an
door angel2 Mar 20, 2006 om 10:18
Huishouden & energie

Eindafrekening energiedirect

Ik heb de eindafrekening van energiedirect gekregen(1053 euro) betalen.Ik heb gebeld met energiedirect dat dit niet klopt.Inderdaad klopte niet ze hadden mij voor een klein bedrijf aangezien.Ik mocht het bedrag terug op mijn rekening laten storten.Nu kreeg ik zaterdag een brief van intrum justitia of ik even een bedrag van 1065 euro wilde storten.Ik vanmorgen weer energiedirect gebeld(0.70 cent p.m)dat er een fout gemaakt is met de eindafrekening.Ze zouden het uitzoeken.Nu heb ik even alles uit zitten rekenen en wat blijkt ik krijg van energiedirect nog 185 euro terug.Maar als ik naar mijn persoonlijke site ga staat daar nog een rekening van 868 euro open.PFFFFF ik word er een beetje moe van.Terwijl ik 185 euro teveel heb betaald aan energie kosten het afgelopen jaar.Vraag me af hoe ze aan deze bedragen komen.En ja je krijgt ook niet eens bericht dat er een bedrag word afgeschreven laat staan een  eindafrekening.

602 2 Rapporteer

rooijm
door rooijm - Mar 20, 2006 om 13:19
62 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dit liever niet verder telefonisch afhandelen, omdat je dan niets zwart op wit hebt.

Ik zou in plaats daarvan een brief opstellen, met het besprokene, dat er een fout is gemaakt, het bedrag gestorneerd is en dat de fout duidelijk nog niet is opgelost.
Beschrijf je eigen berekening daarbij en geef aan dat je de situatie graag zsm opgelost wilt zien. Geef aan dat je bijvoorbeeld voor 30 april een oplossing gezien wilt hebben.
Stuur deze brief aangetekend op en stuur een kopie naar Intrum Justitia.
Komen ze voor 30 april niet met een oplossing, dan zou je nog een herinnering kunnen sturen en aangeven dat je ze nog een maand de tijd geeft en anders de zaak uitbesteed en ze een klant minder hebben. Maar hopelijk lossen ze de zaak zo snel mogelijk op.

Succes,
Maaike

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2006 om 13:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

en bekijk ook eens alle andere vragen en antwoorden inzake foutieve energierekeningen die vandaag al op deze site langskwamen. Foutieve afrekeningen blijkt een epidemie te worden.