ge
door gerard55 Oct 5, 2010 om 21:00
Huishouden & energie

Laarzen met lekke zolen

Mijn dochter heeft een paar Uggs gekocht in januari 2010 voor 250 euro en een maand geleden kreeg ze natte voeten. Bleken de zolen te zijn ingescheurt in het profiel. Zij terug en men zou haar laarzen van nieuwe zolen voorzien.

Vanmiddag kreeg zij te horen dat ze niet opnieuw gezoold konden worden en zij een tegoedbon van 175 euro kon komen halen of een paar nieuwe en 75 euro toeleggen, omdat de laarzen al negen maanden oud zijn. Zij kreeg tevens te horen dat ze haar laarzen niet meer terug kreeg.

Zo werkt dat dus blijkbaar in de schoenenwereld. Mijn dochter wil dat accepteren, maar daar ben ik het niet mee eens.
In eerste instantie wil ik die laarzen terug, want ik heb sterk het vermoeden dat de reparatie is mislukt. Tevens twijfel ik ook bij haar aan de echtheid van deze laarzen, hoewel zij ze heeft gekocht in een gerenomeerde schoenenzaak.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat haar rechten hierin zijn. Volgens mij heeft men een halfjaar recht op herstel of anders teruggave van aankoopbedrag ofwel ontbinding van de koop. Weet iemand hier iets meer van?

8351 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de UGGS bijna 10 maanden oud zijn , is het redelijk dat uw dochter voor 75 Euro, een stel nieuwe uggs kan krijgen. 10 maanden lopen op uggs voor 75 euro.
TIP: Als de UGGS de volgende keer weer lek raken, neem er een foto van, iets van bewijs.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind 9 maanden voor zulke dure laarzen wel erg kort.
Wat mij betreft heeft ze gewoon recht op een gratis nieuw paar.
Op laarzen van die prijsklasse zou je jaren moeten kunnen lopen zonder problemen.

De regel is zo dat binnen de 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.

Uiteraard moet zij haar laarzen terugkrijgen, het is haar eigendom.

Hoe het juridisch zit weet ik niet precies maar wellicht zou je kunnen kijken op www.consuwijzer.nl of als je er geen wijs uit wordt, even contact met hen opnemen.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een nette vergoeding..
Zeker sommige modellen uggs zijn erg kwetsbaar.
Na 10 maanden vind ik 175€ een netjes bedrag

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Sonjaatje,
Ik zou je mening delen als we over een kwalitatief hoogwaardig artikel spraken. Maar we spreken over een hype artikel.
Er is al meermalen aangetoond dat Uggs slecht gemaakt zijn en slecht voor je voeten zijn.
De geboden € 175 is redelijk, de afschrijving is dus € 7,50 per maand dus een levensduur van evengoed (250/7,50=33.3 maanden) dus bijna drie jaar.

Met groet
Mastag

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het tegoed wat uw dochter krijgt niet zo heel vreemd gezien de leeftijd van de laarzen maar u zegt dat u meent dat deze wel eens fake zouden kunnen zijn.En dat is kwalijk en verklaard mogelijk dat ze zo snel kapot zijn gegaan

Ik draag deze laarzen al sinds ze in Amerika te koop waren dus zo,n 10 jaar nu en mijn 1e paar een paar ,gekocht in 2000 ( classic tall) zien er nog fantastisch uit.Ik draag ze in de winter met slecht weer omdat ze al oud zijn en ik mijn nieuwere paren daar niet aan wil wagen maar de laarzen zijn niet kapot te krijgen.De zool vertoont wel slijtage van het lopen maar verder niet.Zelfde geldt voor het oudste paar van mijn dochter nu zo,n 6 jaar oud.In perfecte staat.

Er wordt beweert dat sommige winkelbedrijven wel degelijk de namaak versie's verkopen.Dit kun je lezen op diverse forum's op het net maar is lastig te bewijzen.Omdat u de laarzen niet in uw bezit heeft meer kunt u ook niet naar een andere winkel stappen om dit te laten controleren.

Warmer,Sorayás,Betsey Palmer in Amsterdam verkopen sinds dag 1 deze laarzen en hebben verstand van zaken.Probeer ze terug te krijgen want ze zijn nog steeds uw eigendom ,u heeft ze betaald en recht op die laarzen!En ga dan op onderzoek uit!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerard55

Juridisch is het wel zo, dat als je accoord gaat met een regeling, je het oorspronkelijke produkt bij de verkoper dient in te leveren. Het mag immers niet zo zijn, dat je er beter van wordt. Het voorstel wat op tafel ligt vind ik redelijk. Wel zou ik voor de zekerheid andere laarzen nemen. Het is immers niet ondenkbaar dat er van een produktfout sprake is en dan val je dus in herhaling.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op woensdag 6 okt 2010, 00:08: @Sonjaatje,
Ik zou je mening delen als we over een kwalitatief hoogwaardig artikel spraken. Maar we spreken over een hype artikel.
Er is al meermalen aangetoond dat Uggs slecht gemaakt zijn en slecht voor je voeten zijn.

Met groet
Mastag

Iedereen die een paar in zijn/haar bezit heeft en even de moeite neemt ze te bestuderen ziet dat het hier wel degelijk een kwalitatief hoogwaardig artikel betreft.Deze laars is sinds de 80ér jaren in Amerika in gebruik bij surfers.Zodra zij in het herfst/winter seizoen aan het surfen zijn en uit het water komen ,trekken zij deze laarzen met blote voeten aan om het lichaam tegen onderkoeling te beschermen.Dat is de oorsprong ervan.De 1e die deze laarzen als modestatement ging dragen was Pamela Anderson,begin 2000.
En rond 2002 drupelden ze langzaam de Europesche landen binnen en sloegen zij ook daar enorm aan en hebben we het dus over iets wat al 8 jaar als en van de meest verkochte merken op schoengebied te boek staat.

Ugg Australia heeft zo langzamerhand wel 100 verschillende modellen gemaakt,varierend van het 1e model ( de classic tall/short) tot super stevige leren enkelboots,hikerschoenen,hoge laarzen ,gebreide laarzen,laarzen met hakken ,pantoffels ,slippers en ga zo maar door

.Ik had enorme wintervoeten met pijnlijke bloedende kloven vanaf het moment dat de temperatuur onder de 15* kwam en sinds het dragen van deze deze laarzen met schapenvacht dus nooit meer.
Dus gewoon alleen antwoorden op wat de dame uit de topic vraagt en niet over mooi/lelijk .slecht /goed of wat dan ook beginnen als je niet echt verstand ervan hebt en alleen maar van hebt horen zeggen.De fakes zijn regelrechte rommel met scheflopende hielen ,nepbont en slecht stiksel maar de authéntieke absoluut niet!

Verwar de originéle Ugg Australia alsjeblieft met de de idd slechte kwaliteit fake's

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad geen bekende klacht van deze laarzen.
Voor dat geld mag je wel iets verwachten.
Deze laarzen zijn al jaren popi over de hele wereld, denk niet dat mensen ze blijven kopen voor dat bedrag als ze na 9 maanden de prullenbak in kunnen.

Ik zou toch nog aandringen bij de winkel op een gratis nieuw paar, anders kijken of je contact kan opnemen met Uggs zelf.

Het is wel vaker aan de orde geweest dat ook officiele winkels neppers (al dan niet bewust) verkopen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

UGGS mogen niet lekken en de zool mag zeker niet gaan scheuren. Heeft naar mijn mening te maken met het productieproces daar moet iets fout zijn gegaan. Leverancier zou gewoon de UGGS terug moeten nemen en daar voor in de plaats een nieuw paar moeten leveren, uiteraard met de waarde van het aankoopbedrag.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Cock1 En dat na 10 maanden lopen? Dan ga ik morgen mijn auto inruilen want daar mankeert ook nu iets aan, gewoon voor een nieuwe. Kom je me helpen want ik vrees dat de dealer er iets anders over denkt en zal beginnen over slijtage, onderhoud, gebruik, aantal uren enz enz. Hoopvol bericht maar onhaalbaar.

Mastag

ve
door verwijderd - Oct 11, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank allen voor jullie reacties. Ik moet wel een rectificatie geven, want het zijn geen Uggs, maar Warmbats. Een veel ouder Australisch merk dat als zeer degelijk wordt beschouwd. Men stelt bij Warmbat dat de zolen slijtvast zijn en altijd soepel ook bij koud weer. Hoe het dan kan dat zolen inscheuren tot de binnenzool is mij dan een raadsel. Kijk de laarzen zijn dan wel 9 maanden jong, maar er is niet iedere dag op gelopen. Niemand zou deze laarzen kopen als het normaal kan worden geacht dat na 9 maanden de zolen al stuk zijn. Niemand zou zulke laarzen kopen als men weet dat je dan maar €175,= terugkrijgt. Iedereen zou nieuwe laarzen verwachten of een degelijke reparatie. Snap overigens niet waarom dat niet kan. Maar goed.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op zaterdag 9 okt 2010, 16:44: @ Cock1 En dat na 10 maanden lopen? Dan ga ik morgen mijn auto inruilen want daar mankeert ook nu iets aan, gewoon voor een nieuwe. Kom je me helpen want ik vrees dat de dealer er iets anders over denkt en zal beginnen over slijtage, onderhoud, gebruik, aantal uren enz enz. Hoopvol bericht maar onhaalbaar.

Mastag

De Uggs zijn met dit euvel niet meer bruikbaar en kunnen ook niet gerepareerd, de auto kan wel gerepareerd en is waarschijnlijk ook nog gewoon bruikbaar. Slechte vergelijking dus.

Gerard, ik vind het wel fout dat jij de naam Uggs hier dan te grabbel gooit terwijl het een heel ander merk is. Uggs is een merknaam, geen type.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Sonjaatje een rare vergelijking die Mastag doet. Niet iedereen is in staat om zaken rechtvaardig te beoordelen.

Je hebt volkomen gelijk dat ik het merk Uggs met deze topic benadeel. Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling.

WARMBAT was het merk. Ik heb het vestigingshoofd van de schoenenzaak vanochtend gesproken en hij wilde ook €175,- cash uitbetalen i.p.v. een tegoedbon. De WARMBAT importeur zou hem dat vergoeden, omdat de zolen al "versleten" waren. Met de term "versleten" wordt dan bedoelt: je kunt zien dat de laarzen zijn gebruikt.

Ik heb de man er op gewezen dat ik niets te maken heb met de WARMBAT importeur, maar met hem als verkoper. Ik heb hem derhalve aangesproken op non-conformiteit en dat ik de koop schriftelijk zou ontbinden.

Ik heb hem de keuze gegeven: of het aankoopbedrag terug betalen of de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie met het risico dat één van ons beiden gaat betalen cq verliezen. Is het slim om kissebissen over 75 euro?

Daarop bood hij mij in totaal 200 euro, door zelf 25 euro bij te leggen. Mijn dochter moet hierover beslissen. Gaat zij hiermee akkoord, dan kan ik vanmiddag dat bedrag ophalen.

Er is natuurlijk altijd één verliezer en dat is WARMBAT, want dit merk loopt in onze omgeving in ieder geval een deuk op. Ik zal ze niemand aanprijzen.
De beste reclame van een merk is SERVICE. Dat heb ik in deze toch gemist. Die 200 euro lijkt voor sommigen hier wellicht redelijk, het deugt gewoon niet dat laarzen van zo'n gerenomeerd merk al zo snel onbruikbaar zijn en dan niet volledig worden vergoed door nieuwe te geven.
Ik had namelijk liever nieuwe laarzen gekregen, zoals het hoort.

Voor mij dus een lauwe douche voor de verkoper, die nog wat doet, en een ijskoude voor WARMBAT.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is jammer dat tekst achteraf niet is bij te werken, want dit verhaal krijgt een staartje. Ik heb merknamen genoemd zoals Uggs en Warmbat, die zo het zich nu laat aanzien niets kunnen doen aan het hele verhaal.

De schoenenverkoper, waarvan ik de naam nog maar even achterwege laat, lijkt de boel te belazeren.

Navraag bij de importeur van Warmbat leerde mij dat verkopers van Warmbat bij klachten altijd eerst bij de importeur moeten zijn. Het blijkt dat de verkoper de laarzen niet naar de importeur heeft gestuurd. Blijkbaar heeft de verkoper een reparatiebedrijf waar ze de laarzen naar toe hebben gestuurd en zeggen dan dat de laarzen naar de fabriek terug zijn gestuurd.

Volgens Warmbat kan dat niet en is het ook niet normaal dat de laarzen scheurtjes vertonen in de zolen en al helemaal niet na 8 maanden.
Natuurlijk heb ik de verkoper om een verklaring gevraagd, maar nog niets vernomen.

Moraal van het verhaal: trek bij twijfel alle registers open.
Het bij voorbaat niet zo dat het redelijk is een deel van de aankoopsom terug te krijgen.
Wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerard55

In dit geval, zou ik accoord gaan met het aanbod van 200 euro en daarna onafhankelijk van de verkoper een schriftelijk verzoek aan de fabrikant/importeur doen om 50 euro schadevergoeding uit te keren voor het ondeugdelijke produkt. Wie niet vraagt, die niet wint.

Sukses en met vriendelijke groet

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met je eens dat je vind dat je gewoon recht hebt op een paar nieuwe laarzen, repareren kunnen ze niet, en nieuwe leveren ook niet, dus gewoon het volledige bedrag terug.

Aan de andere kant, heb je zin om door te blijven gaan voor die 50 euro.
Je zou het nog 1x kunnen proberen, blijft ie bij die 200 euro dan zou je dat kunnen accepteren, daarna de naam van de winkel hier neerzetten en hem er even op wijzen dat zijn zaak hier te kijk staat.

En ook weer even contact opnemen met de importeur, misschien dat die contact kunnen opnemen met de winkel.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read en Sonjaatje, zonder het te weten had ik al gedaan wat jullie ook vinden. Natuurlijk, "ik ben toch niet gek"..... ;-)
Nee, ik lig verder niet wakker van die 50 euro. Alleen moet zo'n verkoper niet liegen. Hoeveel jonge meisjes worden niet door hun vader geholpen en worden met een tegoedbon afgescheept.

Ik kan het niet laten om zo'n knakker toch even het vuur aan de schenen te leggen.

Dank voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,

Gerard

ve
door verwijderd - Oct 24, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zolang jullie nergens mee akkoord zijn gegaan blijven de laarzen gewoon eigendom van je dochter.
Als ze ze alsnog niet terug willen geven kan er denk ik zelfs aangifte van diefstal worden gedaan? Zo kunnen jullie wel achter halen wat er nou echt aan de hand is. al hoef je dan denk ik niet meer op de 175 euro te rekenen.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerard,

Ik vroeg mij af hoe dit nu uiteindelijk afgehandeld is? Ik heb namelijk zelf ook Warmbat laarzen en die hebben hetzelfde probleem. Mijn laarzen heb ik in januari gekocht, dus ze zijn een jaar oud. In de zomer heb ik er echter natuurlijk niet op gelopen en de zolen vertonen verder ook geen slijtplekken. In allebei de zolen zit een scheur in het profiel. Dit ontdekte ik vandaag na een wandeling door de sneeuw, waar ze toch tegen zouden moeten kunnen. Ik heb op internet gezocht naar een telefoonnummer van Warmbat in Nederland, maar kan dit niet vinden. Ik ben er nog niet mee terug gegaan naar de winkel.

Groeten, Inge

ve
door verwijderd - Dec 12, 2011 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zo boos en verdrietig.. heb deze laarzen vorig jaar gekocht. De teen was na een week al verkleurd. 2 x opgestuurd (zegt de winkelier), niks aan gedaan. Wel mijn laarzen 3 mnd kwijt omdat ze me waren vergeten. Vandaag kwam ik etachter dat er dus ook een scheur in het profiel zit. Ik ging terug naar de winkel en werd afgescheept met het verhasl dat schoenen nou eenmaal slijten. ik heb zr nu 13 mnd waarvan 4 gedragen ivm zomer en het feit dat zij mij vergeten waren..

Echt belachelijk!

ve
door verwijderd - Dec 12, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nvuden, je zit in een topic van gerard55 van 5-10-2010.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2011 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja deze topic is wel al ruim een jaar oud, maar ik kreeg een berichtje dat er nog op wordt geschreven.

@Inge_r, sorry dat ik nooit heb gereageerd, maar ik heb niet meer gekeken naar deze topic. Kreeg net een emailtje dat er gereageerd was, vandaar dat ik het nu zie. Ik heb in de winkel wat problemen gemaakt en gedreigd met m'n rechtsbijstandverzekering. De eigenaar Zwart uit Bussum heeft toen €200,- teruggegeven. Ik vind dat nog steeds niet kloppen, zeker met wat ik van jou en nvuden lees. Mijn dochter was al blij met €200,- dus we hebben het erbij gelaten. Toch geeft jullie verhaal aan dat er wel degelijk iets fout is met die Warmbat laarzen. Blijkbaar allemaal slechte kwaliteit zolen en dus niet exemplarisch.

De importeer van Warmbat is Brandfusion: http://www.brandfusion.nl/
Brandfusion,
Einsteinweg 25,
3404 LH IJsselstein
Postbus 3,
3400 AA IJsselstein
tel. 030-6879201