Energiedirect
Heb in december met energiedirect gebeld, om te kijken hoe het er voor stond en of ik wat kon vastleggen. De juffrouw zei dat ik met geen zorgen hoefde te maken, dat ik tot 1-6 een lage prijs had, nl 1,59. Krijg ik een eindafrekening met 1750 euro bijbetalen. Nu kun je alleen maar chatten en niet bellen meer, wat voor mij voelt als oplichting. Nu probeer ik al deze week en vorige week te chatten, hebben ze een zogenaamde storing en kan ik helemaal niets regelen. Hoe staat deze maatschappij ervoor en zijn het oplichters? Wat kan ik nu doen?
Kun je wellicht aangeven wat er dan niet klopt? Hebben de meterstanden verkeerd opgenomen of hebben ze de verkeerder tarieven toegepast? Wat klopt er nou niet?
Beetje een onsamenhangend verhaal, althans voor mij in ieder geval.
Omdat u niet kunt bellen zijn het plotsklaps oplichters ?
Waarvoor betaalde u tot 01-06-22 € 1,59 ?
Wat zijn uw jaarverbruikscjifers t.o.v. het maandelijkse voorschotbedrag welke u betaalde ?
Wat zou u graag 'willen regelen', nadat u per juni jl. een nieuw (vermoelijk variabel) contract bent aangegaan.
Energiedirect tel.nr. 0900 3347328
Door personeelsproblemen en technische storingen is niet alles mogelijk bij Energie Direct. Dat staat ook gewoon online en in de persoonlijke omgeving.
Dat u moet bijbetalen kan een hoop oorzaken hebben. Maar zonder iets te weten valt er geen zinnig woord over te zeggen. Het kan zijn dat uw voorschot veel te laag was, uw verbruik een stuk hoger dan verwacht, een verhoogde gasprijs die voor de bijbetaling zorgt, een typefout bij het opnemen van de stand, enz.
Op uw afrekening staan de tarieven en uw verbruik, wat klopt daar niet in in uw ogen?
Kreeg je elke maand geen overzicht van je verbruik? Dan kon je meteen zien dat je bij moest betalen aan het eind van het contract
OF u heeft een prijsverhogings bericht (1-1 en 1-7) gemist waardoor uw maandbedrag niet meer voldoende was, OF u bent veel meer gaan verbruiken. Uitgaande van de correcte meterstanden op de nota zou u zo maar een forse bijbetaling kunnen verwachten. Controleer uw nota en goed ook.
Ik heb daar geen punt mee, ik noteer wekelijks de meterstanden in excel.
Kennelijk heeft u een "slimme"meter.
Heeft u een slimme meter? dan zou u ieder maand een overzicht moeten ontvangen waarin de stand van zaken m.b.t. verbruik vermeld wordt. Daarnaast is het ook indien u geen slimme metyer heeft altijd zaak om de meterstanden steeds zelf te controleren.
Het lijkt (ook mij) er op dat u meer heeft vebruikt dan gedacht. En u noemt 1-6 als datum van een vast contract. Kan het zijn dat de eindafrekening ook al de maand juli en augustus betreffen?
Ik zie een telefoonnummer Ons telefoonnummer is 0900 - 334 73 28. Via dit nummer hoor je hoe je digitaal antwoord kunt krijgen op je vraag.
Op zich vind ik het wel merkwaardig dat simpelweg bellen kennelijk niet kan m.a.w. er niet persoonlijk kan worden gerageerd als ik de tekst meen te begrijpen.
M.i. kan het een idee zijn om dat aspect voor te leggen aan: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
Als zij niet reageren , betaal wat u denkt dat u moet betalen en houdt de rest achter. Als het bedrijf omvalt heeft u niets meer, dan bent u uw geld kwijt. Schrijf ze een aangetekende brief, gewoon even kijken bij Kvk voor een paar euro voor het adres.
Dat ze een tarief hebben gezegd wilt niet zeggen u dan niet het bedrag moet betalen dat u nu moet betalen. Daarbij als u elke maand 5 euro aan voorschot heeft betaald dan roept u het over uzelf af dat dit de uitkomst is. U geeft te weinig en eenzijdige informatie dat een ander er een oordeel over kan vellen. Wat u verbruikt moet u betalen, is er teveel in rekeninggebracht dan kunt u inderdaad een geschil openen. Ben bang we dit soort berichten vaker gaan zien dat mensen "ineens"zien wat de gevolgen zijn van de keuzes die gemaakt zijn. En die zogenaamde storing wel degelijk echt, wat heeft het voor zin voor een bedrijf als Essent en haar dochtermaatschapij energiedirect om zogenaamd de klantenservice op laag pitje te zetten? Ze zijn geen oplichters met Essent als moederbedrijf, wellicht heeft u zelf iets in gedachte gehad wat er niet was, ook dat kan gewoon.
Even regeren op de reactie: De telefoonlijnen zijn afgesloten, dus nee, je kunt niet bellen. Op de website staat aan ene kant dat ze weer bereikbaar zijn per chat én de telefoon aan de andere kant schrijven ze dat de contact volledig digitaal is dus bellen is niet nodig. Als je wilt chatten, krijg je alleen de robot en melding dat ze het druk hebben. En dat je het later kunt/moet proberen.
GEEN ANDERE MOGELIJKHEID.
Ik vermoed dat ze de druk i.v.m. de stijgende prijzen niet aankunnen,maar wat zij bieden dit is niet echt optie.
En ja, je kunt veel digitaal regelen maar tja, dan moet je maar kunnen inloggen en dat is ook een probleem in hun geval.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer