Ik krijg rekeningen van Waternet met een verkeerd watermeternummer
Op 3 februari 2021 is mijn watermeter vervangen, Ik krijg nog steeds rekeningen met het oude watermeternummer erop.
Ik heb gebeld en gemaild maar niks werkt, ook heb ik aangegeven dat zodra Waternet de juiste gegevens op de facturen zetten ik tot betalen zal overgaan. Nu komt er een incassobureau aan te pas en wordt de rekening fors hoger.
Je weet welke standen je doorgeeft dus ook hoeveel kub je hebt verbruikt. Klopt dit verbruik met de rekeningen?
Verder zou ik indien het verbruik klopt snel overgaan tot betaling om extra kosten te voorkomen.
Tja, je neemt een dienst af. Dat het nummer niet meer klopt, is niet netjes maar geen reden om niet te betalen
Omdat je niet betaald terwijl de dienst wel geleverd is, krijg je nu een incassobureau met hoge kosten
Mijn advies: betaal zo spoedig mogelijk
https://www.waternet.nl/service-en-contact/help-ons-verbeteren/klacht-melden/
https://www.waternet.nl/veelgestelde-vragen/contactvoorkeur/ik-ben-niet-tevreden-over-de-behandeling-van-mijn-klacht.-wat-kan-ik-doen/
Beetje dom om niet betalen over zoiets 'onbenulligs' als een foutief meternummer. Belangrijker is, mijns inziens, of je klantnummer klopt.
Je moet gewoon je maandelijkse voorschot betalen. Nu krijg je een incassobureau achter je aan en als je zo halsstarrig blijft dan worden de kosten alleen maar hoge en bestaat er - op den duur - de kans dat je afgesloten wordt van het water. Is dat wat je wilt?
Vroeger had ik dubbel tarief in gebruik voor mijn elektriciteit. Heb dat afgeschaft. Beide meters zijn blijven lopen en werden apart op enkel tarief afgerekend.
Had ook poot stijf kunnen houden "ik heb maar een tarief".
Als het verbruik klopt zou ik daar geen punt van maken en gewoon betalen.
Zeker kraanwater is het geld niet.
Geen probleem, als u niet betaalt krijgt u vanzelf de kans de kantonrechter van uw gelijk te overtuigen. Dat kan een dure les worden als deze vindt dat u geen valide reden had betaling op te schorten maar daar leert u dan van.
Niet betalen is zoals al gezegd niet verstandig behalve als de meterstanden ook niet kloppen op de rekening.
Als bellen en mailen niet werkt zult u een officiële klacht moeten Indiënen.
Als de water4meter is vervangen zal ook de tellerstand opnieuw zijn geregistreerd. De kans lijkt me klein dat de tellerstand enigszins uw verbruik aangeeft sinds de vervanging van de watermeter als die aan de oude meter is gerelateerd. Weet u zeker dat het om het nummer van de watermeter gaat. Of is het misschien toch het klantnummer?
Hoe verhoudt de rekening zich met uw verbruik? Is het wat u heeft opgegeven? DAn kunt u de betaling niet weigeren want dat is dan ook gewoon wat u heeft verbruikt. Daarvoor blijft u aansprakelijk, ook als het meternummer niet overeenkomt met uw watermeter.
Gaat het wel om het meternummer en niet toevallig het opnamenummer. Maar ongeacht dat zal u de rekening krijgen op basis van het verbruik en als dat klopt is het meternummer niet van belang. Door niet te betalen zal u t.z.t zonder water, en met een hoge navordering, komen te zitten ook met een verkeerd meternummer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Subsidie voor elektrische auto
Ik heb aanvraag voor subsidie op een verkeerde site gedaan . Deze heb ik binnen 2 uur weer geannuleerd. Ze vragen nu 49,95 administratiekosten. Heb ik geen recht op herroepingsrecht. Zij geven aan dat ik hiervoor akkoord gegeven zou hebben bij hun voorwaarden. Bedrijf heet auto subsidie loket.
Lees meer
Abonnement opgezegd, maar krijg een tegoedbon
Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen.
Daar is ze intussen op uitgekeken.
Daarom wilde ik dit opzeggen.
Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is.
Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb.
De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen.
Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbed
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer