bu
door bulletje12 Sep 13, 2013 om 12:25
Huishouden & energie

Essent

Begin dit jaar ben ik over gestapt naar Essent als energie leverancier. Gelijk vanaf het begin waren er kleine probleempjes. Er moest bij mij thuis een nieuwe meter geplaatst worden voor de electriciteit, Nu kun bij Essent online zien of je nog genoeg betaald per maand voor de energie. In het begin kon dat niet omdat er een nieuwe meter geplaatst was zou kunnen, in juni heb ik voor de eerste keer gebruik gemaakt van deze service. Het bedrag kwam iets hoger uit dat was zeer goed mogelijk omdat we een koud voorjaar hebben gehad. Vervolgens heb ik dat in Augustes nog een keer gedaan, maar toen zat ik ruim € 200,00 hoger in maandverbruik. Heb gebeld en er werd gezegd. Nee dat kan niet wij bellen u terug inderdaad een dag of twee later werd ik terug gebeld en het bleek een fout te zijn het bedrag was gewoon zoals het eerder was dus ik hoefde mijn geen zorgen te maken. Een paar weken erna kreeg ik een mail van Essent waarom ik het maandbedrag niet verhoogde want anders kreeg ik problemen bij de eindafrekening, Er is nog een paar keer gebeld en nee het bedrag wat ik betaalde per maand was genoeg, Gisteren werd ik weer gebeld door Essent en nee ik moest het hogere bedrag betalen hier tegen ben ik gelijk in verweer gegaan met de vraag waarom iedere medewerker daar een ander verhaal verteld, hierop kon de medewerker van gisteren geen antwoord geven. wel stuurde hij een mail dat als ik de zaak niet aan de grote klok ging hangen ons een korting op het totaal bedrag van 10% zou geven en ik hoefde de maand Januari 2014 geen premie te betalen. Raar dat je op de voorhand al met dergelijk soort aanbiedingen komt. Ik wil wel even vermelden wij wonen hier met twee personen doen geen vreemde ding wat betreft gasverbruik. Wij zijn veel weg en zetten dan de kachel ook wat lager zoals het hoort

608 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 13, 2013 om 12:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, die mail van Essent zou ik maar goed bewaren, er wordt u dus als het ware zwijggeld aangeboden. Overigens als u problemen met Essent blijft houden, dan kunt u naar de geschillencommissie, heeft u daar ook een interessante mail te overleggen ;-)

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2013 om 12:37
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als je verbruik van vorig(e) jaar/jaren steeds redelijk gelijk is, bereken dan wat je zou moeten betalen en betaal niet extreem meer. Dan moet je jaarrekening zeker redelijk uitvallen.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2013 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat zetten ze zo letterlijk in de mail? Raar bedrijf. En wat voor premie betaalt u dan aan Essent? Hebt u daar ook een verzekering lopen?

ov
door overstapper - Sep 13, 2013 om 14:37
17 Antwoorden / 1 Vragen

Bulletje12,

Aardig verhaal, wat u vertelt. Ik zou in uw geval in het vervolg steeds nadrukkelijk de naam noteren van de medewerker, die u belt.

Als u wilt dat lezers meer met u meedenken, dan zij tot nu toe hebben gedaan, moet u met wat meer gegevens komen. Als u over de afgelopen 2 jaar gas- en elektriciteitsverbruiken hebt, noem die dan. Plaats ook de meterstanden op de dag, dat u over ging naar Essent. Plaats ook de meterstanden die u in de loop van dit jaar hebt gemeten, bijvoorbeeld die van vandaag. Op dat soort gegevens moet tenslotte ook Essent zijn handelen baseren.

fo
door forumessent - Sep 13, 2013 om 14:38
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bulletje12,

Ik vind het vervelend dat het zo is gelopen zoals u hierboven omschrijft. Om het een en ander voor u na te kijken heb ik meer gegevens van u nodig. Indien u akkoord gaat stuur dan een e-mail met daarin uw klantnummer, postcode/huisnummer en een kopie van uw klacht hierop het forum naar webcare@essent.nl. Wij zullen daarna een terugkoppeling aan u geven.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Ja
door JanvanAlles - Sep 13, 2013 om 17:28
333 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, en natuurlijk ineens een "wakkere" medewerker van (in dit geval) Essent die als taak heeft de fora af te klapperen en zogenaamd bnaar een oplossing gaat zoeken...

Ik snap al dat steeds maar overstappen ook echt niet, de fora lezende zorgt het enkel maar voor ellende en extra kosten (en sommige extra kosten zou de overstapper al moeten weten maar ach, voorwaarden lezen en zulks is veel te veel moeite)
Ik zit al 30 jaar bij Eneco en afgezien van een torenhoge rekening na onze verhuizing naar ons huidige koophuis , die na een telefoontje een uurtje later al van 2000 gulden naar 30 gulden was gereduceerd, foutje van Eneco, hebben we werkelijk nog nooit ooit maar het kleinste probleem gehad. Dat overstappen voor een paar tientjes zogenaamd voordeel zorgt enkel voor veen onrust en onnodige kosten.

Ja
door JanvanAlles - Sep 13, 2013 om 17:30
333 Antwoorden / 1 Vragen

En nee, ik ben niet seniel hoor, hahaha, ik heb het met de verhuizing en dat foutje toendertijd over 1993, toen de guldens nog bestonden (en in alle opzichten meer waard waren dan de huidige euro maar da's off-topic)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 14, 2013 om 14:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=thaorchid schreef op vrijdag 13 sep 2013, 17:28]Ik snap al dat steeds maar overstappen ook echt niet, de fora lezende zorgt het enkel maar voor ellende en extra kosten (en sommige extra kosten zou de overstapper al moeten weten maar ach, voorwaarden lezen en zulks is veel te veel moeite)
Ik snap het wel, als je jaarlijks overstapt krijg je iedere keer 'n aanzienlijke korting, althans in theorie. Doe je dit niet, ben je nagenoeg altijd, na dat jaar, duurder uit.

Echter durf ik het ook niet aan. Sowieso staat er in de voorwaarde, als je binnen het jaar opzegt je geen korting krijgt. Je zult feitelijk gezien wel binnen het jaar moeten opzeggen, aangezien je logischerwijs met 'n opzegtermijn zit. Doe je dit niet, ben je 2 maanden extra klant en duurder uit.
Echter in de voorwaarde staat nooit omgeschreven of dit wel kan, vraag je dit na (al bij meerdere energieleveranciers gedaan) krijg je simpelweg geen antwoord, an sich natuurlijk niet zo heel gek..

Overigens hier ook klant van Essent en kortgeleden hun laten weten dat ik wil gaan overstappen, echter willen ze alleen 'n aanbod telefonisch doen -zouden ze soms iets te verbergen hebben?- Geen haar op mijn hoofd die er nog overdenkt om iets telefonisch af te sluiten..
Waarschijnlijk blijf ik nog even twijfelen :-).