da
door dannysan Mar 26, 2007 om 10:03
Huishouden & energie

Een nieuw bed... zie door de matrassen het bos niet meer...

Hallo allemaal,

na zelf al een week aan het kijken/speuren/wikken en wegen te zijn geweest wil ik toch mijn vraag hier voorleggen, en hopenlijk kan iemand mij dan advies geven.

Wij zijn, na ruim 7 jaar te hebben geslapen op ons waterbed, toe aan een nieuw bed (dit bed ook al 2e hands gekocht).
De stabilisatie van dit bed is 'af' en ook het stroomelement (getuige onze stroomrekening); en omdat mijn vrouw problemen heeft met haar benen en dus opstaan uit ons lage hard-sided waterbed als zéér storend ervaart (en pijnlijk) zijn we aan het kijken naar een box-spring.

Nu hebben we ook de sites van Hastens e.d. bezocht, maar okay... ik hoef geen bed van 150 euro, maar 7000 euro vindt ik te veel van het goede.

Nu troffen wij in Groningen, bij de winkel Orion Waterbedden en Boxsprings een aanbieding.
Een boxspring met hoofd- en voetenbord, pocketveringsmatras (5-zones) en een topmatras (dus 2x 90x200).
Dit was een aanbieding voor 'maar' 999 euro.
Eerder die dag waren wij al bij 2 andere winkels geweest, en daar beginnen vergelijkbare bedden bij 2000 euro...

Is er iemand die mij kan vertellen waarop ik moet letten bij de aanschaf? En misschien iemand die al ervaring heeft met Orion Waterbedden en Boxsprings uit Groningen?

Ik weet dat slapen een heel persoonlijk iets is, maar ik hoop dat iemand met aankoop- of verkoop-ervaring mij iets wijzer zou kunnen maken; alvast bedankt!

Met vriendelijke groet!
Danny

3481 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 26, 2007 om 20:39
2308 Antwoorden / 28 Vragen

al eens aan beterbed gedacht. of droomstad in oude haske al koop je niets toch een perfect advies en nemen de tijd voor je

ma
door martinus66 - Apr 21, 2007 om 20:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Danny,

Zelf enkele jaren geleden een nieuwe slaapkamer gekocht. Bij een goede beddenspeciaalzaak zal je wel korting krijgen op de bedden en de kasten maar niet op matrassen, tenzij het een winkelexemplaar is. Wij hebben ook lang gezocht en uiteindelijk is het een boxspring pokketveringmatras geworden van 30cm.

Ik een beetje last van overgewicht, mijn vrouw bijna last van ondergewicht maar allebei van dezelfde lengte. Een goede zaak adviseert je een matras te nemen gebaseerd op je gewicht, je lichaamsbouw ed.

Het is een pullmanmatras boxspring pokketverering matras geworden. Deze zijn niet goedkoop maar slapen bijzonder goed. Ik heb nooit last van mijn rug en elk ander bed waar je in komt te liggen (hotel, pension e.d.) kan hier niet aan tippen.

Het matras is het begin van een goede gezondheid.

Succes

Martinus

ho
door hob - Apr 21, 2007 om 22:02
12 Antwoorden / 0 Vragen

U vraagt advies omdat uw vrouw problemen heeft met haar benen bij het opstaan bij een te laag bed enzovoort.

u kan een behoorlijk bedrag opzij zetten om dat betere comfort voor u vrouw in dat gemak te willen veroorloven.

Misschien is het gebruik van een verhoogd bed met een nasa traagfoam matras aan te bevelen voor uw vrouw.

als uzelf geen klachten heeft kan u volstaan met een maat 90x200cm matras voor de heft voor uw vrouw van het ype traagfoam matras van 100% voor de duurdere prijs of met een 5 of 7 cm laag traagfoam op de matras voor een wat lagere prijs. Terwijl u voor uw eigen kant een normale matras neemt (wel op de hoogte letten). Anders is 2 keer hetzelfde toch beter zodat u er ook van geniet.

Nasa Traagfoam materialen waren getest door astronauten in de ruimte. Door lichaamswarmte pas deze zich aan de vorm van het lichaam voor de minste druk en belasting. De bloedstroom van het lichaam komt onbelemmerd op gang en het is gebleken dt veel gebryuikers er baat bij hebben gevonden zoals van nekherniakussens, zitkussens, matrassen en zeer te spreken zijn hierover.

Laat u informeren bij een slaapinetrieur winkel hierover en neemt wel het ype matras dat geen binnenvering heeft maar alleen traagfoam of deels bedekkend. Een 100% schapevachthoes voor in de winter wilt zelfs behaaglijk aanvoelen en de pijn verminderen. En...wilt u toch liever dat waterbed of die duurdere boxspring (omdat u dat gewend bent(...neemt u dan wat u het beste lijkt voor u. Succes bij het vinden en groeten van Hob.