Pi
door Pietjepuk60 Sep 6, 2022 om 15:47
Huishouden & energie

Energiedirect

Heb in december met energiedirect gebeld, om te kijken hoe het er voor stond en of ik wat kon vastleggen. De juffrouw zei dat ik met geen zorgen hoefde te maken, dat ik tot 1-6 een lage prijs had, nl 1,59. Krijg ik een eindafrekening met 1750 euro bijbetalen. Nu kun je alleen maar chatten en niet bellen meer, wat voor mij voelt als oplichting. Nu probeer ik al deze week en vorige week te chatten, hebben ze een zogenaamde storing en kan ik helemaal niets regelen. Hoe staat deze maatschappij ervoor en zijn het oplichters? Wat kan ik nu doen?

4943 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 6, 2022 om 15:53
2120 Antwoorden / Vragen

Kun je wellicht aangeven wat er dan niet klopt? Hebben de meterstanden verkeerd opgenomen of hebben ze de verkeerder tarieven toegepast? Wat klopt er nou niet?

me
door mein33 - Sep 6, 2022 om 15:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Beetje een onsamenhangend verhaal, althans voor mij in ieder geval.

Omdat u niet kunt bellen zijn het plotsklaps oplichters ?
Waarvoor betaalde u tot 01-06-22  € 1,59 ?
Wat zijn uw jaarverbruikscjifers t.o.v. het maandelijkse voorschotbedrag welke u betaalde ?
Wat zou u graag 'willen regelen', nadat u per juni jl. een nieuw (vermoelijk variabel)  contract bent aangegaan.

Energiedirect tel.nr. 0900 3347328

ne
door neodutchio - Sep 6, 2022 om 16:24
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Door personeelsproblemen en technische storingen is niet alles mogelijk bij Energie Direct. Dat staat ook gewoon online en in de persoonlijke omgeving.

Dat u moet bijbetalen kan een hoop oorzaken hebben. Maar zonder iets te weten valt er geen zinnig woord over te zeggen. Het kan zijn dat uw voorschot veel te laag was, uw verbruik een stuk hoger dan verwacht, een verhoogde gasprijs die voor de bijbetaling zorgt, een typefout bij het opnemen van de stand, enz.

Op uw afrekening staan de tarieven en uw verbruik, wat klopt daar niet in in uw ogen?

panter22
door panter22 - Sep 6, 2022 om 16:51
6599 Antwoorden / Vragen

Kreeg je elke maand geen overzicht van je verbruik? Dan kon je meteen zien dat je bij moest betalen aan het eind van het contract

mahadma
door mahadma - Sep 6, 2022 om 17:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

OF u heeft een prijsverhogings bericht (1-1 en 1-7) gemist waardoor uw maandbedrag niet meer voldoende was, OF u bent veel meer gaan verbruiken. Uitgaande van de correcte meterstanden op de nota zou u zo maar een forse bijbetaling kunnen verwachten. Controleer uw nota en goed ook.

Ik heb daar geen punt mee, ik noteer wekelijks de meterstanden in excel.

Kennelijk heeft u een "slimme"meter.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 10:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u een slimme meter? dan zou u ieder maand een overzicht moeten ontvangen waarin de stand van zaken m.b.t. verbruik vermeld wordt. Daarnaast is het ook indien u geen slimme metyer heeft altijd zaak om de meterstanden steeds zelf te controleren.
Het lijkt (ook mij) er op dat u meer heeft vebruikt dan gedacht. En u noemt 1-6 als datum van een vast contract. Kan het zijn dat de eindafrekening ook al de maand juli en augustus betreffen?

Ik zie een telefoonnummer Ons telefoonnummer is 0900 - 334 73 28. Via dit nummer hoor je hoe je digitaal antwoord kunt krijgen op je vraag.

Op zich vind ik het wel merkwaardig dat simpelweg bellen kennelijk niet kan m.a.w. er niet persoonlijk kan worden gerageerd als ik de tekst meen te begrijpen.
M.i. kan het een idee zijn om dat aspect voor te leggen aan: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/

mo
door mof - Sep 7, 2022 om 13:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als zij niet reageren , betaal wat u denkt dat u moet betalen en houdt de rest achter. Als het bedrijf omvalt heeft u niets meer, dan bent u uw geld kwijt. Schrijf ze een aangetekende brief, gewoon even kijken bij Kvk voor een paar euro voor het adres.

li
door limelight - Sep 7, 2022 om 14:29
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ze een tarief hebben gezegd wilt niet zeggen u dan niet het bedrag moet betalen dat u nu moet betalen. Daarbij als u elke maand 5 euro aan voorschot heeft betaald dan roept u het over uzelf af dat dit de uitkomst is. U geeft te weinig en eenzijdige informatie dat een ander er een oordeel over kan vellen. Wat u verbruikt moet u betalen, is er teveel in rekeninggebracht dan kunt u inderdaad een geschil openen. Ben bang we dit soort berichten vaker gaan zien dat mensen "ineens"zien wat de gevolgen zijn van de keuzes die gemaakt zijn. En die zogenaamde storing wel degelijk echt, wat heeft het voor zin voor een bedrijf als Essent en haar dochtermaatschapij energiedirect om zogenaamd de klantenservice op laag pitje te zetten? Ze zijn geen oplichters met Essent als moederbedrijf, wellicht heeft u zelf iets in gedachte gehad wat er niet was, ook dat kan gewoon.

LUCIAKOL
door LUCIAKOL - Sep 20, 2022 om 08:22
1 Antwoorden / Vragen

Even regeren op de reactie: De telefoonlijnen zijn afgesloten, dus nee, je kunt niet bellen. Op de website staat aan ene kant dat ze weer bereikbaar zijn per chat én de telefoon aan de andere kant schrijven ze dat de contact volledig digitaal is dus bellen is niet nodig. Als je wilt chatten, krijg je alleen de robot en melding dat ze het druk hebben. En dat je het later kunt/moet proberen.

GEEN ANDERE MOGELIJKHEID.

Ik vermoed dat ze de druk i.v.m. de stijgende prijzen niet aankunnen,maar wat zij bieden dit is niet echt optie.

En ja, je kunt veel digitaal regelen maar tja, dan moet je maar kunnen inloggen en dat is ook een probleem in hun geval.