mu
door mustafa May 17, 2011 om 13:54
Huishouden & energie

Gordijnen

Beste Kassa leden ik hebt bij leenbakker gordijnen laten maken blijkt dat het zo afwijkend was hebt weer terug gebracht na tweede keer was even elendig als eerste ben weer terugegaan en zei dat het weer niet klopt 3 dagen na werd ik gebeld en ze zei tegen mij dat ze niets meer voor mij kan betekenen want volgens het bedrijf waar ze laten maken dat het goed gemaakt is en ik hebt de gordijnen daar gelaten en ik zei dat ik zo een rotzoi niet accepteerd mijn vraag is, wat kan ik doen en of wat kunnen jullie voor mij betekenen?
Mijn Naam:Mustafa Köse Woont in Heerenveen.

8173 16 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - May 17, 2011 om 14:14
230 Antwoorden / 0 Vragen

Mustafa,

Het is in zulk soort gevallen belangrijk dat er goed gemeten wordt, vaak verstrekt de winkel een soort van handleiding hoe u goed de juiste maten kunt meten.

Bij zelf maten doorgeven is vaak weinig achteraf mogelijk, tenzij het geleverde product qua maat enorm afwijkt van uw bestelling.

mu
door mustafa - May 17, 2011 om 14:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gijsvogel schreef op dinsdag 17 mei 2011, 14:11]Mustafa,

Het is in zulk soort gevallen belangrijk dat er goed gemeten wordt, vaak verstrekt de winkel een soort van handleiding hoe u goed de juiste maten kunt meten.

Bij zelf maten doorgeven is vaak weinig achteraf mogelijk, tenzij het geleverde product qua maat enorm afwijkt van uw bestelling. het gaat niet om de lengte maaten ze afwijken van de baan die ze maken ene staat wel goed naast en de ander staat 1a1,5cm naast

gijsvogel
door gijsvogel - May 17, 2011 om 14:35
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mustafa schreef op dinsdag 17 mei 2011, 14:19]het gaat niet om de lengte maaten ze afwijken van de baan die ze maken ene staat wel goed naast en de ander staat 1a1,5cm naast

Sorry, ik begrijp niet goed wat u bedoelt. Kunt u het anders beschrijven?

Zoals ik het nu begrijp bestaan de gordijnen uit meerdere aan elkaar genaaide banen, en het motief of de print van de stof is scheef aan elkaar genaaid?
Dus bij elke baan verspringt het motief?

Groet

mu
door mustafa - May 17, 2011 om 23:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

juist ja en dan zeggen ze ook dat het goed is en weigeren ze te herstellen

gijsvogel
door gijsvogel - May 18, 2011 om 01:29
230 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk een beetje lastig om zo te beoordelen hoe het er uit ziet.

Toch zult u het met de caissière of beter nog; de filiaalmanager van de Leenbakker vestiging tot een oplossing moeten komen.

Zo nodig kunt u wellicht een klacht indienen over het geleverde product en eventueel de koop ontbinden om uw geld terug te krijgen.
Maar misschien kunnen andere leden u hier meer over vertellen.

nb
door nbw - May 18, 2011 om 01:59
521 Antwoorden / 24 Vragen

U hebt Leen Bakker teveel belast met uw klacht. U koopt daar goedkoop en verwacht terecht dat ze de beloofde service daarbij leveren. Echter meten en maten klopt niet. Gewoon geld terug eisen lijkt me. Echter ik ben wel benieuwd wie dan uiteindelijk met de naaimachine Leen Bakker gordijnen versteld. Vraag daar maar eens na bij Leen Bakker of soortgelijke firma's. Je krijgt geen antwoord enkel zwijgen. Heb ooit bij Kwantum gordijnen gekocht en deze zijn goed opmaat gemaakt binnen 2 dagen. Fysiek onmogelijk dit buiten ons land voor mekaar te krijgen . Dus ergens in ons land zijn er bedrijven die legaal belastingbetalend gordijnen kunnen verstellen voor Leenbakker etc. mag ik hopen echter vrees het ergste.

mu
door mustafa - May 18, 2011 om 11:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

waar je nu mee komt puur dommigheid met goedkoop ,veel belasten enzv juist bij kwantum was veel goedkoper maar ik wilde zeker te zijn ben naar leenbakker gegaan ,bij kwantum kost per baan maken 8euro bij leenbakker 8,50-ik weet niet waar over je praat ???

gijsvogel
door gijsvogel - May 18, 2011 om 12:33
230 Antwoorden / 0 Vragen

@mustafa

nbw bedoelt het goed.
Doordat de gordijnen bij Leenbakker goedkoop zijn is er weinig (financiele) ruimte om uw klacht op te lossen.
Als u 2x met een klacht komt dan verdient Leenbakker er niets meer aan en zullen ze niet zo snel meer bereid zijn om nog een keer de gordijnen te veranderen.

In dit geval kunt u het beste bij de filiaalmanager van Leenbakker uw geld terugvragen.

ka
door katja54 - May 18, 2011 om 12:39
54 Antwoorden / 8 Vragen

Waarschijnlijk betreft het gordijnen met een patroon er op.
Die horen zo gemaakt zijn dat het patroon doorloopt.
Het enige advies dat ik je kan geven , terug naar de winkel, banen daar op patroon laten knippen en ze dan laten maken.
Ik denk dat er op deze manier niet veel meer fout kan gaan.
Heb je je geld terug gekregen maar wil je toch dezelfde gordijnen hebben??
Ga naar een ander filiaal waar ze je niet kennen.

mu
door mustafa - May 18, 2011 om 12:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

enig ziens kunje gelijk hebben maar en ze veranderen niets en ze geven het geld niet wat zeg je hiervan

mu
door mustafa - May 18, 2011 om 12:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste katja zoals ik zei ik ben velen malen daar geweest zelfs heb ik ze gedreigt dat ik de zaak bij vara kassa des noods ook bij juridische stappen te nemen trekken ze geen bal aan daarom probeerde ik eerst bij kassa-vara voor te leggen zo niet ga ik ook juridische stappen nemen

wi
door wijnholdsmit - May 18, 2011 om 12:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij weten uit ervaring dat de service bij Leenbakker niet zo goed is als bij Kwantum. Een tijdje terug kochten wij een artikel bij Leenbakker dat per zeevracht was aangeleverd. Toen wij thuis de doos openmaakten was het artikel totaal verroest en de doos was nat van binnen, dit konden wij in de winkel niet zien.
Het heeft ons veel moeite gekost om ons geld weer terug te krijgen.
Mustafa, jij hebt recht op een goed product, dus als Leenbakker fouten heeft gemaakt dan kun jij je geld terug krijgen en anders moeten ze de gordijnen opnieuw maken. Kijk ook even in de algemene voorwaarden van Leenbakker. Mocht het niet goed opgelost worden dan kun je eventueel schrijven naar de Consumentenbond als je daar lid van bent. Ik zou terug gaan naar Leenbakker en eisen dat ze de gordijnen zo maken zoals jij het bedoeld hebt.

mu
door mustafa - May 18, 2011 om 13:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste wijnholdsmit namens jou advies heb ik naar ombudsman gebeld al hoewel je over het consumentenbond aangaf bracht mij op een idee en hebt gebeld naar ombudsman,de dame achter het telefoon zei dat ik beter aangetekent brief stuurt naar de leenbakker met daar inhoudend van advies ombudsman en dat ze moeten reactie tonen(reageren op mijn brief)als ze nit doen dan neem weer contact met ons zei de dame achter het telefoon. mooi toch dat ga ik zometeen doen.ik hoop dat het ook informatie is voor mensen die wel eens probleem zou krijgen met diverse zaken.

pl
door plebpleb - May 18, 2011 om 13:39
113 Antwoorden / 60 Vragen

Mijn dochter heeft bij Leen Bakker 'n paar maanden geleden ook gordijnen besteld en laten maken...Alles is prima verlopen...
De gordijnen hangen heel mooi in de woonkamer zelfs met 'n figuurtje...
Wat bij jou mis is gegaan blijft 'n raadsel....
Misschien heeft Leen Bakker 'n slechte naaister in dienst bij jou in de buurt en heb je gewoon pech dat de gordijnen niet goed zijn gemaakt...

mu
door mustafa - May 18, 2011 om 13:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

volgens het klant manneger van leenbakker heerenveen ze stuuren naar de firma waarvan centraal is houd in dat alles op de ene attelier word gemaakt daarom ook zo lang de wacht tijd is het kan zijn jou motiven in de gordijn erg makkelijk was?

te
door teni7779 - Aug 11, 2011 om 17:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Leen Bakker is een drama wat gordijnen betreft. 4 weken wachten na bestelling. Afgelopen zaterdag geleverd en opgehaald. De afstanden tussen de enkele plooien varieerden van 7 tot 9 cm. Gordijnen te kort gemaakt en de zoom loopt onderaan schuin af van 2 tot 4 cm tekort. Bij een andere gordijn trok je de zoom zo los. Bovendien hingen de gordijnen er als jute zakken bij. Ik heb er op aangedrongen het geld retour te ontvangen. Dezelfde dag heb ik ze terug kunnen brengen. Het mooie van het verhaal is dat Leen Bakker Roermond ook niet tevreden is met het nieuwe atelier waarmee ze zaken doen. Heel Leen Bakker Nederland stuurt orders naar Tjechië. Daar worden ze gemaakt en dan komen ze via Wormerveer terug. Vandaar ook de vier weken levertijd. Vandaag bij Praxis geinformeerd: 10 dagen levertijd. Dat is pas leveren! Als de kwaliteit goed is dan is dat natuurlijk top! Vandaag zijn we ook naar Ikea geweest en daar hebben we uiteindelijk in de plundra mooiere gordijnen kant en klaar gekocht en stukken goedkoper!