diadino
door diadino Aug 30, 2008 om 08:38
Huishouden & energie

Kuip van vaatwasser lek na 4 jaar

hoi,
afgelopen week een reparateur langs gehad van AEG omdat onze vaatwasser niet meer goed wilde functioneren.
na enig onderoek volgt de conclusie dat de kuip lek is en dat dit niet te repareren is, maar dat dit in principe wel een fabrikagefout is, kopt zelden voor zegt monteur.
afdeling consumentenbelangen zal contact opnemen om een voorstel te doen om de machine om te ruilen voor een nieuwe(opvolger)
volgende dag heeft CB gebeld en het voorstel was om de opvolger te leveren tegen een bijbetaling van €264,25 (de max. reparatiekosten van d huidige machine)

huidige ap. was €400 aanschaf(volgens AEG was de winkelprijs toen gem. €600), vervangende app. staat in de winkel voor  €379 (AEG adviesprijs €478)

winkel even gevraagd wat hun inkoop is, volgens hem +/-€305.
Zou het er netto op neer komen dat AEG het app. dus gaat leveren zonder r winst op te maken, maar ik dus wel alles zelf moet betalen, lijkt me niet helemaal logisch voor een app. met een fabrikagefout.

heeft iemand trouwens een idee of deze lekkage niet te verhelpen is met iets van flx. blijvend lijm of kit?

4116 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2008 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag diadino,

Als je uitgaat van een economische levensduur van 6 jaar dan is de afschrijving 6 x 75 euro, is totaal 300 euro. Als het vervangend apparaat nu 478 euro is, dan is het redelijk dat je 178 euro bijbetaalt. Je moet dus uitgaan van de adviesprijs en niet van de winkelprijs. Mijn advies is dus: ga onderhandelen met de verkoper. Je hebt immers niets te maken met de fabrikant/importeur. Je moet bij de verkoper zijn!!! en die moet het dan verder maar regelen met zijn voorschakel. Daar sta jij buiten. Tenzij het apparaat nog onder een verlengde garantieregeling valt, dan moet je bij de verzekeraar zijn.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi read,

even een update, ik ben nog even verder met AEG in discussie gegaan dat ik het voorstel niet acceptabel vond, maar er werd bij hun totaal niet van het standpunt afgeweken, dus wel een beetje balen.
bij de leverancier langs geweest maar daar er niet zo op aangedrongen dat ze het moesten oplossen, dus daar leefde ze wel mee maar konden ze verder niet veel doen....

Toen ben ik maar eens naar de bevriende HUBO bij ons in de buurt gegaan en gevraagd welke kit/lijm hoe ervoor zou gebruiken.

het werd dus de ploymax van bison, kan tegen water, warmte en diverse chemische middelen en blijft enigsinds flexibel.

eind goed, al goed, totale kosten €11,94 voor de kit en de jouder samen (had wel een houder maar die ligt ergens in huis :-)  )
vaatwasser uit elkaar gehaald, kit op de lekke plek gespoten en een dag laten drogen, toen een keer proef gedraait en gezien dat er geen water meer uit kwam, dus toen kon de machine weer helemaal in elkaar gezet worden en hoeven we voorlopig niet meer met de hand af te wassen.....

kortom, niet kunnen repareren wil niet altijd zeggen dat het echt kapot genoeg is om ietd weg te doen, het is vaak alleen maar niet meer rendabel om het op de manier van de fabrikant/importeur te repareren.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha diadine

ik heb hezelfde probleem na 5 jaar

heb je de hele bovenkant losgemaakt of alleen een kant

Lekt de vaarwasser nog steeds niet?

groet

Harmen

ve
door verwijderd - Oct 28, 2008 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi harmen,

ik heb de bovenzijde en de rechter zijkant los gehaald, lekkage zat achter aan de rechter zijkant, vandaar.

tot op vandaag werkt de vaatwasser in ieder geval nog steeds vlekkeloos (en droog aan de buitenzijde :-)  )

groet