pl
door plukje11 Apr 5, 2011 om 21:29
Huishouden & energie

Enexis stuurt aanmaning als het geld al bij hun binnen is.

Zoals de titel al aangeeft, mag Enexis netwerken mij een aanmanig sturen, en moet ik die betalen als het geld al 5 dagen bij hun in bezit is. (die nota wordt verzonden als ze het geld al binnen hebben)

Het gaat over bedragen van €13 waar dan €15 euro bij opkomt voor de aanmaning.
En €20 waar ook €15 bij opkomt.

Ze willen het mij wel kwijtschelden, maar dan moet ik het automatisch laten maken, wat mij nu even nog niet uitkomt.

1870 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 5, 2011 om 21:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er is een datum waarop het voorschot bij hun binnen moet zijn als op dat moment het er nog niet is gaan de aanmaningen uit computer en in de postkamer gereed gemaakt voor verzending. U betaling zal dus echt te laat binnen zijn bij hun.Daar zijn ze heel rap in brengt geld op.

pl
door plukje11 - Apr 5, 2011 om 21:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 21:41]Er is een datum waarop het voorschot bij hun binnen moet zijn als op dat moment het er nog niet is gaan de aanmaningen uit computer en in de postkamer gereed gemaakt voor verzending. U betaling zal dus echt te laat binnen zijn bij hun.Daar zijn ze heel rap in brengt geld op.

Ja ok, maar toen ik ze aan de telefoon heb gehad, hebben ze zelf toe gegeven dat het geld al binnen was voordat die aanmaning de deur uit zijn gegaan.
Dan kan ik daar geen begrip voor opbrengen.

kiran
door kiran - Apr 5, 2011 om 21:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@plukje11

En hoe weet u of het dan al binnen is? Bewijs op een giro/bankafschrift?
5 dagen vóór de vervaldatum versturen wil niet zeggen dat het ontvangen en verwerkt is.

Dus: bewijs? Zou dan niet betalen.

Kwijtschelden bij automatische betaling:
Nooit van gehoord, riekt een beetje naar 'chantage'? ;)

pl
door plukje11 - Apr 5, 2011 om 22:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kiran schreef op dinsdag 5 apr 2011, 21:50]@plukje11

En hoe weet u of het dan al binnen is? Bewijs op een giro/bankafschrift?
5 dagen vóór de vervaldatum versturen wil niet zeggen dat het ontvangen en verwerkt is.

Dus: bewijs? Zou dan niet betalen.

Kwijtschelden bij automatische betaling:
Nooit van gehoord, riekt een beetje naar 'chantage'? ;)

Ze hebben mij dat door de telefoon gezegd, en ik heb inderdaad een bank afschrift als bewijs.
Die kwijtschelding kreeg ik te horen toen ik belde, omdat ik het er niet mee eens was dat ik het moest betalen.
Bij mij kwam het ook over als chantage, en daarom had ik mijn vraag hier ook geplaatst.

kiran
door kiran - Apr 5, 2011 om 22:44
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@plukje11

Als u bewijs van betaling heeft, ligt de fout bij Enexis en niet bij u.
Dus waarom dan betalen? Ik zou een briefje schrijven met kopie van het betalingsbewijs en erin vermelden dat voor u de zaak hierbij is afgedaan.

En men kan u ook niet dwingen over te gaan tot automatische incasso.
Zeker niet op deze manier.

pl
door plukje11 - Apr 6, 2011 om 00:27
5 Antwoorden / 2 Vragen

@kiran

Bedankt voor je reactie, ik ga een briefje schrijven met het bewijs erbij, en dat ik het niet ga betalen, als ik een antwoord terug krijg zal ik het hier wel even vermelden.

empyria
door empyria - Apr 6, 2011 om 06:48
504 Antwoorden / 3 Vragen

Meestal staat er in zo'n aanmaning dat als u al heeft betaald en de betaling en aanmaning elkaar hebben gekruist dat u de brief als niet verzonden kunt beschouwen. Toch?
Voor mij is het gelukkig erg lang geleden dat ik zo'n brief heb gehad, dus misschien is dat in die tijd geschrapt?

marcel75
door marcel75 - Apr 6, 2011 om 10:23
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ze kunnen je aan de telefoon wel vertellen dat het op tijd binnen was, maar dat wil niet zeggen dat het ook op tijd zichtbaar was. Het kan dus zijn dat als het vandaag binnen moet, morgenochtend de aanmaningen er uit gaan en de bijschrijving ook pas morgen (weliswaar met valuta van vandaag) zichtbaar is op de rekening van enexis. Het kan zelfs nog een dag later pas zichtbaar zijn.

