jan-w
door jan-w May 7, 2012 om 16:01
Huishouden & energie

Energiedirect betaalt niet terug

Met ingang van maart 2012 hebben wij ons contract bij Energiedirect opgezegd. Op de eindafrekening werd ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Per mail werd dit recht gezet en werd beloofd dat het geld zou worden terug gestort. Er moest ook nog een bedrag van de teveel betaalde maandbedragen worden terug gestort.
Maar Energiedirect liet niets meer horen. Ik ben weer gaan mailen en het geld zou uiterlijk vandaag op mijn rekening staan. Maar het is er niet. Opnieuw bellen, nu beloven ze dat het geld over 5 weken wordt betaald. Niet moeilijk te bedenken dat het over 5 weken nog steeds niet betaald zal zijn. En waarom moet dat 5 weken duren?

Een goede raad aan klanten van Energiedirect: als u van plan bent uw contract op te zeggen, stop dan tijdig met het betalen van voorschotten. Het is beter na ontvangst van de eindnota wat bij te betalen, dan eindeloos te moeten smeken om je eigen geld terug te krijgen.

4835 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 7, 2012 om 16:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is allang bij E.D. Halen is makkelijker dan terug geven, het lijk of daardoor met geld van klanten het bedrijf kunnen runnen.

tdehond
door tdehond - May 7, 2012 om 16:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Gelukkig was ik net de honden aan het uitlaten tijdens colportage in de wijk. Ik hoefde ze dus niet af te poeieren.

Ik denk dat stoppen met betalen van voorschotten leidt tot een betalingsachterstand met de nodige problemen rond incasseren. Het lijkt mij beter om de voorschotten naar beneden bij te stellen om extra kosten via een incassobureau te voorkomen. Als het al mogelijk is om naar behoefte naar beneden bij te stellen. Ik ben er geen klant.

energiedirect
door energiedirect - May 7, 2012 om 19:56
37 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan,

Wat vervelend om te horen dat we ten onrechte een opzegvergoeding bij je in rekening hebben gebracht en het nog niet is teruggestort.

Als je verhaal klopt, zal ik ervoor zorgen dat je het bedrag sneller terugkrijgt. Om je te kunnen helpen, heb ik wel je persoonlijke gegevens nodig. Kun je die, samen met een kopie van je bericht in dit forum, mailen aan onlineservice@energiedirect.nl?

Met vriendelijke groet,

^Ralf van energiedirect.nl

valerius-2
door valerius-2 - May 7, 2012 om 19:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom nu wel en daar voor alleen maar beloften?

tdehond
door tdehond - May 8, 2012 om 07:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Omdat bedrijven niet blij zijn met negatieve reclame op een openbaar forum.

Belangrijker is m.i. dat een terechte klacht van vraagsteller hopelijk opgelost wordt. Ik zie dan ook met belangstelling tegemoet op welke datum het Energie direct behaagd heeft het bedrag wat te veel betaald is terug te storten.

Ik kan in de a.v. niet terugvinden binnen welke termijn dit bedrijf het teveel betaalde bedrag terug betaalt. Het lijkt er op dat alleen de klant verplichtingen heeft t.a.v. betalingstermijn. ?

=valerius-2 schreef op maandag 7 mei 2012, 19:59: Waarom nu wel en daar voor alleen maar beloften?

sonjaatje
door sonjaatje - May 8, 2012 om 08:50
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit nog steeds te wachten op een juiste jaarnota van LET OP....................September 2011!!!!

Ben eind vorig jaar overgestapt omdat de administratie van ED een zooitje is!

Er is trouwens bij mij ook ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Dit hebben ze naar eigen zeggen gecorrigeerd, maar ik wacht dus nog steeds op een correcte eindafrekening.

jan-w
door jan-w - May 8, 2012 om 10:01
25 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb gisterochtend een mail gestuurd naar de onlineservice van ED, maar daar werd niet op gereageerd. Toen ik het op de site had gezet kwam er wel een reactie op de site, niet in reactie op mijn mail en wanneer het geld komt moet ik nog steeds maar afwachten.
Het gaat om 200 euro, voor sommigen zal dat niet veel zijn, maar ik denk dat ik niet de enige ben die ze hard nodig heeft.

energiedirect
door energiedirect - May 8, 2012 om 12:33
37 Antwoorden / 0 Vragen

@jan-w

We hebben je geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat. De voicemail is ingesproken en er is deze ochtend een e-mail naar je verzonden met daarin de oplossing. Wanneer je nog vragen hebt kun je altijd reageren op onze e-mail.

Met vr. gr. ^Lisette van energiedirect.nl

energiedirect
door energiedirect - May 8, 2012 om 12:34
37 Antwoorden / 0 Vragen

@ Sonjaatje

Wachten op je jaarnota vanaf september is zeer zeker niet onze bedoeling. Wanneer je je gegevens stuurt in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl kijk ik waarom het zo lang duurt. Ik wil je graag helpen.

Met vriendelijke groeten ^Lisette van energiedirect.nl

*************************************************************

=sonjaatje schreef op dinsdag 8 mei 2012, 08:50: Ik zit nog steeds te wachten op een juiste jaarnota van LET OP....................September 2011!!!!

Ben eind vorig jaar overgestapt omdat de administratie van ED een zooitje is!

Er is trouwens bij mij ook ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Dit hebben ze naar eigen zeggen gecorrigeerd, maar ik wacht dus nog steeds op een correcte eindafrekening.

bl
door bloem2004 - May 8, 2012 om 12:50
37 Antwoorden / 8 Vragen

Jan, ik heb hetzelfde met ED. Mijn terug te ontvangen bedrag zou voor gisteren op mijn rekening gestort worden. Niets op de rekening en ook nog geen antwoord op mijn vraag per contactformulier waar het blijft..
Als het op innen aankomt zijn de ze wel op tijd.

energiedirect
door energiedirect - May 9, 2012 om 14:39
37 Antwoorden / 0 Vragen

@Bloem2004

Ik wil je graag helpen, als je je gegevens stuurt in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl kijk ik voor je na hoe dit komt.

Met vriendelijke groet,

^Renske van energiedirect.nl

jan-w
door jan-w - May 10, 2012 om 11:07
25 Antwoorden / 8 Vragen

De "klantenservice" stuurde een nieuwe eindnota, waarin de ten onrechte in rekening gebrachte opzegvergoeding gecorrigeerd werd. Maar op deze rekening ontbrak het teveel betaalde voorschot, zodat ik uiteindelijk nog te weinig terug krijg. Daar moest ik ook weer op reageren en vervolgens gaat die correctie ook weer langer duren. Maar gelukkig trof ik uiteindelijk een ED-medewerker die wel wist wat hij deed, de zaak voortvarend aanpakte en het bedrag is vandaag bijgeschreven op mijn rekening. Toch liet de "klantenservice" mij gisteren nog weten dat het tien dagen zou duren. Je vraagt je af of er daar wel gecommuniceerd wordt.

Alles bij elkaar heb ik het idee dat ED pas wat gaat doen als je je klacht op internet zet en als je er heel veel energie in steekt je niet te laten afschepen en dan nog ligt het eraan wie zich met jouw zaak gaat bezig houden. Tref je iemand die weet wat hij moet doen en dat ook doet dan heb je geluk en krijg je waar je recht op hebt.
Maar tref je iemand die er gewoon zit omdat voor dat zitten elke maand zijn salaris wordt betaald, dan heb je pech en kun je fluiten naar je geld.

ru
door rubenruben - May 14, 2014 om 13:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nu precies het zelfde, ik krijg een jaar nota van ed terug, maar tot op heden ook nog niets terug gekregen, ik zou voor 7 mei het geld op me bank hebben maar kreeg het niet, dus ik achter aan mailen maar telkens geen gehoor. toen kreeg ik een mail: ja voor 13 mei heb je het geld op de bank, heb nog steeds niets, zit te denken als mijn contract afloopt naar een andere energie bedrijf te gaan, iemand tips?
zo te zien hebben ze er ook niets van geleerd, hoor nu vaker veel klachten over energiedirect,
vind het jammer WAS altijd een tevreden klant

jan-w
door jan-w - May 14, 2014 om 18:47
25 Antwoorden / 8 Vragen

Na een jaar elders ben ik in 2013 toch weer terug gekomen bij energie direct, ook omdat ik in de loop van dat jaar een mailtje kreeg met bericht dat ze een fout hadden gevonden en ik nog recht had op een klein bedrag. Ik ben nu een tevreden klant.

energiedirect
door energiedirect - May 14, 2014 om 20:15
37 Antwoorden / 0 Vragen

@rubenruben,

Vervelend om te horen dat je het tegoed nog niet hebt ontvangen. Ik help je graag verder om dit probleem op te lossen.

Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld daarin je klantnummer, je postcode en huisnummer en een kopie van je bericht op dit forum. We pakken het dan zo snel mogelijk voor je op en nemen contact met je op.

@Jan-w,

Fijn om te horen dat je weer klant bent geworden en tevreden bent met hoe het nu gaat.

Met vriendelijke groet,

Ralf