Enexis stuurt aanmaning als het geld al bij hun binnen is.
Zoals de titel al aangeeft, mag Enexis netwerken mij een aanmanig sturen, en moet ik die betalen als het geld al 5 dagen bij hun in bezit is. (die nota wordt verzonden als ze het geld al binnen hebben)
Het gaat over bedragen van €13 waar dan €15 euro bij opkomt voor de aanmaning.
En €20 waar ook €15 bij opkomt.
Ze willen het mij wel kwijtschelden, maar dan moet ik het automatisch laten maken, wat mij nu even nog niet uitkomt.
Er is een datum waarop het voorschot bij hun binnen moet zijn als op dat moment het er nog niet is gaan de aanmaningen uit computer en in de postkamer gereed gemaakt voor verzending. U betaling zal dus echt te laat binnen zijn bij hun.Daar zijn ze heel rap in brengt geld op.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 5 apr 2011, 21:41]Er is een datum waarop het voorschot bij hun binnen moet zijn als op dat moment het er nog niet is gaan de aanmaningen uit computer en in de postkamer gereed gemaakt voor verzending. U betaling zal dus echt te laat binnen zijn bij hun.Daar zijn ze heel rap in brengt geld op.
Ja ok, maar toen ik ze aan de telefoon heb gehad, hebben ze zelf toe gegeven dat het geld al binnen was voordat die aanmaning de deur uit zijn gegaan.
Dan kan ik daar geen begrip voor opbrengen.
@plukje11
En hoe weet u of het dan al binnen is? Bewijs op een giro/bankafschrift?
5 dagen vóór de vervaldatum versturen wil niet zeggen dat het ontvangen en verwerkt is.
Dus: bewijs? Zou dan niet betalen.
Kwijtschelden bij automatische betaling:
Nooit van gehoord, riekt een beetje naar 'chantage'? ;)
[quote=kiran schreef op dinsdag 5 apr 2011, 21:50]@plukje11
En hoe weet u of het dan al binnen is? Bewijs op een giro/bankafschrift?
5 dagen vóór de vervaldatum versturen wil niet zeggen dat het ontvangen en verwerkt is.
Dus: bewijs? Zou dan niet betalen.
Kwijtschelden bij automatische betaling:
Nooit van gehoord, riekt een beetje naar 'chantage'? ;)
Ze hebben mij dat door de telefoon gezegd, en ik heb inderdaad een bank afschrift als bewijs.
Die kwijtschelding kreeg ik te horen toen ik belde, omdat ik het er niet mee eens was dat ik het moest betalen.
Bij mij kwam het ook over als chantage, en daarom had ik mijn vraag hier ook geplaatst.
@plukje11
Als u bewijs van betaling heeft, ligt de fout bij Enexis en niet bij u.
Dus waarom dan betalen? Ik zou een briefje schrijven met kopie van het betalingsbewijs en erin vermelden dat voor u de zaak hierbij is afgedaan.
En men kan u ook niet dwingen over te gaan tot automatische incasso.
Zeker niet op deze manier.
@kiran
Bedankt voor je reactie, ik ga een briefje schrijven met het bewijs erbij, en dat ik het niet ga betalen, als ik een antwoord terug krijg zal ik het hier wel even vermelden.
Meestal staat er in zo'n aanmaning dat als u al heeft betaald en de betaling en aanmaning elkaar hebben gekruist dat u de brief als niet verzonden kunt beschouwen. Toch?
Voor mij is het gelukkig erg lang geleden dat ik zo'n brief heb gehad, dus misschien is dat in die tijd geschrapt?
Ze kunnen je aan de telefoon wel vertellen dat het op tijd binnen was, maar dat wil niet zeggen dat het ook op tijd zichtbaar was. Het kan dus zijn dat als het vandaag binnen moet, morgenochtend de aanmaningen er uit gaan en de bijschrijving ook pas morgen (weliswaar met valuta van vandaag) zichtbaar is op de rekening van enexis. Het kan zelfs nog een dag later pas zichtbaar zijn.
Op het moment dat jij dan belt, zien ze het geld binnen.
Geachte plukje11,
Uit uw bericht begrijp ik dat er ten onrechte aanmaankosten van Enexis bij u in rekening zijn gebracht. Graag zou ik voor u willen nakijken wanneer uw betaling bij ons is binnengekomen.
Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw klantnummer en telefoonnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
Ik heb u de gegevens toe gestuurd.
=enexis webcare schreef op woensdag 6 apr 2011, 11:27: Geachte plukje11,
Uit uw bericht begrijp ik dat er ten onrechte aanmaankosten van Enexis bij u in rekening zijn gebracht. Graag zou ik voor u willen nakijken wanneer uw betaling bij ons is binnengekomen.
Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw klantnummer en telefoonnummer. Ik zal dan op korte termijn contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer