ag
door agnesaust Feb 4, 2018 om 15:49
Huishouden & energie

Ik heb een vraag over de kosten van Ennexis voor het afsluiten van de leidingen

Er is door Ennexis gas en stroom afgesloten  buiten in de grond
van een zeer zwak persoon door niet kunnen betalen rekening
nu zij alle hulpdiensten ge activeerde om alles geregeld te krijgen en gaat Ennexis moeilijk doen want er moet eerst
€751;00overgemaakt worden op de rekening van Ennexis en een bewijs van nieuwe leverancier dan gaan hun opdracht geven voor heraansluiting vervolgens moet er aan die firma @591,00gepint worden voor er een schop in de grond gaat mijn vraag is is dit de goede werkwijze van Ennexis en zijn die extreem hoge kosten bijmekaar van1348,00 zijn die kosten terecht en zijn er mogelijk heden om dit onder de schuldhulp verlening te laten vallen

951 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2018 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het goed is of niet, lijkt me niet echt van belang. Blijkbaar is er al een hele tijd niet betaald dat en gas en licht afgesloten is. Dat doen zij echt niet gauw en zeker niet in de winter.

En als die persoon nu al bij de schuldhulpverlening zit, lijkt het me beter uw vraag daar te stellen.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2018 om 15:57
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Is het verhaal wel compleet. De kosten die Ennexis vraagt zal vermoedelijk de achterstand in betaling zijn. Ennexis sluit zelf niet af maar dat doet de netbeheerder in opdracht van Ennexis. Voor het heraansluiting worden kosten in rekening gebracht door de netbeheerder. Deze zal gelet op de achterstand van de betaling eerst geld willen zien alvorens tot aansluiting over te gaan. Mijn advies, laat dit door de hulpdiensten oplossen, bespreek desnoods met hen wat de mogelijkheiden zijn maar laat het verder aan hen over.

mi
door miraltje Feb 4, 2018 om 16:45
462 Antwoorden / 0 Vragen

enexis is netbeheerder deze sluit af in opdracht van de energieleverancier.

gerbera
door gerbera Feb 4, 2018 om 22:16
7374 Antwoorden / 14 Vragen

u heeft gelijk was ff in de war;-)

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2018 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook zwakke personen moeten hun rekeningen betalen. Hij zit in de schuldhulp, neem aan dat zij deze kwestie dan wel regelen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 4, 2018 om 16:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola  ik word een beetje moe van mensen die anderen die het verprutst  hebben een hand boven het hoofd houden. Zijn ze niet ziek dan zitten ze wel in de schuldsanering.
En dan ook nog durven klagen over kosten die ze zelf hebben veroorzaakt

Cookies
door Cookies Feb 4, 2018 om 17:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......ik word een beetje moe van mensen die anderen die het verprutst  hebben een hand boven het hoofd houden.... #metoo

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2018 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, het is makkelijk liefdadigheid te betrachten over de rug van anderen.

ne
door neodutchio Feb 4, 2018 om 18:46
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Ik voel mij als sterk persoon eigenlijk gediscrimineert. Niemand komt voor mij op en niemand staat aan mijn zijde als ik ergens klaag.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2018 om 18:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sterke personen klagen niet. Conclusie: je bent niet zo sterk als je hoopt/dacht/wilt enz. ;-))

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2018 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio. Zullen wij u dan hier maar steunen? -))

ne
door neodutchio Feb 4, 2018 om 22:32
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Ook sterke personen hebben wel eens een discussiepuntje hoor. Alleen moet ik daarvoor altijd alleen bellen en mijn recht halen (als die er is dan). Gelukkig kan ik nu een tijger naast mij zetten als ik ooit weer eens moet bellen.

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2018 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio. Doe dat, gebruik mij als steunpilaar. :-)) Doen er velen in mijn omgeving.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2018 om 22:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio: Klagen is heel wat anders dan een discussiepuntje / voor je rechten op komen. Bovendien staat er niet voor niets dit ;-)) achter.

marita5
door marita5 - Feb 4, 2018 om 16:25
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Agnesaust ,

zijn er mogelijk heden om dit onder de schuldhulp verlening te laten vallen

U moet een bewijs overleggen aan het energiebedrijf dat de schuld is opgenomen bij een schuldsaneringsregeling.

U kunt weer worden aangesloten van energie wanneer uw openstaande energienota's door de schuldhulpverleningsinstantie in een schuldsaneringsregeling worden opgenomen. U moet hiervan wel een bewijs sturen naar het energiebedrijf of netbeheerder. Uw openstaande nota's worden dan in een schuldsaneringsregeling betrokken.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/afsluiting/afgesloten-van-energie

ne
door neodutchio - Feb 4, 2018 om 17:36
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Als er aan Ennexis betaald moet worden laat blijken dat er wellicht geen overeenkomst was met een energieleverancier. Afnemen zonder contract is niet toegstaan en dan zal er tot afsluiting overgaan. Dit gebeurd bij iedereen, ook bij de sterke in de samenleving. Pas na het betalen van het verbruik en de kosten tot heraansluiting, samen met een contract bij een energieleverancier zal er weer aangesloten worden. En met een beetje pech zal er bij de nieuwe leverancier ook vooraf een garantie gestort moeten worden. Dan worden de kosten dus nog hoger.

panter22
door panter22 - Feb 4, 2018 om 18:00
6599 Antwoorden / Vragen
aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2018 om 18:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit verhaal wel compleet of zijn er relevante zaken om te beoordelen (bewust?) achterwege gelaten?
Er is al een eeuwigheid niets betaald voordat een energiebedrijf toelevering stopt. Dus er zal nogal wat aan betalingsachterstand zijn ondanks mededelingen, waarschuwingen enz.
Verder kunt u maar beter aan de schuldhulpverlening vragen of die kosten daaronder kunnen vallen.