door 0309ag Jun 26, 2009 om 16:55
Huishouden & energie

Kattenoverlast

 2 jaar geleden een nieuwbouw huis gekocht.Mijn garage en oprit grenst aan die van de buren.Je raadt het al mijn buren hebben een kat.Die kat heeft de nare gewoonte om over mijn nieuwe auto te lopen en ik zie dan ook regelmatig zijn voetsporen over mijn nieuwe auto.Als er krassen onstaan kan ik moeilijk bewijzen dat die afkomstig zijn van die kat.Ik vertelde aan mijn buurman dat ik daar last van heb maar de reaktie was van dat hij daar niets aan kan doen.Ze plaatsen regelmatig eten voor de garagedeur en blijven dan een paar dagen weg en de kat maar miauwen als het eten op is

Citroenplanten en tijgerpoep op mijn auto is een raar gezicht en verhuizen is geen optie.

962 5 Rapporteer

ca
door carrie - Jun 26, 2009 om 20:09
79 Antwoorden / 1 Vragen

als katten lopen, laten ze absoluut geen sporen achter, tijdens het lopen zijn hun nagels ingetrokken. je hoeft dus niet bang te zijn, dat er krassen ontstaan.ik heb zelf ook katten gehad, die liepen overal over de kasten, heb nooit een kras kunnen ontdekken.

carrie

Lsk520
door Lsk520 - Jun 26, 2009 om 21:10
827 Antwoorden / 2 Vragen

"als katten lopen, laten ze absoluut geen sporen achter"

Zou ik toch een  goeie bril aanschaffen! katten lopen over straat, het stof zit op hun zooltjes en dat zie je echt wel op autolak. Deden de katten van mijn buurvrouw ook....éénmaal! Daarna één emmer water eroverheen, probleem opgelost!

boppe1943
door boppe1943 - Jun 27, 2009 om 10:35
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U heeft dus een garage. Waarom zet u uw auto daar dan niet in? Probleem opgelost.

Maar mogelijk gebruikt u de garage voor andere doeleinden? Leg dan een oud kleed of een oude deken over de motorkap en klem die vast onder de ruitenwissers. Het is bekend dat katten graag op een nog warme motorkap gaan liggen en in tegenstelling tot wat hierboven beweerd wordt, laten katten wel degelijk nagelkrassen na. Ik spreek helaas uit ervaring! Spuit op deken of kleed een geur waar katten een hekel aan hebben, citroen b.v. Of strooi er peper op. Er zijn in de dierenwinkel vast wel geurtjes te koop die katten onaangenaam vinden. Heeft de kat thuis wel een krabpaal? Zijn de nagels te lang? In dat geval kunnen ze geknipt worden, bij voorkeur door een dierenarts. Maar u moet zeker even met de buren gaan praten. Het getuigt niet van dierenliefde als zij dagenlang weggaan zonder dat er voor voedsel wordt gezorgd.

Mvg

boppe1943
door boppe1943 - Jun 27, 2009 om 10:50
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ter aanvulling:

Katten hebben een hekel aan water, maar bij mij heeft het herhaaldelijk op wacht zitten en spuiten met de tuinslang als de kat op de motorkap sprong geen sukses gehad. Dan loop je trouwens juist het risico dat de kat door de schrik z'n nagels gebruikt om grip te krijgen en dus krassen maakt. Mijn buurkat was hardleers. U kunt proberen de kat nat te spuiten vóórdat hij op de auto springt. Maar dat moet vaker dan 1x gebeuren! Of anders toch maar een portie tijgerpoep in een bloempot b.v. naast de oprit? ;-)

Ik ben trouwens wel verhuisd, heb dus nergens meer last van, maar het was niet door de kat waardoor ik ben gaan moven....

kv
door kvdgrift - Jul 3, 2009 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

erg vervelend dit, de tuinslang is een goed begin, wat ook kan is zo'n doek die over de auto pas eromheen doen (voor s'avonds)