Iv
door Ivone May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt?

9236 9 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 18, 2024 om 19:10
2120 Antwoorden / Vragen

Één tweeënveertigste, meet gewicht ipv volume, dat is veel nauwkeuriger.

Mabelle
door Mabelle - May 18, 2024 om 19:29
483 Antwoorden / 1 Vragen

Zal vast wel op de achterkant van de fles staan. Hoe vuiler de was, hoe meer nodig. En een vol beladen wasmachine is ook meer nodig dan een halve belading.

Ozymandias
door Ozymandias - May 18, 2024 om 19:36
178 Antwoorden / Vragen

Altijd minder dan de fabrikant aanraad. Ik gebruik meestal maar een fractie, afhankelijk van wat ik was. Hier zijn ook artikelen over geweest waarin wordt uitgelegd dat de standaard maat echt veels te veel is.

tenormin
door tenormin - May 18, 2024 om 19:43
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Bij vloeibaar wasmiddel is de dop de maatbeker. Bij wasmiddel in poedervorm gebruik ik de (meestal) bijgeleverde dosisschep, alleen minder dan ze 'adviseren'. Bij de 60º was gebruik ik ook een schepje Vanish plus een kopje Baking Soda.

JMA2
door JMA2 - May 18, 2024 om 23:31
129 Antwoorden / 2 Vragen

Als i veel met vloeibare wasmiddelen wast dan is het noodzaak om uw machine eens per maand een programma op hoogste temperatuur teksten draaien, liefst net een flinke scheut schoonmaakazijn of soda. Dit om wasluis te voorkomen. Met poeder wassen kent dit probleem eigenlijk niet.
Daarnaast is wasverzachter slecht voor uw wasdroger. Door de lichte vettigheid raken de sensoren langzamerhand van slag.

.a
door .aagje May 28, 2024 om 19:03
19 Antwoorden / 2 Vragen

Als je met was poeder wast is het ook nodig om eens in de zoveeltijd te reinigen

Analoog
door Analoog - May 19, 2024 om 09:15
139 Antwoorden / Vragen

De inhoudsmaat van een dopje zal vast op de achterkant staan en dan is de berekening snel gemaakt zou je zeggen.
Mooiste is natuurlijk om het te testen, ik weet dat neigt misschien naar lichte vorm van autisme, maar zoiets ben ik zelf meestal wel voor in.

ro
door ronny530 - May 19, 2024 om 09:31
2804 Antwoorden / 41 Vragen

De dosering staat op de verpakking en is voldoende voor een volle trommel met wasgoed.
Bij de juiste dosering lost het wasmiddel volledig op en wordt met spoelprogramma weggespoelt, bij overdosering lost een deel van het wasmiddel niet op en vervuilt op de duur het wasgoed en de wasmachine.
Een goede indicatie van een juiste dosering is de zeepbak als die na de wasbeurt schoon is is alle wasmiddel door het ingelaten water mee de wasmachine in gespoelt.
De gedachte hoe meer wasmiddel des te schoner de was gaat niet meer op want de huidige wasmiddelen zijn zo geconsentreerd dat ze bij overdosering meer kwaad dan goed doen.
Het fenomeen wasluis een eng woord voor vettige aanslag ontstaat bij overdosering met name in de zeepbakbehuizing en de flexibele toevoerslang die het water in de wasmachine brengt.

Wi
door Wilma-60 - May 22, 2024 om 16:30
26 Antwoorden / Vragen

In iedergeval minder als , dat staan aangegeven . Ik was met poeder en doe altijd de helft als wat er staat en de was altijd schoon en fris .