Jaarcontract energie Essent, waar te controleren?
3,5 jaar geleden ben ik na de verhuizing klant geworden van Esent (de vorige bewoners zaten bij een andere leverancier). Nu belde ik Essent laatst omdat ik wilde overstappen en opzeggen. Toen werd mij gezegd dat ik voor energie een contract had voor onbetaalde tijd, maar voor gas voor een jaar en dat ik er dus nog tot november aan vast zat.
Dat kwam voor mij als een totale verrassing. Ik heb nooit post gehad van Essent waarin stond dat het om een jaarcontract gaat. Horen ze me dat niet ieder jaar te sturen, incl verlenging?
Hoe kan ik controleren dat de klantenservicemedewerker gelijk heeft en me niet met zo'n trucje langer probeert te binden. Er werd ook gezegd dat ik nu nog niet op kon zeggen, maar pas in het najaar. Dat vond ik ook vreemd. Zelfs als je contract nog maanden doorloopt, je kan toch altijd ook maanden van tevoren opzeggen, zodat je het niet kunt vergeten? Zolang je je dan maar aan de looptijd houdt.
Wie kan me met beide zaken, vooral de eerste vraag over controle jaarcontract helpen. Ik kan het nergens vinden.
Ik heb iets meer informatie nav een tip. Op mijn jaarcontract staat bij energie inderdaad jaarcontract variabel en bij gas jaarcontract vast. Er staat geen opzegdatum bij, maar ik ben hier destijds in november komen wonen, dus dat kan wel kloppen.
Dat is dan een belangrijke tip aan alle andere potentiele klanten: Kijk als je een contract afsluit bij Essent goed na, wat ze afsluiten. Ik heb al mijn documentatie van 3 jaar geleden bekeken, ik heb alleen om gas en energie gevraagd en het nooit over vast of variabel gehad. In mijn vorige huis had ik ook variabele energie van ze (gas niet, er was daar stadsverwarming en elec. koken), maar ik ben er automatisch vanuit gegaan, dat ze dit dat nu ook vanzelf zouden doen. Blijkbaar niet en zetten ze het ene op variabel en het andere op vast!!
Is er misschien nog iemand die weet hoe het zit met de opzegging. Dienen ze die nu al te accepteren (waarbij het dan nog 10 maanden doorloopt)?? Ik ben bang dat ik het tzt vergeet.
Hallo
Als u op de site gaat van Essent, dan kunt u zelf in de voorwaarden lezen hoe het zit.
Zo maar een medewerker van Essent geloven zou ik ook niet doen in u geval
Succes er mee.
U kunt nu gewoon al overstappen dan regelt de nieuwe provider dat uw contract wordt stopgezet.
Soms is het zelfs zo dat de contract over genomen wordt door de nieuwe provider en de boete door hun wordt betaald.
Op de site van Essent kunt u een "mijn essent" aanmaken. Daarna kunt u uw gegevens inkijken. Jaarrekening/adres/afgesloten contract.
Als u een papieren rekening krijgt van Essent moeten daar ook de gegevens van het contract op staan.
weer iemand die de polis pas goed doorleest als er zgn problemen zijn. Wanneer u dat direct had gedaan, had u direct bezwaar kunnen maken tegen 1 jaar vast voor uw gas. Maar volgens mij is dat gewoon standaard bij Essent, dus had u voor die tijd even moeten vragen en niet gewoon maar aannemen dat het zo gaat als u denkt dat het gaat. Meestal is dat dus niet zo. En dat een andere maatschappij de boete overneemt lijkt me stug. Gewoon maar wachten tot november en het op de kalender aantekenen. Nog wel even nazien dan of er een opzegtermijn is van hoelang??? Sterkte.
[Soms is het zelfs zo dat de contract over genomen wordt door de nieuwe provider en de boete door hun wordt betaald.
Als u dit gaat doen laat dan door u nieuwe leverancier u dit zwart op wit laten bevestigen.
Ik zat ook bij Essent en ben overgestapt naar Energie Direkt.De boete wordt door hun betaald en ik heb nergens last van.Ik ben ervan overtuigd dat het soepel zal verlopen.Als je overstapt moet je goed vragen hoe de eventuele boete geregeld wordt,je moet dan een bandje inspreken en ook schriftelijk dien je een duidelijk antwoord te krijgen.
Beste mixkassa,
In uw bericht van 18 januari op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over uw contractlooptijd.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik wist niet eens dat het mogelijk was een eventuele boete over te laten nemen door de nieuwe provider, maar ik ga het zeker navragen. (en op papier laten zetten, voordat ik iets teken!! zoals jullie adviseren).
Ik heb vanmiddag in ieder geval antwoord van Essent gekregen, nog niet helemaal naar tevredenheid (heb ze gevraagd kopie contract op te sturen) maar ze gaven ditmaal wel op schrift aan, dat ik wel degelijk eerder op kan zeggen en dat dit niet pas 2 maanden van tevoren kan. Alleen is het wel vaak zo, schrijven ze, dat de opzegging door de nieuwe provider geregeld wordt en dat die (volgens hun ) dan pas in het najaar zal willen overnemen, maar uit de diverse verhalen op forums als deze blijkt wel dat dat onzin is. Ik ga gewoon deze week nog bellen met de nieuwe provider.
Nog even een tip: op de consumentenbond staat een energiewijzer waarnee je uit kunt rekenen, welke provider in jouw situatie het beste is, die is tijdelijk gratis zag ik.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer