dj
door djl1963 Oct 20, 2011 om 23:29
Huishouden & energie

Keukenkastjes

Hallo ik heb een vraag ik heb een keuken gekocht bij de keukenkampioen deze is nu pas 7 jaar oud maar het fineer op de kasten laat los en gaat scheuren,nou wil ik graag weten wat mijn rechten zijn als consument waar ik nog recht op heb en waar de fabrikant zich aan moet houden de garantie is immers verlopen maar je mag er toch vanuit gaan dat ik langer dan 7 jaar met een keuken doe van ruim 9000 euro.
Dus concreet moet de keukenkampioen de kastjes kosteloos vervangen of kunnen ze een bepaald percentage aan geld vragen en hoeveel is dan reëel

1994 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 11:04
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Wat u pas 7 jaar oud noemt zal de keukenkampioen al 7 oud noemen. Dat ze de kastjes gratis vervangen zou ik niet van uitgaan. U kunt natuurlijk proberen om voor een leuk prijsje nieuwe kastjes te laten plaatsen. Met fineer is het moeilijk te "bewijzen" dat u er niet al te nat hebt schoongemaakt; dan laat het wel sneller los. Dus ik zou zeggen: proberen kan altijd.

er
door ericw - Oct 25, 2011 om 13:38
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Wanneer de keuken al 7 jaar oud is is kosteloos vervangen te veel gevraagd. Ga met uw verhaal naar de bestreffende winkel en leg het probleem voor en vraag of er een passende oplossing is die voor beide partijen bevredigend is.

Mijn inziens is een korting op nieuwe deuren tussen de 10 en 25% redelijk.

Mvg, Erci

hanedorp
door hanedorp - Oct 26, 2011 om 23:07
38 Antwoorden / 16 Vragen

djl1963.

Uw probleem met de keukenkast deurtjes, is bekend. Het zijn z.g. foliedeurtjes.
In het verleden zijn daarover meerdere vragen en reacties geweest.
Ik geef U weinig tot geen kans, hierover met de KeukenKampioen tot een vergelijk te komen.
Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen : koop geen keuken bij de KK - KeukenConcurrent
of al die keukenboeren die onder de DMG groep vallen.
Het zijn oplichters. Doen zich voor als de goedkoopste van Nederland, met de beste service.
Vergeet het. 2008 een keuken gekocht. Er is verkeerd bemeten door KC. Einde van het verhaal - geen keuken en uiteindelijk heeft het ons € 2.200.= gekost om een eind aan deze energie vretende kwestie te maken.
Mvg.

in
door ingrid1967 - Mar 8, 2012 om 14:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb het probleem met loslatende folie van de keukenkastjes. Dit begon toen de keuken 6 jaar oud was. Heb er toen met keukenkampioen over gebeld en kreeg een offerte! van 215 euro voor 1 front van de vaatwasser! Belachelijk gewoon. De keuken heeft 12.000 euro gekost (3 meter keuken en een apparatenkast en apothekerskast, niet eens een hardstenen blad ofzo hoor). Nu laat echt bij alle kastjes en lades de folie los (nu 7 jaar oud). Weer gebeld, ben dus heel benieuwd wat voor oplossing ze bedacht hebben. Ik verwacht voor dit geld een keuken die 20 jaar mee kan, lijkt me redelijk. Steinhauskeuken kwaliteitskeuken........... Nou ECHT NIET! WAARDELOZE KEUKEN zullen ze bedoelen!

dj
door djl1963 - Mar 8, 2012 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ingrid1967 schreef op donderdag 8 mrt 2012, 14:49]Ook ik heb het probleem met loslatende folie van de keukenkastjes. Dit begon toen de keuken 6 jaar oud was. Heb er toen met keukenkampioen over gebeld en kreeg een offerte! van 215 euro voor 1 front van de vaatwasser! Belachelijk gewoon. De keuken heeft 12.000 euro gekost (3 meter keuken en een apparatenkast en apothekerskast, niet eens een hardstenen blad ofzo hoor). Nu laat echt bij alle kastjes en lades de folie los (nu 7 jaar oud). Weer gebeld, ben dus heel benieuwd wat voor oplossing ze bedacht hebben. Ik verwacht voor dit geld een keuken die 20 jaar mee kan, lijkt me redelijk. Steinhauskeuken kwaliteitskeuken........... Nou ECHT NIET! WAARDELOZE KEUKEN zullen ze bedoelen!

Hoi ik kreeg ook een offerte van ruim 200 euro voor 1 kastje dit pikte ik niet en ben met keukenkastje en al naar de winkel gegaan ,werd meteen geholpen door de bedrijfsleider aldaar ( het was nogal druk ) na veel heen en weer getrek uiteindelijk het voorelkaar gekregen voor een bedrag van 620 euro compleet nieuwe frontjes en afweklijstjes en gemonteerd.Maar ik koop daar nooit meer een keuken.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 8, 2012 om 17:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een Ikea keuken heeft betere en duidelijker garantie voorwaarden.
Verder zijn ze nog goedkoper ook en laten plaatsen door plaatselijk klusbedrijf is ook mogelijk.

Maar waarom bij deze met hoge kortingen reclame makende oplichters kopen als zonder korting bij Ikea of bouwmarkt dezelfde rommel geleverd word voor minder?