Op het moment dat jij dan belt, zien ze het geld binnen.

en
door enexiswebcare - Apr 6, 2011 om 11:27
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte plukje11,

Uit uw bericht begrijp ik dat er ten onrechte aanmaankosten van Enexis bij u in rekening zijn gebracht. Graag zou ik voor u willen nakijken wanneer uw betaling bij ons is binnengekomen.

Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw klantnummer en telefoonnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sarena
Enexis Webcare

pl
door plukje11 - Apr 7, 2011 om 19:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb u de gegevens toe gestuurd.

=enexis webcare schreef op woensdag 6 apr 2011, 11:27: Geachte plukje11,

Uit uw bericht begrijp ik dat er ten onrechte aanmaankosten van Enexis bij u in rekening zijn gebracht. Graag zou ik voor u willen nakijken wanneer uw betaling bij ons is binnengekomen.

Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw klantnummer en telefoonnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sarena
Enexis Webcare

pl
door plukje11 - Apr 8, 2011 om 17:24
5 Antwoorden / 2 Vragen

Probleem is opgelost, Hartelijk Dank Sarena.

ye
door yeshaya - Apr 6, 2012 om 14:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb soort gelijks mee gemaakt. 4 keer van een medewerker te horen gekregen mevrouw uw volledige bedrag is binnen en is betaald u word weer binnen 10 dagen aangesloten. 10 werkdagen later nog geen reactie gekregen omdat ze 2 uur van te voren zouden bellen hoe laat ze die betrefde dag zouden langs komen om weer aan te sluiten. dus ik weer bellen en weer het hele gedoe , en weer krijg je te horen inderdaad mevrouw ik zie dat u alles heeft voldaan en u had al aangesloten moeten zijn. ik zal dit door geven aan de juiste afdeling en die gaan morgen contact met u opnemen. wat niet gebeurd. dus ik paar dagen weer bellen weer het hele verhaal uitleggen en word zelfs gezegt mevrouw ik moet u zeggen ik voel me voor paal staan want u had inderdaad al lang aangesloten moeten zijn. ik zal er spoed achter zetten en u zult nog voor het weekend aangesloten zijn. u kunt morgen om 08:00 bellen voor welke tijdstip zij morgen(vrijdag) bij u langs zullen komen. dus ik om 08:15 bellen en krijg ik te horen mevrouw de betaling is niet voldaan er staat nog wat open. terwijl alles zwart op wit staat ook bij het incasso bureau dat alles is betaald en HUN ENEXIS mij dit immers ook al 4 keer hebben gezegt. ik opeens op de dag van spoed aansluiting nog niet alles heb voldaan na 4 weken heen en weer gebel.enexis mij ook duidelijk telefonische waar dus mijn vader bij zat duidelijk meerdere malen heeft gezegt mevrouw het hele bedrag is voldaan en u had al aangesloten moten zijn. en opeens 08:15 uur sochtends de dag van spoed aansluiting krijg ik te horen dat ze geen geld hebben ontvangen. hoe belachelijk is dat. het incasso bedrijf heeft 4 weken geleden alles al gekregen van mij. en 4 weken geleden zou ik dus al steeds binnen 10 werk dagen aangesloten worden.
dit is te belachelijk van woorden en heb dan ook de consumentenbond ingeschakkeld en een advocaat. want ik heb het bewijs ook laten zien aan de advocaat en die zei ook al gelijk van dit is te gek voor woorden. het mooiste was nog dat ze zeiden mevrouw let op u word binnen 10 werk dagen aangesloten als we het bedrag binnen hebben van het incasso bureau)( wat 4 weken geleden al binnen was) BELACHELIJK!!!!!!! sta al 4 weken te wachten.