ha
door hannah254 Apr 4, 2008 om 00:18
Huishouden & energie

Drempel in laminaatvloer?

Wil in een nieuwe laminaatvloer tussen gang en kamer een drempel inbouwen, zit er nu met vloerbedekking ook in omdat daar kabels onderdoorlopen van kabeltelevisie, internet etc. Volgens de leverancier Pergo is daar geen ksnt en klare oplossing voor. Ouderwetse drempel kopen bij de bouwmarkt en in kleur beitsen o.i.d. Wie heeft een alternatief ? alvast bedankt

2812 3 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 4, 2008 om 00:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Hannah,

Alles kan tegenwoordig draadloos, maar ik ben er niet kapot van.
Teveel ethervervuiling en dat kan ook tégen je werken.
Kun je de kabels niet verleggen en b.v. door een muur boren, onder de vloer leggen of zo. Vaak ziet een handige vakman zo een oplossing die je zelf als leek niet ziet. Vraag die eens om er naar te kijken en advies te geven. Als je hier in de buurt woonde keek ik zelf. Heb ideeën zat.

Hardware ERror MAN. (Tukker)

timber_1
door timber_1 - Apr 4, 2008 om 01:03
15 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo

Mogelijk kun je je kabels gewoon los onder het laminaat leggen tussen de ondervloer (isolatie/vochtremmende/geluid dempende)platen.

Ik denk deze platen een 5-6 mm dik zijn.

De meeste kabels zijn toch wel wat dunner.

vr gr Timber

ew
door ewessels - Apr 14, 2008 om 23:49
9 Antwoorden / 0 Vragen

Frees een sleuf op de plaats waar nu de kabels liggen. Deze hoeft niet breed te zijn. Ondervloer er over en laminaat plaatsen. Succes.