la
door lammertc Oct 31, 2014 om 20:23
Huishouden & energie

Eindafrekening Greenchoice

Klachten over de eindafrekening?
Ik was jaren klant bij greenchoice, maar dit jaar werden ze te duur dus ik ben overgestapt
Ik kreeg een afrekening over 364 dagen...
Ik had 12 termijnen betaald....
Ik zou 36 euro terug moeten krijgen.
MOETEN ja
Greenchoice wil eerst nog een dertiende termijn van mij hebben die ik dan in december terug zou krijgen
Men werkt met kalendermaanden, althans, in de eindafrekening. In de eerste maand werd ik half in de maand klant en betaalde een hele maand, maar dat waren ze blijkbaar even kwijt
Ik heb nu de termijn van september alsnog gestorneerd, en laat ze nu maar komen dat ze het willen hebben. Het verschil is nu nog 4 euro, maar dit gaat ze méér kosten dan het opbrengt.
Kijk uit want een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken.
Greenchoice heeft merkbekendheid in verkeerde eindafrekeningen.....

1831 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2014 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel onverstadig dat storneren. Als de eindafrekening is opgemaakt, krijgt u het eventueel teveel betaalde terug.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 1, 2014 om 00:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Sinds het allemaal via digitaal wordt geregistreerd is er n.l. een bepaalde tijd nodig om al dit soort wijzigingen te behandelen. Zij zijn niet de enige die dit op die manier het doen, maar dit is een normale gang voor deze computer tijd.

pino123
door pino123 - Nov 1, 2014 om 00:43
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Prima hoor, heb je straks een deurwaarder op je dak voor €4,--. Hoe ver wil je gaan?

Daarnaast kom je bij allerlei instanties als wanbetaler te boek..... Geen verzekeringen meer, geen hypotheken meer. Als je dat het waard is...

lo
door lovewinnie - Nov 2, 2014 om 07:59
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebeurd heel vaak dat ze nog een extra termijn afschrijven en daarna verrekenen en de overschot terug storten. Dit is veel makkelijker dan andersom.

Geld terug halen was dus zeer onverstandig. Had het toch terug gekregen. Je bezorgt ze nu veel extra administatie kosten , veel gedoe om niks. Geld had je toch wel terug gehad