wo
door wonig00 May 10, 2008 om 14:30
Huishouden & energie

Deuren verven

Ik ben bij een vereninging een aantal deuren aan het verven. In het verelden heb ik al heel wat deuren geverfd maar nu ineens krijg ik bij het aflakken allemaak strepen, met name van het aanzetten. Het ene stuk zit er ook wat dikker op dan het andere. Van alles heb ik al geprobeerd om dit weg te krijgen, maar helaas. Ineens besefte ik mij wel dat geen enkele deur ontvet wordt. (moet allemaal snel gaan) zou het hier mee te maken kunnen hebben. Heeft heeft iemand nog ander tips. Bij voorbaat dank.

Er wordt geverfd met Wijzonol, zijde glans verf. Ik gebruik geen schuim, maar een zacht rolletje.

2251 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2008 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Wonig00,

Ontvetten is een 'must'. Waar vet zit (hoe weinig ook), kan geen verf hechten, althans niet lang.....

Eerst ontvetten met ammonia, verdund met water, dan lichtjes schuren (anders schuurt u 'in het vet'). Vervolgens weer schoonmaken met verdunde ammonia. Drogen en dan verven.

Het is wat (meer) werk, maar beter goed werk, dan 'prutswerk'.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - May 10, 2008 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verven van deuren gaat het mooiste door deze uit de schanieren te halen en plat te leggen.

Daarna, zoals al gezegd goed ontvetten, gaatjes en scheurtjes dichtplamuren, schuren en nogmaals maar dan met fijn watervast schuurpapier (in water telkens uitspoelen.)
Deur laten drogen,met een schone doek stofvrij maken en de deur schilderen met een roller!!

Op die manier krijgt u een strakke deur die het liefst wel 2x gelakt moet zijn met odie eerste laag nog even opgeschuurd.

Blanke lak? Neem dan bootlak en verdun die eerste lak met verdunner.
Een blank houten deur is een plaatje maar heeft wel veel meer dan 2 laklagen nodig.

Kent u die oude ponten over het Amsterdamse IJ nog?
Die gelakte deuren gezien??
Mooi hè! Maar minstens 10 lagen!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 4, 2009 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schuur de deuren licht op , uiteraard na het ontvetten en smeer er met een kwast verf op en doe het dan met een lakrollertje na .

Zo hoeft de deur er niet uit en wordt de verf mooi verdeeld .

S6 ermee

Groetjes Aricia