ma
door mathje55 Oct 6, 2015 om 14:16
Huishouden & energie

Kapott broek

Mijn vrouw heeft 2 maanden geleden een levis spijkerbroek gekocht in een winkel/boetiek in Valkenburg. Afgelopen vrijdag bukte iets naar voren en toen kwam er een scheur in haar broek (achter en niet in de naad) Volgens ons is het een zwakken plek in het stof, volgens de winkel is mijn vrouw mogelijk ergens in blijven hangen. Dit is echter niet het geval. De winkel kan niets doen zeggen ze en ze ruolen de broek niet ze kunnen het wel laten naaien maar dat vindt mijn vrouw geen optie. Kunnen wij iets van garantie eisen?

3181 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2015 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier.

joloe
door joloe - Oct 7, 2015 om 13:57
19 Antwoorden / 12 Vragen
0

Wat is nu precies het probleen ? iedereen loop toch tegenwoordig in een kapotte broek (is mode zegt men) alleen uw vrouw is haar tijd iets vooruit.

ma
door mathje55 - Oct 7, 2015 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aurora bedankt
Joloe heb je ook nog goede raad?

dokun
door dokun - Oct 7, 2015 om 14:44
152 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=joloe schreef op woensdag 7 okt 2015, 13:57]Wat is nu precies het probleen ? iedereen loop toch tegenwoordig in een kapotte broek (is mode zegt men) alleen uw vrouw is haar tijd iets vooruit.

Als u verder niets bij te dragen hebt aan deze vraag dan enkel onzin, kunt u beter helemaal niet reageren!!

@TS,

U staat in uw recht maar ben bang dat het erg moeilijk zal zijn om dat ook daadwerkelijk te krijgen. Ik zou niets meer kopen daar en zo veel mogelijk vrienden en familieleden laten weten wat u is overkomen. zodat zij niet bij die winkel iets zullen gaan kopen...

jo
door jorisw - Oct 7, 2015 om 14:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Knap dat je op afstand kunt zien of TS echt in zijn recht staat.

endemion
door endemion - Oct 7, 2015 om 16:17
237 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=jorisw schreef op woensdag 7 okt 2015, 14:51]Knap dat je op afstand kunt zien of TS echt in zijn recht staat.
Hoezo de bewijslast ligt bij de verkoper de eerste 6 maanden na aankoop en die beweert dat mevrouw ergens aan is blijven haken. Dat kan die verkoper natuurlijk niet bewijzen dus blijft het verhaal van bukken » scheur over, iets wat bij een degelijke spijkerbroek niet zomaar gebeurt, daarvoor moet de stof toch echt dusdanig dun zijn alsof de broek al jaren gedragen is of men te enthousiast een versleten look heeft aangebracht. Dat laatste ligt vrij voor de hand en aangezien het een levis broek betreft mag je toch wel uit gaan van een kwaliteitsgraad waarbij dit niet na 2 maanden voor scheuren zorgt.

1paul
door 1paul - Oct 8, 2015 om 10:44
3188 Antwoorden / 0 Vragen
0

winkel moet gewoon een nieuwe broek leveren mits de scheur zodanig is dat deze niet onzichtbaar gerepareerd kan worden, bewijslast ligt inderdaad bij de winkel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer