturen? Dan kan ik je de juiste informatie verstrekken.

Groetjes Shifayz

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer