Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik een reactie van een bedrijf in Antwerpen met het verzoek op hun mail te reageren met toevoeging van een foto van de klacht.
Probleem is dat ik de mail niet kan beantwoorden om de een of andere redene, dus heb telefonisch, nummer stond in de mail, contact met bedrijf opgenomen.
Krijg een Engels sprekende meneer aan de lijn diet mij niet kan helpen want de manager is in bespreking.
Zij bellen mij binnen 10 minuten terug. Zit nog steeds te wachten { 4 dagen }
Wederom contact opgenomen met winkel, hoofdkantoor, en krijg
de zelfde mevrouw aan de lijn.
Op mijn vraag waarom ik dit moert oplossen, heb uiteindelijk de spullen bij hen gekocht, kregen we een hele discussei die ik jullie zal besparen.
Om te voorkomen dat ik uitspraken ging doen in een emotie heb ik een einde aan het gesprek gemaakt.
Lang verhaal, maar het komt er op neer......moet ik dat zelf oplossen of moet de leverancier dit doen.
Groetjes
Hans
Zonder met allerlei wetsartikelen te strooien, de verkoper is wettelijk verplicht dit op te lossen, dat hoeft u zelf niet te doen.Mijn vraag is, zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel.
U moet gewoon met de hele pannenset teruggaan naar de fysieke winkel. Laten zij het maar oplossen. Vraag wel een ontvangstbevestiging.
Is de pan niet oververhit geweest, of zoals Mahadma vraagt "zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel".
Onmiddellijk ophouden met communiceren met België en het probleem neerleggen bij de leverancier. Product is blijkbaar niet conform, totdat zij eventueel het tegendeel bewijzen, en dat moet uw leverancier oplossen. Lever de hele meuk daar maar in en laat ze het maar oplossen.
Verkoper moet het oplossen en niet u, wet is daar heel duidelijk over!!
Verder raad ik u aan de andere pannen ook gewoon te gebruiken, verkoper kan nu niets omdat ze nog heel zijn of de verkoper moet aangeven doe maar niet en breng alles maar terug!!
U heeft niet direct recht op geld terugtrouwens!!
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Ik geef u bij deze toch maar de verwijzingen naar de wetgeving en adviues wat u kunt doen indien de verkoper in gebreke blijft: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
En zie voor de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Merkwaardig genoeg, @HANSENMARJA regaeert nergens op, dus niet belangrijk genoeg, denk ik maar.
Overigens, deze zin kan niet waar zijn:
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Je zal wel de webwinkel bedoelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer