ru
door rudolf_s Mar 30, 2014 om 12:27
Huishouden & energie

Kinderen op de dak

Beste mensen,

Aflopen jaren meestal tussen februari en oktober als het mooi weer is heb ik last van spelende kinderen. Kinderen gaan de algemene gesloten schuur in en klimmen de schuurdak op. Vervolgens lopen ze naar achter waar mijn tuin grenst. Gisteren was er 7 en 9 uur een jongen bijna in onze tuin gesprongen tenminste poging tot.

Al jaren heb ik kinderen en hun ouders gewaarschuwd. Vorig jaar heb ik mijn woningbouwvereniging aangegeven dat ze met stenen gooien en in de balkon welke op de schuurdak bevind klimmen. Dit kan natuurlijk leiden tot inbraak niet door de kinderen maar misschien tot volwassenen. Steadion zei dat ze helemaal niets eraan kunnen doen en aangifte moet doen bij de politie die de kinderen persoonlijk gaan benaderen. Ik vind dit onvoldoende want dezelfde kinderen en ook een paar nieuwe kinderen komen elke jaar weer terug. Steadion doet niets om het onbereikbaar voor de kinderen te maken en ook geen actie qua veiligheid. Ook zei steadion dat ik foto moet maken maar als 65+ heb ik geen verstand over hoe zoiets werkt. Na een paar minuten vergeet ik het gewoon.

Dit jaar wil ik nogmaals proberen om bij steadion mijn klacht voor te leggen. Ik ben overigens het enigste die het probleem heeft omdat onze tuin naast de schuur staat.

Welke stappen moet ik ondernemen?

5266 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2014 om 12:38
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Overlast moet je bewijzen, als het effe kan. Dus foto's maken. Met een datum notatie. Het geheel verzamelen en dan gericht gaan klagen. "Ook zei steadion dat ik foto moet maken maar als 65+ heb ik geen verstand over hoe zoiets werkt. Na een paar minuten vergeet ik het gewoon."
Tja, gelet op het laatste zult u toch echt zelf aktie moeten ondernemen.

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 13:07
15 Antwoorden / 2 Vragen

Dat begrijp ik. Stel dat steadion weer komt met dat zij niets kunnen doen en dus aangifte moeten doen zodat zij de kinderen gaan waarschuwen ondanks de foto's? Ik heb ook 2 getuigen die het zelf gezien hebben.

Ik vind dat steadion een dak of iets moet plaatsen op de schuur bij de gang is het namelijk open. Vanuit daar klimmen ze de dak op. Steadion moet die toegang blokkeren voor de kinderen en eventueel voor andere mensen die willen inbreken. Aangezien de mensen die boven ons wonen pas geleden nog is ingebroken ben ik extra voorzichtig. Daar hebben ze namelijk met 5 man een kluis van 100 kilo mee genomen. Camera beelden was ook op tv west te zien hoe ze het mee namen.

Hoe kan ik steadion tot actie overhalen als ze vertellen niets te kunnen doen zoals vorig keer? Kan ik bijvoorbeeld hoger op gaan?

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2014 om 13:15
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals eerder gezegd, U zult zelf tot aktie qua bewijs moeten overgaan, dàn kunt u verder gaan. Maak (of laat ze maken) foto's van de storende zaken en ga nogmaals naar uw verhuurder.

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 13:23
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat dit heel lastig is, want voor zover ik kan lezen, komen de kinderen niet op uw terrein maar klimmen ze op de openbare schuur en zijn ze bijna in uw tuin.
Volgens mij is de enige manier om dit soort overlast te stoppen, ten eerste een goede oplossing bedenken die uitvoerbaar is door Steadion en ten tweede dit probleem samen met andere bewoners aan te kaarten. Dus dat de klachtbrief namens meerdere bewoners die deze overlast ervaren wordt ingediend.

En misschien is er een wijkagent, die eens langs wil gaan bij de ouders van die kinderen en die erop aanspreken.

Dit soort gevallen waarbij er geen directe op geld waardeerbare schade wordt toegebracht, maar waar wel sprake is van een hinderlijke situatie is doorgaans moeilijk op te lossen. En bewoners hopen meestal dat 'iemand anders' het probleem oplost. Dus spreek uw buren aan en probeer tot iets gezamenlijks te komen.

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 13:25
15 Antwoorden / 2 Vragen

Er hangen ook camera's in de schuur dat zou toch voldoende moeten zijn samen met de getuigen?

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2014 om 13:35
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=rudolf_s schreef op zondag 30 mrt 2014, 13:25]Er hangen ook camera's in de schuur dat zou toch voldoende moeten zijn samen met de getuigen?

Is er dan geen gezamenlijke sleutel van de bewoners die toegang tot die openbare schuur geeft en waar de kinderen niet aan kunnen komen? Is die deur van de schuur altijd open?

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 15:45
15 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn eigenlijk de enigste bewoners die er last van hebben aangezien mijn tuin als enigste naast de schuurdak bevind.de bewoner met balkon die op de schuurdak bevind is bijna nooit thuis en heeft zijn balkon al jaren niet onderhouden

De schuur heeft 2 deuren. Waar je van buiten naar binnen kan en vanuit de portiek. Dan kom je in een gang zonder dak waar iedereen zijn eigen schuur heeft. Daar staan 2 camera's. Vanaf daar klimmen ze naar boven d.m.v. Winkelwagens, prullenbakken en door muur aan muur te klimmen. Vorig jaar hebben zij een steen gegooid op mijn raam 1ste verdieping die brak. Ik heb een glasverzekering en werd 100% vergoed. De schuurdeur gaat niet altijd goed dicht soms op een kiertje.

Gister avond zag ik dat ze van de schuurdak op mijn schutting ongeveer een meter stonden en van plan waren te springen totdat hij mag zag uit de raam zag kijken. Voordat ik bij de schuur kon komen was hij al verdwenen.

Ik ga morgen met steadion bellen als ze hier niets aan gaan doen dan kan het zijn dat er ooit ingebroken word dan te laat is om actie te nemen. Als gepensioneerde kan ik dit gewoon niet hebben.

costnix
door costnix - Mar 31, 2014 om 08:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet mogelijk om iets op dat schuurdak te monteren, waardoor de kinderen niet meer op het dak kunnen komen? (Prikkeldraad, glasscherven,......)

ru
door rudolf_s - Mar 31, 2014 om 20:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

Vorig jaar gaf steadion aan dat het niet mogelijk is. Ik hoop dat ik samen met mijn buren en camera beelden die ik 5 minuten geleden heb gemaakt meer kans maak!

pi
door pieterwolters - Mar 31, 2014 om 20:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp hebben de kinderen dus niets anders gedaan dan over een dak van een gemeenschappelijke schuur gelopen?

ru
door rudolf_s - Apr 1, 2014 om 19:03
15 Antwoorden / 2 Vragen

Niet alleen maar over de schuur gelopen maar ook in de balkon van een ander in en uit klimmen en ook in de tuin van de muren te springen. Op mijn schutting en proberen te springen maar helaas niet gelukt want daar staan heel veel takken.
Ik vind dit inbraak gevoelig. Nu kunnen we niet even de deur open houden zonder toezicht want er kan zomaar bijvoorbeeld een inbreker komen. Dit gaat nog maar over kinderen die vorig ons ruit heeft gebroken met stenen van op de schuur. Ik als gepensioneerde ben nu bang om uit huis te gaan wetend dat er wat onveiligs kan gebeuren. In onze straat is al eerder ingebroken waarbij mensen een kluis van 200 kilo met 5 mensen hebben mee genomen. Voor de bewoners heel veel verdriet. Vandaar dat ik voorzichtig wil zijn

forever-nl
door forever-nl - Apr 1, 2014 om 19:22
400 Antwoorden / 11 Vragen

Vervelend! Bij dergelijke serieuze schade door derden altijd aangifte doen. Kan of wil de politie er niet direct iets mee dan komt het ten goede aan dossier opbouw.

re
door red1 - Apr 2, 2014 om 11:49
329 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Rudolf-s . Ik ben jaren in Rotterdam speeltuinbeheerder geweest , daar hadden we spul dat hete Antie Vandalen Pasta . dat smeerden we op de dakranden van de gebouwen smerig spul . je kreeg dat nooit meer uit je kleding maar het werkte wel . mischien een idee ??

ph
door phpieterse - Apr 2, 2014 om 13:35
24 Antwoorden / 8 Vragen

1:Koop of leen een hoge drukspuit
2: maak een foto als zij op uw dak zitten
3: spuit ze er af.
4: hehaal deze therapie tot het gewenste resultaat bereikt is.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 2, 2014 om 14:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben het spoor helemaal kwijt beste Rudolf S,
in uw vraag vertelt u dat u geen verstand heeft van fotocamera's en niet weet hoe u een foto moet maken.
Even later vertelt u dat u zojuist camerabeelden hebt gemaakt.
En u had geen verstand van camera's ?
Bij de buren is een kluis van 100 kilo gestolen.
Even later is het een kluis van 200 kilo.

jo
door jofrest - Apr 2, 2014 om 14:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft uw leeftijd en pensioen met deze kwestie te maken als ik vragen mag. Was het geen probleem als u 64 was geweest? Laat die kinderen lekker spelen. U bent toch ook jong geweest. En heeft vast wel eens op een schuurdak gezeten.

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 30 mrt 2014, 12:38]Overlast moet je bewijzen, als het effe kan. Dus foto's maken. Met een datum notatie. Het geheel verzamelen en dan gericht gaan klagen. "Ook zei steadion dat ik foto moet maken maar als 65+ heb ik geen verstand over hoe zoiets werkt. Na een paar minuten vergeet ik het gewoon."
Tja, gelet op het laatste zult u toch echt zelf aktie moeten ondernemen.
@ mahadma , lees nu even wat ze schrijft ..........................

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=jofrest schreef op woensdag 2 apr 2014, 14:23]Wat heeft uw leeftijd en pensioen met deze kwestie te maken als ik vragen mag. Was het geen probleem als u 64 was geweest? Laat die kinderen lekker spelen. U bent toch ook jong geweest. En heeft vast wel eens op een schuurdak gezeten.

houdt het bijde vraag, idioot gedoe van je

er
door erky - Apr 2, 2014 om 16:43
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Rodolf_s,
Er is een leuk stukje waar je wijzer wordt. Klik hier.
Onder het kopje Overlast is de situatie die het beste bij u past.
Ga eens naar een goedkope drogist of zo en vraag of ze een wegwerpcamera hebben. Dat kost niet veel, want foto's maken en aangifte blijven doen heeft zin, alleen op de lange duur. Bewijs verzamelen is nodig in deze samenleving.

Succes,
Erky

ru
door rudolf_s - Apr 2, 2014 om 19:07
15 Antwoorden / 2 Vragen

Even voor het duidelijkheid de kluis die werd gestolen woog 200 kilo. Eerder melde ik 100 kilo maar dat was onjuist. Dat heb ik zojuist bevestigd gekregen van mijn buren. De fotos en film zijn niet door mij gemaakt maar door mijn zoon op zijn mobiel. Ik kan wel fotos/film maken maar dan moet iemand voor mij klaar zetten zodat ik alleen 1 knopje hoef te drukken om de foto te maken.

Ik heb vandaag een jongen zien vallen toen hij van een balkon af sprong op de schuur. Dat was wel lachen en het leuke is het staat vast op de camera!