Happy sofa ?
heb bankstel gekocht bij Happy Sofas , eenmaal thuis toch twijfels over de aankoop , meteen gebeld om te anuleren ,( een uur na aankoop) Verkoper zegt dat dat niet kan , staat in hun algemene voorwaarden zegt hij.Algemene voorwaarden?? die staan niet op de aankoopbon en die hebben wij ook niet op een andere manier gekregen of zijn er op attend gemaakt. Een ietsiepietsie service ontbreekt hier volgens mij.op site van de SER (sociaal economische raad) staat dat verkoper verplicht is de algemene voorwaarden te geven en de koper er van te voren op attend moet maken wat daar in staat, maar ja wat schiet je er mee op als de verkoper dat niet weet??
Da's een bv in oprichting, vandaar dus.
Helaas voor u : Koop is koop. Dat hoeft niet eens in de voorwaarden te staan, dat is gewoon wettelijk geregeld (wet koop op afstand uitgezonderd, deze is echter niet van toepassing)
De verkoper is inderdaad verplicht de voorwaarden bij de aankoop te overhandigen wanneer de verkoper deze wil kunnen toepassen.
Toepassing van die voorwaarden kan nu dus niet meer, wanneer u wilt annuleren bijvoorbeeld kan de verkoper nooit refereren aan zijn voorwaarden maar moet hij de normale wettelijke regelingen volgen.
Overigens begrijp ik niet waarom u binnen 1 uur al weer spijt heeft van uw aankoop. Een bankstel koop je niet omdat je je verveelt.
Waarom is dat nu dan toch gebeurd ?
Het probleem zal wel zitten in de wijze van verkopen en het gevoel dat na de aankoop is achtergebleven. Happy Sofa lijkt me net zo'n type bedrijf als Seats and Sofas waar agressief afgetrainde verkopers orders er doorheen drukken en klachten niet serieus afhandelen.
Het zijn cash and carry winkels met doorgaans aantrekkelijk geprijsde meubels. Op de algemene voorwaarden kan men zich pas beroepen als deze voor het sluiten van de overeenkomst aan u ter hand zijn gesteld. Boek 6 artikel 236 en 237 BW zijn gewijd aan de zwarte en grijze lijst voorwaarden en bij aankopen van consumenten kan men geen beroep doen op onredelijke bezwarende bedingen voortvloeiend uit die voorwaarden.
Quote ". Happy Sofa lijkt me net zo'n type bedrijf als Seats and Sofas waar agressief afgetrainde verkopers orders er doorheen drukken en klachten niet serieus afhandelen."
Waarop baseert u dat ?
idd , helemaal mee eens , dat zijn van die winkels waar het woordje service niet in het woordenboek staat.Ze hebben mischien wel het recht om niet te anuleren , maar mij maken ze niet wijs dat de order op een zondag al naar de fabricant is gestuurd , en juist dan komt dat ene woordje van pas.al hadden ze maar eerst om de reden van anuleren gevraagd , had al meteen anders geklonken als alleen maar "nee daar kunnen we niet aan beginnen
Ik sluit me aan bij User123, koop is koop.
Vervelend als je twijfels hebt achteraf, maar dan is het helaas te laat. Nadenken moet voordat u de handtekening zet en niet daarna helaas.
Als ik bij winkels "fancy" namen op de gevel zie prijken dan kun je bijna op je klompen aanvoelen wat voor een type winkel het is. Met name in de meubelbranche is het verstandiger om op basis van kwaliteit te kopen. Bij voldoende winkels kun je ook terecht voor een kleinere beurs en wordt je ook nog als een klant beschouwd en niet als een target waarop gescoord moet worden.
Als je ooit een verkoopcursus hebt gedaan dan weet je precies waar Abraham de mosterd haalt. Een goede verkoper toont interesse in de klant en speelt daar handig op in door hem een passens advies en bijbehorend product te verkopen. De klant moet tevoren wel goed over een aankoopbeslissing hebben nagedacht en bij dat soort van winkels als Happy Sofa of Seats and Sofas worden veel argeloze klanten overrompeld door de unieke kans op korting waarvoor ze nu direct een koopbeslissing moeten nemen. Eenmaal in de auto komt al de twijfel en thuisgekomen komt de kater van het nare gevoel dat men zich beet heeft laten nemen.
Een koop is en blijft een koop en als je handelingsbekwaam bent dan moet je de gevolgen van het zetten van een handtekening kunnen overzien. Bezint eer ge begint is het devies.
Wilde hier vandaag een bank kopen, de eigenaar stond erbij (het is een kleine zaak) toen de verkoop overeenkomst erbij werd gepakt. Hij werd zowaar kwaad toen ik vroeg om de algemene voorwaarden, dit terwijl hier wel naar werd verwezen in de verkoop overeenkomst.
Ze zeiden dat ze de algemene voorwaarden nergens hebben liggen. "Normaal staan ze achterop de verkoop overeenkomst", zei de verkoopster. Maar daar stonden ze dus niet. Ook gingen ze niet akkoord met het doorhalen van de verwijzing.
Uiteindelijk werd de eigenaar zo kwaad dat hij zei dat hij liever geen bank verkocht dan ons de algemene voorwaarden te laten lezen. Volgens hem kon ik beter een hypotheek af gaan sluiten als ik algemene voorwaarden wilde hebben, het ging volgens hem immers om "slechts" een bankstel (1400,-) en niet om een bedrijfsovername. Ik heb ze bedankt voor de moeite (om de sfeer nog een beetje te redden) en we zijn zonder aankoop vertrokken. Vraag mij af wat er in die voorwaarden zou kunnen staan dat het daglicht niet kan dragen..
Verlate reactie op een oude topic ?
Voorwaarden van winkelsof bedrijven voor consumentenkoop mogen niet onderedelijk bezwarend zijn. Bij rechtszaken zal de rechter voorwaarden die toch in het nadeel van nadeel zijn opgesteld terzijde stellen, zodat er dus geen beroep op gedaan kan worden. Toch bluffen veel winkels en bedrijven mensen af onder verwijzing naar voorwaarden. Tevoren moeten ze al zijn overhandigd en niet pas na sluiten van een koop.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer