Energiedirect betaalt niet terug
Met ingang van maart 2012 hebben wij ons contract bij Energiedirect opgezegd. Op de eindafrekening werd ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Per mail werd dit recht gezet en werd beloofd dat het geld zou worden terug gestort. Er moest ook nog een bedrag van de teveel betaalde maandbedragen worden terug gestort.
Maar Energiedirect liet niets meer horen. Ik ben weer gaan mailen en het geld zou uiterlijk vandaag op mijn rekening staan. Maar het is er niet. Opnieuw bellen, nu beloven ze dat het geld over 5 weken wordt betaald. Niet moeilijk te bedenken dat het over 5 weken nog steeds niet betaald zal zijn. En waarom moet dat 5 weken duren?
Een goede raad aan klanten van Energiedirect: als u van plan bent uw contract op te zeggen, stop dan tijdig met het betalen van voorschotten. Het is beter na ontvangst van de eindnota wat bij te betalen, dan eindeloos te moeten smeken om je eigen geld terug te krijgen.
Dat is allang bij E.D. Halen is makkelijker dan terug geven, het lijk of daardoor met geld van klanten het bedrijf kunnen runnen.
Gelukkig was ik net de honden aan het uitlaten tijdens colportage in de wijk. Ik hoefde ze dus niet af te poeieren.
Ik denk dat stoppen met betalen van voorschotten leidt tot een betalingsachterstand met de nodige problemen rond incasseren. Het lijkt mij beter om de voorschotten naar beneden bij te stellen om extra kosten via een incassobureau te voorkomen. Als het al mogelijk is om naar behoefte naar beneden bij te stellen. Ik ben er geen klant.
Beste Jan,
Wat vervelend om te horen dat we ten onrechte een opzegvergoeding bij je in rekening hebben gebracht en het nog niet is teruggestort.
Als je verhaal klopt, zal ik ervoor zorgen dat je het bedrag sneller terugkrijgt. Om je te kunnen helpen, heb ik wel je persoonlijke gegevens nodig. Kun je die, samen met een kopie van je bericht in dit forum, mailen aan onlineservice@energiedirect.nl?
Met vriendelijke groet,
^Ralf van energiedirect.nl
Omdat bedrijven niet blij zijn met negatieve reclame op een openbaar forum.
Belangrijker is m.i. dat een terechte klacht van vraagsteller hopelijk opgelost wordt. Ik zie dan ook met belangstelling tegemoet op welke datum het Energie direct behaagd heeft het bedrag wat te veel betaald is terug te storten.
Ik kan in de a.v. niet terugvinden binnen welke termijn dit bedrijf het teveel betaalde bedrag terug betaalt. Het lijkt er op dat alleen de klant verplichtingen heeft t.a.v. betalingstermijn. ?
=valerius-2 schreef op maandag 7 mei 2012, 19:59: Waarom nu wel en daar voor alleen maar beloften?
Ik zit nog steeds te wachten op een juiste jaarnota van LET OP....................September 2011!!!!
Ben eind vorig jaar overgestapt omdat de administratie van ED een zooitje is!
Er is trouwens bij mij ook ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Dit hebben ze naar eigen zeggen gecorrigeerd, maar ik wacht dus nog steeds op een correcte eindafrekening.
Ik heb gisterochtend een mail gestuurd naar de onlineservice van ED, maar daar werd niet op gereageerd. Toen ik het op de site had gezet kwam er wel een reactie op de site, niet in reactie op mijn mail en wanneer het geld komt moet ik nog steeds maar afwachten.
Het gaat om 200 euro, voor sommigen zal dat niet veel zijn, maar ik denk dat ik niet de enige ben die ze hard nodig heeft.
@jan-w
We hebben je geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat. De voicemail is ingesproken en er is deze ochtend een e-mail naar je verzonden met daarin de oplossing. Wanneer je nog vragen hebt kun je altijd reageren op onze e-mail.
Met vr. gr. ^Lisette van energiedirect.nl
@ Sonjaatje
Wachten op je jaarnota vanaf september is zeer zeker niet onze bedoeling. Wanneer je je gegevens stuurt in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl kijk ik waarom het zo lang duurt. Ik wil je graag helpen.
Met vriendelijke groeten ^Lisette van energiedirect.nl
*************************************************************
=sonjaatje schreef op dinsdag 8 mei 2012, 08:50: Ik zit nog steeds te wachten op een juiste jaarnota van LET OP....................September 2011!!!!
Ben eind vorig jaar overgestapt omdat de administratie van ED een zooitje is!
Er is trouwens bij mij ook ten onrechte een opzegvergoeding in rekening gebracht. Dit hebben ze naar eigen zeggen gecorrigeerd, maar ik wacht dus nog steeds op een correcte eindafrekening.
Jan, ik heb hetzelfde met ED. Mijn terug te ontvangen bedrag zou voor gisteren op mijn rekening gestort worden. Niets op de rekening en ook nog geen antwoord op mijn vraag per contactformulier waar het blijft..
Als het op innen aankomt zijn de ze wel op tijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer