1j
door 1joop Feb 9, 2021 om 22:53
Huishouden & energie

Mag een verhuurder mijn telefoonnummer doorgeven aan derden ?

Ik word regelmatig gebeld door bijvoorbeeld schilder of timmerman of enig andere instanties! Die mijn nummer gekregen hebben van mijn wooncorporaties! Mag hij deze door geven?

7934 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2021 om 22:57
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Als de reden is dat er afspraken voor onderhoud/reparatie oid gemaakt moeten worden, lijkt mij dit wel de meest efficiënte en kortste weg. Hoe zou u dit anders vlot willen oplossen?

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2021 om 23:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

pi
door piet limburg Feb 10, 2021 om 11:04
232 Antwoorden / 15 Vragen

Ja dus

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2021 om 23:16
16855 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zullen dan mensen zijn die voor de WBV werken en door hen uw nummer is doorgegeven, als er tenminste werkzaamheden hebben plaatsgevonden/moeten plaatsvinden. Zomaar door Jan en Alleman telkens gebeld te worden, zonder dat de WBV dit weet, dat lijkt me niet.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2021 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al eens nagevraagd bij de wbv waarom ze dat doen?

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2021 om 03:59
16886 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel mag uw verhuurder dat niet op basis van de daarvoor geldende wetgeving tenzij er eventueel sprake is van onderhoud door uw verhuurder. Normaliter zal dat dan per brief worden aangegeven met verzoek om contact op te nemen met degene die komt uitvoeren voor een afspraak.
Het lijkt mij dus erg zinvol om contact op te nemen met uw corperatie om navraag te doen of men uw telefoonnummer inderdaad heeft verstrekt aan degen die u bellen. Het komt mij als zeer onwaarschijnlijk voor.   Zie bij de link voor nadere info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/mogen-organisaties-mijn-persoonsgegevens-aan-anderen-doorgeven

Het nummer gekregen van uw wooncorperaties?  Ik neem aan dat er sprake is van een typefout.

john devries
door john devries Feb 10, 2021 om 12:54
220 Antwoorden / Vragen

"Het nummer gekregen van uw wooncorperaties?  Ik neem aan dat er sprake is van een typefout." Nee het hele verhaal is een typefout.

panter22
door panter22 - Feb 10, 2021 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Mankeert er zoveel aan je huurhuis dat er regelmatig werklui moeten komen.
Je meldt een onderhoudsklacht en dan geef je toch meteen je telefoonnumer door?
Of wacht je rustig af tot iemand voor de deur staat op een moment dat het je niet past.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 10, 2021 om 10:02
7223 Antwoorden / 3 Vragen

De verhuurder had u moeten zeggen dat hij uw nummer doorgeeft, zeker als de kans er in zit dat andere instanties er gebruik van kunnen maken.

pi
door piet limburg - Feb 10, 2021 om 11:03
232 Antwoorden / 15 Vragen

Als je telefoonnummer zichtbaar is voor iedereen is het niet meer geheim,net als je emailadres.
Er staat nergens dat je dat niet mag doorgeven.
De woningcorporatie zou wel zoveel respect voor de eigenaars van deze media moeten hebben,dat ze eerst even vragen of de eigenaar ermee instemd om dat aan derden door te geven.

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee dus. Een telefoonnummer is een persoonsgegeven.

john devries
door john devries Feb 10, 2021 om 12:50
220 Antwoorden / Vragen

Onzin als het geen "geheim " nummer is, is je nummer inclusief NAW terug te vinden in de online Gouden Gids vervanger van de vroegere papieren gids .

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 13:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik lees allereest twee keer 'als', jullie kunnen natuurlijk aannames doen als jullie dat willen.

Maar, dat kan ik ook, gezien de vraagstelling neem ik aan dat het telefoonnummer van TS niet zichtbaar is voor iedereen of in een of ander gids staat. Lees dan verder dit eens door: autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/persoonsgegevens/wat-zijn-persoonsgegevens

Piet en John, jullie hebben het beiden fout.

john devries
door john devries Feb 10, 2021 om 13:42
220 Antwoorden / Vragen

@DIUMENGE TS vermeldt dat niet in zijn onzin verhaal en dan maar aannemen dat TS  een " geheim nummer " heeft is onzin.Die heeft ie dus met 100% zekerheid niet Hij heeft hij een geheim nummer aan de woningbouw etc heeft doorgegeven en dan is het geen geheim nummer meer. Kortom ,het is een vaag verhaal met veel fantasie en kan me niet voorstellen dat er instanties zijn die een WBV om een telefoonnummer vragen.

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een geheim nummer is nog steeds een geheim nummer als je dat aan de WBV doorgeeft. Je praat onzin.

pi
door piet limburg - Feb 10, 2021 om 11:05
232 Antwoorden / 15 Vragen

Als je telefoonnummer zichtbaar is voor iedereen is het niet meer geheim,net als je emailadres.
Er staat nergens dat je dat niet mag doorgeven.
De woningcorporatie zou wel zoveel respect voor de eigenaars van deze media moeten hebben,dat ze eerst even vragen of de eigenaar ermee instemd om dat aan derden door te geven.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 10, 2021 om 11:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, zomaar doen mag niet, maar.....

Als je via Verhuurder een klus moet inplannen,   en dat is vragen om problemen...
U  en dit bedrijf hebben soms volle agenda.

Als de verhuurder een brief aangeeft weet je wie er gaat bellen en dan vind ik dit prima.
In mijn huidige  gemeente woont iemand die  soms een week nachtdienst  werkte.
Dan houden ze de  beide huizen er naast ook rustig...

Vind het prima dat dit uitbestede werk  ook zo geregeld werd.
We moeten er ook rekening mee houden dat mijn Huisarts  4 dagen werkte dus maar 1 dag thuis kan zitten.
Die kan niet zomaar een dagje vrij nemen.
En als je dat via verhuurder moest regelen... dat word  chaos.

mi
door miennaamishaaz - Feb 10, 2021 om 11:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

JA dat mag, zolang het voor een verbetering is van het woongenot, of voor het maken van een afspraak hebben deze partijen uw nummer nodig.

Het is wel slecht dat de woningbouw u hier mogelijk niet geinformeerd over heeft, of brieven stuurt zodat u ze zelf kan bellen.

mo
door mof - Feb 10, 2021 om 11:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Telefoonnummers behoren tot persoonsgegevens en mogen niet zonder meer worden doorgegev3n. Daarvoor moet u toestemming geven.

john devries
door john devries Feb 10, 2021 om 12:40
220 Antwoorden / Vragen

Klopt die moeten ze online opzoeken in de online telefoongids.

1paul
door 1paul - Feb 10, 2021 om 11:38
3181 Antwoorden / 0 Vragen

nee, daar moeten ze u eerst toestemming voor vragen....

john devries
door john devries - Feb 10, 2021 om 12:36
220 Antwoorden / Vragen

Bedoel je het telefoonnummer dat vroeger met naam en adres in het telefoonboek stond of zoals nu in de online gidsen staat. Ja die mogen ze doorgeven voor het maken van een afspraak als iemand ze sturen om werkzaamheden ,meestal op eigen verzoek,uit te voeren in je woning. Onzin om je daar druk om te maken.

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 13:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat mogen ze dus niet.

john devries
door john devries Feb 10, 2021 om 13:49
220 Antwoorden / Vragen

En waarom dan niet als ze het al doen , want daar hebben ze geen enkele reden voor als er niets in je huis gerepareerd moet worden.Ik denk dat TS zich kapot lacht dat er zoveel mensen reageren op zijn onzin verhaal.

sira
door sira - Feb 10, 2021 om 16:18
2374 Antwoorden / 24 Vragen

Wij noemden dit vroeger thuis altijd gemeu. Waar het woord vandaan komt, weet ik niet, maar voor ons betekende het zeuren, mekkeren, neuzelen.

Hoe prettig is het als de schilder of timmerman rechtstreeks met u een afspraak kan maken? Of moet de WBV heen en weer gaan bellen tussen de schilder en u?

Waarom altijd de negatieve kant bekijken? Bekijk het ook eens positief. Anders kunt u beter aan niemand meer uw telefoonnummer geven.

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag is of het mag, niet wat de gevolgen zijn van het niet doorgeven van het telefoonnummer.

mahadma
door mahadma Feb 10, 2021 om 17:33
11587 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is ook, wat als het tel nr niet wordt doorgegeven, dan moet de werker in je huis eerst de wbv bellen, de wbv moet jou bellen, de wbv belt jou en er wordt of een afscpraak gemaakt die door de wbv weer bevestigd wordt naar de werker of er wordt een andere afspraak gemaakt. Effe serieus, is dit werkbaar?

diumenge
door diumenge Feb 10, 2021 om 18:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat is niet de vraag van de TS.

sira
door sira Feb 10, 2021 om 20:47
2374 Antwoorden / 24 Vragen

Precies Mahadma, exact wat ik bedoel.

De vraag komt bij mij een beetje over als zoeken naar een probleem dat er niet is. Dat door mijn antwoord de vraag nog steeds niet is beantwoord, kan zijn, maar er worden wel vaker vragen gesteld op het gebied van privacy en ondertussen worden er juist door diè vraagstellers allerlei privé gegevens op het internet achtergelaten.

Als er één is die zorgvuldig met de eigen privacy omgaat, ben ik het wel, ik ben niet te vinden op het internet, maar als ik een huurwoning zou hebben en de WBV geeft mijn nummer door aan onderhoudsmedewerkers, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben, integendeel.

Een vraag hoeft niet altijd beantwoord te worden in de veronderstelde verwachting van de vraagsteller.

Iv
door Ivo W - Feb 10, 2021 om 22:43
735 Antwoorden / Vragen

Gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden. Maar één van de uitzonderingen in de privacy wetgeving is dat een bedrijf uw gegevens mag delen met (onder)aannemers, wanneer dit nodig is voor de correcte uitvoering van de overeenkomst én het vooraf aan u bekend is gemaakt dat dit tijdens de looptijd van de overeenkomst (mogelijk) gedaan zal worden.

In het geval van woningverhuur is het simpelweg noodzakelijk dat jaarlijks de verwarmingsketel gecontroleerd wordt, elke paar jaar een schilder komt etc. Aan de eerste voorwaarde voor gegevens delen wordt dus voldaan. Als de woningcorporatie in de huurovereenkomst of Algemene Voorwaarden heeft staan dat ze uw contactgegevens soms delen met (onder)aannemers, dan is dat dus geheel toegestaan.

Er zijn nog wel wat randvoorwaarden met betrekking tot de bescherming van uw gegevens en de traceerbaarheid van met wie uw gegevens zijn gedeeld.

rj
door rjw - Feb 12, 2021 om 21:16
3288 Antwoorden / 5 Vragen

Waar komt toch die idiote paranoia vandaan als het om telefoonnummers gaat? Maar goed, misschien moeten we gewoon een extra overheadlaag invoeren om afspraken voor onderhoud te maken zodat er later weer geklaagd kan worden dat het allemaal zo duur is en zo lang duurt voordat er wat geregeld is. En misschien moeten onderhoudsmedewerkers ook maar niet meer het adres van huurders kunnen krijgen. Dat is pas aantasting van je privacy!

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2021 om 15:26
7381 Antwoorden / 14 Vragen

Ik word regelmatig gebeld door bijvoorbeeld schilder of timmerman of enig andere instanties!

En waarvoor bellen ze u dan, om een gezellig praatje te maken? lijkt mij eerder om afspraken te kunnen maken voor onderhoud van uw woning. En als dat regelmatig is moet uw woning wel in belabberde staat verkeren, had wel zo netjes geweest als de WB u daarvan eerst even in kennis had gesteld. En over welke andere instanties heeft u het, als deze niets met het wonen als zodanig te maken hebben mogen zij uw nummer niet zonder uw toestemming doorgeven. FF een belletje naar de WB en hun vertellen dat uw nummer niet aan derde verstrekt mag worden, echter heeft u dan wel de kans dat ze onverwachts op voor uw deur staan.