he
door henkvanasperen Feb 9, 2014 om 11:31
Huishouden & energie

Heetwaterkraan

ik vraag me af hoe veilig een heet waterkraan is
als je thee van meer den zeventig graden over je heen krijgt dan ben je getekend voor je hele leven. wat gebeurd er als je kokend water over je handen krijgt, kan je dan bij de winkelier terecht. dan vraag ik me ook af hoe lang ik de kraan open moet laten staan als ik spaghetti wil koken. dat duurt zo een minuut of acht. en dan rode kool dat duurt op de kookplaat al gouw een half uur. ik denk dat het een nutteloos en vooral gevaarlijk kraantje is

21370 69 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard moet je de pan, nadat deze gevuld is met kokend water, wel gewoon op het vuur... althans dat lijkt mij nogal logisch.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bedoelt uiteraard de Quooker.

Ik heb de laatste tijd zelden zo'n onzinnig apparaat gezien.
En dit (in mijn ogen) onzinkraantje is te koop voor een wel héél erg hoge prijs, van maar liefst bijna € 1200,--.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een kraan die handjes kan verbranden...
Snap het niet, niemand is toch verplicht om zo n kraan te kopen, met kleine kinderen zou ik er helemaal niet aan beginnen.
Kraan is net zo veilig als een pan met heet water, de kraan is niet gevaarlijk, wel de gebruikers die er niet mee om kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u met kokend water wilt beginnen, kunt u beter een elektrische waterkoker nemen. Veel voordeliger.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 9 feb 2014, 12:02: Als u met kokend water wilt beginnen, kunt u beter een elektrische waterkoker nemen. Veel voordeliger.

Inderdaad, sowieso belachelijk om dag en nacht een voorraad heet water op te slaan, alleen maar om een keertje per dag ermee te koken.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het een ideale 'uitvinding'; dat je de handen verbrand als je er mee in aanraking komt is nogal logisch: komt immers kokend water uit. Je bekort alle kooktijden van het te bereiden voedsel, voor de thee heb je geen waterkoker meer nodig etc. Hoe lang u de kraan open moet laten staan voor spaghetti? Gewoon, totdat u voldoende water heeft. Overigens, heet water uit de 'gewone' kraan is ook al heel heet, dus ook daar moet men immers mee uitkijken (voelen)? n.b. Heb 'um zelf niet, veel te duur.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 9 feb 2014, 12:12: Overigens, heet water uit de 'gewone' kraan is ook al heel heet, dus ook daar moet men immers mee uitkijken (voelen)? n.b. Heb 'um zelf niet, veel te duur.

Bij mij niet, die moet echt van koud naar warm/heet gaan tijdens het water laten lopen. En dan nog heb ik de maximum temperatuur op 60 graden ingesteld.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je eenmaal een dergelijke kraan in je keuken hebt, wil je al snel niet meer zonder. De heetwaterkraan is beveiligd. Je moet de kraan indrukken en de andere kant opdraaien dan bij een gewone kraan.

Heb je het oude/goedkope systeem, dan heb je 2 kranen in je aanrecht. Vergissen is vrijwel niet mogelijk.

Heb je nieuwe systeem, dan heb je nog maar 1 kraan, maar moet je een veiligheidspal overhalen voordat je dat hete water krijgt.

Een keukenboiler in het aanrechtkastje is vele malen gevaarlijker omdat die gewoon op je warmwaterkraan zit en dus verder niet beveiligd is. Ga daar je handen maar eens onder wassen.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het grote probleem is dat niemand verplicht is te melden dat het een Kokende kraan is en zowel de boilers eronder als de nu in reclame genoemde zijn naast stevig aan de prijs ook gevaarlijk als je het niet weet.

Ik kan ook per ongeluk een knop indrukken en dat laten ze op TV niet zien hoe het dus precies werkt..
ik zie stromend en dampend water en niet het openen .....

Daarom ben ik tegen dit soort kranen en de inbouw boilers, dan kan je niet eens de kraan herkennen dus ik ben tegen.
Een water koker of nog beter fluitketel op gasfornuis, niet zo snel maar wel energie zuiniger omdat je geen stilstand verlies hebt.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ja, tot15, gelukkig is niemand verplicht tot de aanschaf van zo'n kraan. Ik zou hem wel heel graag willen, maar ja, die € € 'tjes, hé? Jij je fluitketel, die zijn waterkoker en de ander een heetwaterkraan.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zondag 9 feb 2014, 19:24: Het grote probleem is dat niemand verplicht is te melden dat het een Kokende kraan is

Tuurlijk... het is misleiding, je koopt een kraantje van 1200 euro en thuis kom je erachter dat er heet water uitkomt. Niemand wist dat, behalve de verkoper.
De boeven...

Blijf lachen met jou.
Btw wat is een fluitketel?
Nog nooooiiiit van gehoord.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Btw wat is een fluitketel?
Nog nooooiiiit van gehoord.

Het enige voordeel van de fluitketel is dat je er makkelijk postzegels mee van de envelop af kon stomen (of een brief openmaken :-O ); de waterkoker stopt helaas. ;-) En je maakt natuurlijk een geintje dat je niet weet wat een fluitketel is, toch?

ve
door verwijderd - Feb 9, 2014 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tot15,
Dan krijg je het dus voor elkaar om een knop in te drukken én de kraan de "verkeerde" kant op de draaien. En er zit nog een waarschuwingslampje op de kraan ook.

Tja, dan val je toch echt in de categorie mensen die een natte cavia in de magnetron stoppen om hem snel te drogen. Staat ook niet in het boekje dat dat niet mag of kan......

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ideaal deze Quooker!
Wij hebben deze kraan aangeschaft vanwege het lang op warm water moeten wachten wat van 'verre' moest komen (afstand CV - keuken). Kort samengevat: we willen de Quooker niet meer kwijt. Er zit een goede beveiliging op, onze kinderen kunnen niet zomaar kokend heet water pakken/afnemen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig al dat commentaar van mensen die niet weten waar ze over praten.
Ik heb zo'n kraan en gebruik het naar volle tevredenheid. De beveiliging van de heetwaterknop is zodanig dat het ook kindveilig is. Thee maken, en iets wat in water gekookt moet worden is nu bijna secondenwerk . Gewoon super maar maak wel het sommetje . Als je weinig heet/kokend water nodig hebt is het duur, bij veel gebruik zelfs goedkoper En ja je kan je ook aan heet water uit de koker verbranden.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige sprekers. Onnodig, levensgevaarlijk en 'reteduur'. Een volledig nutteloos appaat. NIET KOPEN DUS!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Euh.. 'apparaat' dus ;-) , maar ik erger me al langer nog al wel zo tamelijk aan al die reclame voor dat ding.... Dan wil je je in de haast nog wel eens vertypen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze combi-ketel hangt aan de muur tussen de bijkeuken en de keuken. Ik heb binnen 10 seconden gloeiend heet water waar je echt je handen niet onder kunt houden. Daarom doe ik de afwas met huishoudhandschoenen aan. Als ik ga koken kookt het water binnen de kortste keren. Dus zo'n Quooker vind ik totaal overbodig. Bovendien moet je dit apparaat jaren gebruiken om de hoge aanschafprijs terug te verdienen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn vorige werk hadden ze zo'n kraan. Ik vond het een onding, het kokende water kwam spetterend uit de kraan, waardoor je druppeltjes kokend water over je hand kreeg. Niet echt veilig dus. Gelukkig kon je daar ook heet water uit het koffie automaat halen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misty,
Ik neem aan dat u nog nooit een auto hebt gekocht, al dan niet gebruikt? Over onnodig en duur gesproken en toch kopen hele volksstammen auto's...... En die verdien je nooit terug!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

haagee schreef op maandag 10 feb 2014, 12:02: Geweldig al dat commentaar van mensen die niet weten waar ze over praten.

Geweldig dit commentaar, vooral omdat hij/zij precies weet (....?....) of ik al dan niet ervaring heb met dat 'ding'....

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op maandag 10 feb 2014, 12:13: Dus zo'n Quooker vind ik totaal overbodig. Bovendien moet je dit apparaat jaren gebruiken om de hoge aanschafprijs terug te verdienen.

Dat mag jij overbodig vinden, anderen kunnen er anders over denken. En er zijn grote aantallen mensen voor wie zo'n bedrag peanuts is en 1200,- een koopje vinden.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste zalen die men koopt, kosten geld en verdien je nooit terug. Dus als het daarom gaat?

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar is de beveiliging tegen verbranden zo dat als je koud water tapt er meteen koud water uitkomt als men de keer ervoor kokend water heeft gebruikt of moet je na gebruik de kraan even op koud door laten lopen? En kun je ook gewoon apart warm water tappen, dus geen kokend water? Ik ben niet van plan zo'n ding aan te schaffen, mij te prijzig, maar ben er wel benieuwd naar. De aanschafprijs zal heus wel zakken naar mate er meer tijd overheen is gegaan, voor nieuwe uitvindingen betaal je altijd eerst de hoofdprijs.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

sitan schreef op maandag 10 feb 2014, 12:43: Ik ben niet van plan zo'n ding aan te schaffen, mij te prijzig, maar ben er wel benieuwd naar. De aanschafprijs zal heus wel zakken naar mate er meer tijd overheen is gegaan, voor nieuwe uitvindingen betaal je altijd eerst de hoofdprijs.

Dan kijk je toch even op hun site? Hoe moeilijk kan dat zijn??? KLIK

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reclame zit taalkundig slecht in elkaar. Ze hebben het over een kraan die kan koken!
Gebruik zelf een orinaire waterkoker. Daar moet je ook mee uitkijken. Er komt kokend water uit.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op maandag 10 feb 2014, 13:10: De reclame zit taalkundig slecht in elkaar. Ze hebben het over een kraan die kan koken!

Vind ik wel meevallen, dat taalkundige deel. Okay, er komt kokend water uit de kraan. Ideaal.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps, antwoord in de quote, niet de bedoeling. Waar blijft die "wijzig" knop toch?

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moet je eerst een heetwaterkraan hebben, voor je erover (mee) kan praten? Alsof men niet weet wat heet water is. Ja ja, het is gemak, ook dat valt niet te begrijpen als je er geen eentje hebt....
Net zo onzinnig als de reclamespot> er is een kraan die kan koken...whoef, daar gaat je dure heetwaterkraan, hij staat te koken...

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

vernam dat je na dat je heet water voor je rodekool en spaghetti in de pan hebt gedaan je de boel alsnog op de kookplaat moet zetten. tien minuten voor de spaghetti en een half uur voor de rode kool. schiet niet echt op. Jammer dat ik geen steentjes in huis heb om te ontsmetten. Maar ja je kan wel je huis even lekker ontsmetten, gewoon steentje voor steentje

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder het zijne.
Maar ik vind het maar een eng en gevaarlijk ding.
Mijn trouwe fluitketeltje voldoet nog prima.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

vernam dat je na dat je heet water voor je rodekool en spaghetti in de pan hebt gedaan je de boel alsnog op de kookplaat moet zetten. tien minuten voor de spaghetti en een half uur voor de rode kool.

Ligt natuurlijk aan welke spaghetti je gebruikt: de verse of uit pak, maar natuurlijk moet je het koken, alleen, dan hoeft er niet meer gewacht te worden: tot het water kookt. Dat verkort toch immers de tijd dat je pan op gas of elektra hebt staan. Neem een gewone aardappel: pas als het water kookt dan doe je het 20 minuten (ik dan). Met de quooker hoef je nauwelijks te wachten.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

avatar777 schreef op maandag 10 feb 2014, 14:50: Ieder het zijne.
Maar ik vind het maar een eng en gevaarlijk ding.
Mijn trouwe fluitketeltje voldoet nog prima.

De laatste keren dat ik met fluitketels werkte werden of de fluiten enorm heet en/of kwam er behoorlijk wat heet stoom langs mijn handen en armen bij het uitschenken van het kokende en klotsende water...

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel75 schreef op maandag 10 feb 2014, 15:14:
avatar777 schreef op maandag 10 feb 2014, 14:50: Ieder het zijne.
Maar ik vind het maar een eng en gevaarlijk ding.
Mijn trouwe fluitketeltje voldoet nog prima.

De laatste keren dat ik met fluitketels werkte werden of de fluiten enorm heet en/of kwam er behoorlijk wat heet stoom langs mijn handen en armen bij het uitschenken van het kokende en klotsende water...

Dat is inderdaad een risico, heb me ook weleens verbrand. Nulaat ik de fluit er meestal af en als het water goed aan de kook is draai ik het gas uit en wacht heel even tot het niet meer zo hard stoomt. Dat gaat altijd goed,

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we de kraan eens even logisch beredeneren.
Over de veiligheid kan ik niet oordelen, en de rest van de deskundigen die niet zelf zo'n hete kraan bezitten zwammen maar wat.
Wat ik wel kan beoordelen is het kostenplaatje.
Het goedkoopste model kost zonder montage door een vakman ongeveer duizend euro, kijk maar op de prijslijst.
Nou is duizend euro zo ongeveer de AOW van een hoop mensen, of de uitkering van
een 1ouder gezin met kinderen.
Je bent toch gesuffeld als je ruim 1000 euro uitgeeft voor een kraan, alleen omdat je te beroerd bent om een paar minuten te wachten op je fluitende fluitketel ?
En zelfs als de HR ketel een stuk is verwijderd van de keukenkraan heb je met 20 tellen heet water uit de kraan.
Dat hete kraantje kopen is net zo triest als die mensen die niet zonder een elektrische peper en zoutmolen kunnen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi,
De geschiedenis herhaald zich. Ik neem althans aan dat u een gasfornuis of elektrische kookplaat oid in huis hebt. En die kosten ook geld (zeker een 6-pitter met oven).

Terwijl u ook gewoon een vuurtje kunt stoken. Krijgt u ook warmte van en kunt u op koken. En wat is nou een half uurtje hout hakken om een goede houtvoorraad te hebben....

Zo ziet u: ook in vroeger tijden werden dergelijke discussies gevoerd en nieuwerwetse zaken als onzinnig afgedaan.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

en de rest van de deskundigen die niet zelf zo'n hete kraan bezitten zwammen maar wat.

Het goedkoopste model kost zonder montage door een vakman ongeveer duizend euro, kijk maar op de prijslijst.

Niet mee eens. Heb hem zelf niet, maar gebruik hem vaak bij schoondochter (als je het goedvind).

Je bent toch gesuffeld als je ruim 1000 euro uitgeeft voor een kraan, alleen omdat je te beroerd bent om een paar minuten te wachten op je fluitende fluitketel ?

Als men wel geld heeft en het daaraan wil spenderen, wie ben jij dan om iemand gesuffeld te noemen?

Dat hete kraantje kopen is net zo triest als die mensen die niet zonder een elektrische peper en zoutmolen kunnen.

Ook dit is aan de mensen zelf, vrijheid van doen en laten heet dat, toch?

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind 1200 euro voor zo'n kraantje nogal aan de prijzige kant.
En dan laat ik het enorme energie gebruik van zo'n ding maar buiten beschouwing.

Verder vraag ik me af hoelang zo'n kraan meegaat in gebieden met veel kalk in het leidingwater. Kalk tast alle kranen en douchekoppen aan, en dan wordt het pas echt gevaarlijk.

Ik heb laatst mijn douchekop moeten vervangen omdat het water alle kanten op spoot door de kalk. Met zo'n heet water kraan wil je dat water niet in je gezicht krijgen.

Het goedkoopste kookt men water nog altijd op gas in een klein pannetje met de deksel erop. Het water kookt dan veel sneller omdat de deksel de warmte in het pannetje tegenhoudt.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe veilig is een heet waterkraan = Topic vraag. Nu krijgen we les in "hoe water te koken". Beetje overdreven.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer er een boiler gebruikt wordt waarschuwt de fabrikant middels de gebruiksaanwijzing het hete water niet als drinkwater te gebruiken vanwege de door de hitte opgeloste toxische stoffen. vooral lood bij het solderen is hier de dooddoener.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Je bent toch gesuffeld als je ruim 1000 euro uitgeeft voor een kraan, alleen omdat je te beroerd bent om een paar minuten te wachten op je fluitende fluitketel ?.......

Hoezo? Wie het breed heeft, kan het breed laten hangen. Niet iedereen in Nederland moet rondkomen van AOW of bijstand.

En misschien koop ik wel liever zo'n kraan i.p.v. 2 weken Turkije. Vlg mij mag iedereen nog steeds zelf beslissen waar hij zijn geld aan uit geeft.

Wat ik hier zie, is een: wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijkt dat veel mensen niet op de hoogte zijn van deze magnifieke heetwaterkraan en zomaar wat, ongegrond, neerkrabbelen.

Wanneer je, zoals wij, een combi-Quooker hebt, dan kan je kiezen tussen warm/heet water en kokend water. Het kokend water komt uit een beveiligde kraan en het is meer een nevelstraal dan een klots heet water wat er uit komt

Bij geen gebruik kost dit systeem 2 cent per dag aan stroomkosten.

Groot voordeel van dit systeem is de besparing van energiekosten en het is goed voor het milieu.

Emergiebesparing omdat je direct warm water hebt (je hoeft niet te wachten op water via koude leidingen tot de kraan bereikt is).
Mileuvriendelijk omdat er geen water verkwist wordt (wachten tot het water warm is) en/of teveel water koken via de waterkoker of fluitketel.

Wij hebben deze kraan nu 5 jaar in gebruik: energiekosten (met name gas) zijn gedaald en het waterverbruik is met meer dan 20% gedaald!!
Ook omdat je precies de hoeveelheid tapt die je nodig hebt (bij een waterkoker -gevaarlijk apparaat overigens, niet als die kindgevaarlijke fluitketel op het gas) kook je vaak teveel water wat weggegooid wordt.

Het is een nederlands product, kost inderdaad rond de 1200 euro, maar het lijkt me ook goed voor onze economie, mileu en, op langere termijn, je portemonnee.

Wij kunnen en willen in elk geval niet meer zonder Quooker.

Wat een ander doet, is zijn/haar keuze. Prima, maar bij ons gaat veiligheid, duurzaamheid, energiebewustheid en milieuvriendelijkheid voorop.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boilers worden op de waterleiding aangesloten met knelkoppelingen.
Ik vraag me dus af waar het door jou genoemde lood dan in verwerkt zit?

Als je geen heet water van een boiler mag drinken, dan zegt dit genoeg over de kwaliteit van de boiler. Ook zou douchen dan onmogelijk zijn vanwege de aanwezigheid van zware metalen die eventueel door de huid worden opgenomen.

Nederland kent een zeer strenge wetgeving wat betreft de kwaliteit van het leidingwater. Een apparaat die daar invloed op zou hebben zou geeneens verkocht mogen worden.

arnaolgers schreef op maandag 10 feb 2014, 16:46: wanneer er een boiler gebruikt wordt waarschuwt de fabrikant middels de gebruiksaanwijzing het hete water niet als drinkwater te gebruiken vanwege de door de hitte opgeloste toxische stoffen. vooral lood bij het solderen is hier de dooddoener.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

wicket schreef op maandag 10 feb 2014, 17:01: Boilers worden op de waterleiding aangesloten met knelkoppelingen.
Ik vraag me dus af waar het door jou genoemde lood dan in verwerkt zit?

Als je geen heet water van een boiler mag drinken, dan zegt dit genoeg over de kwaliteit van de boiler. Ook zou douchen dan onmogelijk zijn vanwege de aanwezigheid van zware metalen die eventueel door de huid worden opgenomen.

Nederland kent een zeer strenge wetgeving wat betreft de kwaliteit van het leidingwater. Een apparaat die daar invloed op zou hebben zou geeneens verkocht mogen worden.

arnaolgers schreef op maandag 10 feb 2014, 16:46: wanneer er een boiler gebruikt wordt waarschuwt de fabrikant middels de gebruiksaanwijzing het hete water niet als drinkwater te gebruiken vanwege de door de hitte opgeloste toxische stoffen. vooral lood bij het solderen is hier de dooddoener.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 10 feb 2014, 12:24: Dat mag jij overbodig vinden, anderen kunnen er anders over denken. En er zijn grote aantallen mensen voor wie zo'n bedrag peanuts is en 1200,- een koopje vinden.
Klopt, ik heb er twee. Eén voor de koffie en één voor de thee.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op maandag 10 feb 2014, 17:09: Klopt, ik heb er twee. Eén voor de koffie en één voor de thee.

Wil er 1 voor 50,- euro van je overnemen:-).

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

wicket schreef op maandag 10 feb 2014, 17:01: Boilers worden op de waterleiding aangesloten met knelkoppelingen.
Ik vraag me dus af waar het door jou genoemde lood dan in verwerkt zit?

Als je geen heet water van een boiler mag drinken, dan zegt dit genoeg over de kwaliteit van de boiler. Ook zou douchen dan onmogelijk zijn vanwege de aanwezigheid van zware metalen die eventueel door de huid worden opgenomen.

Nederland kent een zeer strenge wetgeving wat betreft de kwaliteit van het leidingwater. Een apparaat die daar invloed op zou hebben zou geeneens verkocht mogen worden.

arnaolgers schreef op maandag 10 feb 2014, 16:46: wanneer er een boiler gebruikt wordt waarschuwt de fabrikant middels de gebruiksaanwijzing het hete water niet als drinkwater te gebruiken vanwege de door de hitte opgeloste toxische stoffen. vooral lood bij het solderen is hier de dooddoener.

wicket heeft veel vertrouwen in de overheid, telkens weer blijkt dit vertrouwen beschaamd vooral tav.de volksgezondheid.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, ik heb er twee. Eén voor de koffie en één voor de thee.

Jokkebrok :-))

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoorde trouwens pas dat als je water hebt gekookt in een waterkoker of fluitketel en dit per ongeluk over je handen gooit je vreselijke brandwonden kan krijgen. Moeten ze die dingen niet verbieden? Er zit helemaal geen beveiliging op!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op maandag 10 feb 2014, 21:16: Ik hoorde trouwens pas dat als je water hebt gekookt in een waterkoker of fluitketel en dit per ongeluk over je handen gooit je vreselijke brandwonden kan krijgen. Moeten ze die dingen niet verbieden? Er zit helemaal geen beveiliging op!

Tja, er zijn altijd onhandige pietjes die er niet mee om kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag me nu pas af hoe de smurfen door een heetwaterkraan kunnen......

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin over boilers, tuurlijk is het veilig om het te gebruiken als drinkwater.
Sommige oude leidingen zijn nog van lood, maar dat heeft niks met de boiler te maken.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel75 schreef op maandag 10 feb 2014, 21:42: Vraag me nu pas af hoe de smurfen door een heetwaterkraan kunnen......

Er is een kraan die Smurfjes kan koken...

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar daar kunnen ze dan niet blauw van de kou uitkomen, maar juist rood van de hitte....

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde reactie,
de pot verwijt de ketel.
U gaf 6 antwoorden die niets met de vraag te maken hebben.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

tenormin schreef op maandag 10 feb 2014, 16:44: hoe veilig is een heet waterkraan = Topic vraag. Nu krijgen we les in "hoe water te koken". Beetje overdreven.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2014 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op maandag 10 feb 2014, 22:26: Vreemde reactie,
de pot verwijt de ketel.
U gaf 6 antwoorden die niets met de vraag te maken hebben.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

Ik gaf je alleen kanonschoten waarmee je je dorst "kon lessen". Had immers al duidelijk gemaakt een enorm voorstander te zijn van deze Quooker!.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ henk:

henkvanasperen schreef op maandag 10 feb 2014, 14:26: vernam dat je na dat je heet water voor je rodekool en spaghetti in de pan hebt gedaan je de boel alsnog op de kookplaat moet zetten. tien minuten voor de spaghetti en een half uur voor de rode kool. schiet niet echt op. Jammer dat ik geen steentjes in huis heb om te ontsmetten. Maar ja je kan wel je huis even lekker ontsmetten, gewoon steentje voor steentje

Goed lezen is soms moeilijk, vooral als je ergens op gefocusd bent. Jouw focus is de kennelijk de in jouw ogen nutteloosheid van een dergelijke heetwaterkraan.

En in mijn ogen is je focus correct! De reclame is in meerdere opzichten misleidend:
In hun eerste toepassingsvoorbeeld gaan ze al in de mist. Ze schrijven speentjes steriliseren. Van steriliseren mag hier geen sprake zijn! Steriliseren gebeurt met temperaturen van 121 graden C. of meer. Water met een degelijke temperatuur komt niet meer als water uit een kraan doch als (hogedruk) stoom!
Hier kan hooguit van pasteuriseren gesproken worden, doch dat kan met ongeveer 75 graden ook....

Water van 100 graden zit niet in een boiler. Ook niet in een vacuum geïsoleerde boiler. Bij 100 graden. Bij 100 graden loopt de (stoom)druk zodanig op dat het verplichte overdrukventiel al lang in werking was getreden. Dan loopt het hete water zo in de afvoer. Tel uit je rendement....

Het water zal in de boiler hooguit 95 graden zijn, dus niet kokend. Onderweg zal, door warmteverlies in (korte)leiding en tappunt zal het nog ongeveer 90 graden zijn.
Daardoor zal het direct koken met het tapwater niet kunnen. Wel vóórverwarmen.

Hetzelfde effect kun je bereiken door de thermostaat van b.v. een close-in boiler af te stellen op maximum i.p.v. op de minimale 62 graden uitstroomtemperatuur (i.v.m. de veteranenziekte). Pas op voor 2-graads verbranding!

Kortom, een zeer dure oplossing om heet water uit een kraan te krijgen. Doch er zal altijd een markt voor zijn van onnadenkenden/ondeskundigen die de "geldpest" hebben.
De marketing noemt deze personen "early innovators". Ze moeten altijd het nieuwste hebben dat op de markt is en betalen, door het "afromen van de markt" altijd de topprijs: Wat een gek er voor geeft.
Ook hen die het (soms weinig beschikbare)geld "in de zak brandt" vallen daar onder!

HardwarERrorMAN.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi heeft op de valreep nog 1 deskundige opmerking :
hoe vaak per dag heeft u kokend water nodig ?
Twaalfhonderd euro kost het goedkoopste model, ex installatiekosten a 80 euro per uur.
HAhahahaha.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi,
Welke installatiekosten? Een quooker installeren is echt geen hogere wiskunde. Zelfs iemand die niet zo handig is, heeft zo'n kraan met een uurtje geïnstalleerd.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmi20
Een beetje doehetzelever kan deze kraan aansluiten. Er wordt een duidelijker montagehandleiding bijgeleverd. Klik hier.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat mensen hun geld willen weggooien aan een zinloos en duur ding om de ogen van de buren uit te steken zou mij zo een zorg zijn, de meeste hebben ook een grijze bak, ik zie het verschil niet. Maar dat iemand zicht daar de vellen van zijn handen kan afhalen baart me wel zorgen. mij is het wel eens gebeurd dat ik mijn hand per ongeluk onder de hete keuken kraan heb gehouden, dat was echt niet leuk.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcel,
ik denk dat u 1 ding over het hoofd ziet.
Een leek installeert zoiets niet eventjes in 1 uur.
Er moet een waterleiding worden veranderd, want er komt een boiler in het kastje, en er moet een stroomvoorziening worden aangelegd naar het keukenkastje.
En daarvoor zal toch een nieuwe elektra kabel aangelegd moeten worden.
Want het water wordt niet vanzelf warm.
Kan men dat allemaal zelf ?
Overigens : er is momenteel een aanbieding met gratis montage, zie ik op de Quoker site.
Nog een weetje over de Quoker : zelfs als je geen heet water afneemt is het stroomverbruik 1 kilowatt per dag.
Ik las meerdere reviews op de site van de consumentenbond : een mevrouw had de Quoker al 20 jaar.
In die 20 jaar waren de onderhoudskosten 750 euro !
Er moest zelfs 2 keer een nieuwe ketel gemonteerd worden !
En om bij de vraag te blijven : is de Quoker veilig ?
Op een demo video op de site van Quoker zie je een vrouw een etens bord afwassen.
Zij houdt het bord onder de kraan en wast af met een borstel.
Maar de hete waterstraal laat zij slechts over het halve bord stromen.
Anders brandt zij haar hand.
Afwassen met een Quoker lijkt mij helemaal niet zo veilig.
Je loopt grote kans op brandwonden.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

marcel75 schreef op dinsdag 11 feb 2014, 15:51: Wimmi,
Welke installatiekosten? Een quooker installeren is echt geen hogere wiskunde. Zelfs iemand die niet zo handig is, heeft zo'n kraan met een uurtje geïnstalleerd.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmie20 schrijft:

Op een demo video op de site van Quoker zie je een vrouw een etens bord afwassen.
Zij houdt het bord onder de kraan en wast af met een borstel.
Maar de hete waterstraal laat zij slechts over het halve bord stromen.
Anders brandt zij haar hand.
Afwassen met een Quoker lijkt mij helemaal niet zo veilig.
Je loopt grote kans op brandwonden.

Die mevrouw was de borden aan het spoelen: natuurlijk gaat dat in een heel erg dure, ook overbodige, afwasmachine.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi,
De meeste mensen die een Quooker in de keuken hebben (vaak al laten plaatsen bij het plaatsen van de keuken), hebben ook een vaatwasser. Een stroompunt is daardoor in de regel al in het aanrechtkastje aanwezig. Het kan zijn dat je van een enkele contactdoos een dubbele moet maken. Ook niet echt hogere wiskunde en iets wat men, als je alleen kijkt hoeveel er van verkocht worden in de bouwmarkten, vaak zelf doet.

Mocht er geen contactdoos zijn, dan is het, tenzij je kleurenblind bent, niet zo moeilijk om een flexibele buis te leggen, draad te trekken en aan te sluiten.

Een waterleiding zal er ook zijn. Er zit immers al een gewone waterkraan. En ja, daar moet je een t-stuk tussen zetten met een knelkoppeling. Knelkoppelingen zijn juist uitgevonden om waterleiding aan te sluiten makkelijker te maken. Je hoeft immers niet meer te solderen.

Ik ben echt geen grote klusser, maar een dergelijk klusje lukt mij best. Kun je een Ikea-kast in 1x in elkaar zetten, dan kun je ook een Quooker aansluiten. Ik zou haast zeggen: probeer het eens en u zult versteld staan!

Nog een weetje over combi-ketels en geisers trouwens: ook als je de kachel uit hebt staan en/of geen warm water gebruikt, brandt het waakvlammetje. En voordat je goed heet water uit je warme kraan hebt, zijn er al de nodige liters koud en lauw water verspilt. En vervolgens moet je je water nog opwarmen op het fornuis of in de waterkoker (vergis je niet in het verbruik van een waterkoker).

En ja, het is een stukje luxe. Net als een wokbrander, een oven, een magnetron, een stofzuiger etc.

Maar zoals al aangegeven (en ik heb inmiddels de nodige gebruikservaring met een Quooker) zitten er de nodige kindbeveiligingen op die ook voor volwassenen werken. De moet de kraan indrukken en de "verkeerde" kant opdraaien. Ook hiervoor geldt: probeer eerst een zo'n kraan voordat je roept dat een quooker zeer gevaarlijk is. Volgens zijn er nog altijd meer mensen omgekomen door een combi-ketel dan door een quooker...

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Marcel:

Gelukkig heb je meer verstand van notariële- en aanverwante zaken ....

Sinds wanneer heeft een combi-ketel (nog) een waakvlammetje?
Had een combi-ketel ooit een waakvlammetje?
Ook heeft niet iedereen z'n ding op zolder staan, doch het dichtst bij het tappunt dat het frequentst gebruikt wordt.

Het enige positieve dat ik aan zo'n "heetwaterkraan" kan vinden is de isolatie: vacuum. Net als bij een glazen thermosfles.

H.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hrdware,
Ik heb de ketel in de garage hangen. Afstand naar de keuken (dichtstbijzijnde logische warmwaterpunt) is al snel 15 meter. Daar gaat dus heel wat koud water door voordat het echt warm is.

Als ik dus al een handafwasje doe, gaat de warmwaterkraan aan en daarbij ook de quooker. Anders is het toch zonde van al de koude water wat ik zo het riool in kan spoelen.

En ik heb lekker snel een kopje thee, koffie, cup-a-soup etc. En hoeft niet lang te wachten voordat het water in mijn pannetjes koken...Ik heb het al vaker gezegd: het is een luxe waar je als het moet zonder kunt. Maar je kunt ook zonder vaatwasser, gasfornuis, oven, magnetron etc.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op dinsdag 11 feb 2014, 19:37: @ Marcel:

Gelukkig heb je meer verstand van notariële- en aanverwante zaken ....

Sinds wanneer heeft een combi-ketel (nog) een waakvlammetje?
Had een combi-ketel ooit een waakvlammetje?
H.

Dat durfde ik dus niet te schrijven; heb mijn combi ketel zelfs goed nagesnuffeld (want ja, Marcel weet wel veel): ik zag ook nergens een waakvlammetje. Maar dan ben ik nog zo dom om te denken dat ik het verkeerd zie, dus gelukkig, er is echt geen vlammetje! :-D

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog maar net een combiketel in huis. Tot voor kort een losse geiser (met waakvlam) en een zeer antieke c.v.-ketel (ook nog met waakvlam) nog in gebruik gehad. Weer wat geleerd dus! Zal het gasverbruik eens in de gaten houden!

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een waakvlam in de cv ketel en nog een in de boiler. Komt nog heel veel voor hoor.