brigitte79
door brigitte79 Jul 27, 2012 om 18:26
Huishouden & energie

Marktplaats

Beste mensen,

Ik had een advertentie via Marktplaats aangeboden waarop een bieding werd gedaan die ik geaccepteerd had, de koper wilde graag ingaan op de advertentie en zou deze ophalen, echter herhaalde zich dit en kwam maar niet opdagen ondanks herhaaldelijke pogingen van telefonische contacten waarin de koper elke keer een nieuwe afspraak maakte die hij niet nakwam.
Gezien ik het geheel niet vertrouwde heb ik in de laatste mail naar de koper benoemd dat ik anders hiervan melding doe bij Marktplaats zelf, ook om andere verkopers te beschermen, echter viel deze mail verkeerd bij de koper, hierop volgde van de koper zijn kant dreigmails, o.a. zou mij komen opzoeken (gezien de koper mijn adresgegevens heeft), familie en vrienden zou de koper dan ook op mij afsturen en eventueel een advocaat (gezien de koper een fokker is blijkt later) als blijkt dat ik hier melding van doe bij Marktplaats, de dreigingen zijn niet klein, de koper heeft hier 3 mailberichten binnen 1 minuut aan geweid.
De koper vertelde inmiddels al een ander product gekocht te hebben, maar ik mag toch als verkoper wel verwachten dat de koper mij hierover dan bericht, ik ben daar niet moeilijk in, ik zet dan weer gewoon een nieuwe advertentie.
Mijn vraag is:
Moet ik gezien zijn herhaaldelijke dreigmail aangifte doen, ik ben bang dat hier anders nog meer problemen uit voort komen en wil mij en mijn gezin beschermen hiertegen.
De koper verteld ook als ik zijn bedrijf te schande maak via een melding bij Marktplaats hij mij een rekening via zijn advocaat stuur van 50000,-
Hier zit ik ook niet op te wachten en is ook niet mijn intentie geweest.

Graag advies!

6110 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigitte79, dit zijn fijne bedreigingen. Geen idee wat je te koop hebt gezet, anderen zullen je misschien wel aanraden om aangifte te doen maar ik heb totaal geen inschatting hier of het alleen maar woorden zijn en ze niet serieus hoeft te nemen. Nogmaals, ik zou de boel de boel laten en hem verder in zijn sop gaar laten kopen, liever dan dat hij werkelijk zijn dreigement zou uitvoeren en voor je deur staat. Maar, ik ben een angsthaas.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bedreigingen zijn niet netjes, maar het niets meer van je laten horen na het doen van een bieding is bij Marktplaats aan de orde van de dag. We hebben nu ook een aantal dingetjes te koop staan bij Marktplaats, en als ik van iedereen die een bod doe (en daarna nooit meer iets van zich laat horen) een melding bij Marktplaats moet maken, dan heb ik daar een dagtaak aan... Laat het dus gaan, het is de moeite niet waard.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een onbekende uw artikel niet meer wil kopen, doet u daar niets aan. Dat is nu eenmaal zo op Marktplaats.

Maar die bedreigingen zijn toch een ander verhaal.
Gezien het feit dat dit figuur een fokker is en daaraan gekoppeld deze bedreigingen, heeft u hier te maken met asociaal t**g. Dit t**g kan alleen maar een broodfokker zijn, die, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, illegale praktijken er op na houdt.

Persoonlijk zou ik van die bedreigingen absoluut aangifte doen. Gelukkig heeft u zijn/haar emailadres en telefoonnummer, dus dit t**g opsporen hoeft niet zo moeilijk te zijn. Tevens deze dreigmails naar de redactie van Marktplaats sturen.

Succes verder en laat u niet bang maken.
Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de politie aangifte doen van bedreiging. Het is overigens wel zo dat daar niet echt wat mee gedaan wordt. De dreigementen met advocaten en boetes van 50.000 euro zijn sowieso onzin en 999 uit de 1000 keer komt zo'n mannetje echt niet bij jou thuis langs.

Verder natuurlijk rapporteren aan Marktplaats (hebben die ook een webcare-medewerker hier zitten?) dat de beste man de afspraken niet nakomt en bedreigingen uit. Misschien dat zij er iets mee kunnen doen, bijvoorbeeld zijn account en ip-adres blokkeren.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte doen van bedreiging heeft alleen zin als dit feitelijk bedreigingen zijn tegen het leven of met zware mishandeling.

Bedreigingen zoals "Ik kom wel langs" of "ik stuur mijn familie" wel langs kunnen wellicht als bedreigend worden ervaren maar zijn niet bedreigend in wettelijke zin.

Het "bedreigen" met de inzet van een advocaat is natuurlijk ook geen bedreiging. Dat het u dan 50.000 euro zou gaan kosten is natuurlijk onzin.

Mijn advies delete de mails zet afzender op uw weiger lijst en plaats een nieuwe advertentie.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

(gezien de koper een fokker is blijkt later), het is geen product maar een dier. Dit gewoon om wat helder te maken over vraagsteller.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 21:19: (gezien de koper een fokker is blijkt later), het is geen product maar een dier. Dit gewoon om wat helder te maken over vraagsteller.

Wat maakt dit duidelijk over TS?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gevoel, de gebruikersnaam van vraagsteller komt me enigzins bekend voor.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2012 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is louter intimideren, daar moet je niet op ingaan, die kerel zit je alleen maar bang te maken.
Trouwens aan die biedingen moet je maar niet teveel zekerheid hangen, want sommigen doen het er om en uiteindelijk kun je een bieding terugtrekken.
Maak het niet zwaarder dan het is, die kerel komt toch niet en stuurt je ook geen advocaat op je dak, ga verder zaken doen met mensen waar je iets aan hebt, al weet je dat op Marktplaats natuurlijk nooit, want anoniem durven ze vaak heel wat.....

ve
door verwijderd - Jul 28, 2012 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het maar mooi lekker vergeten allemaal. Wat een opwinding. Laat het zoals het is, emoties heb je altijd en overal. Het heeft geen nut om deze aan te kaarten daar ze nauwelijks uitgesproken kunnen worden. Alles wat zich daarop opbouwt is niét waar het om gaat. En waar het wél om gaat -belediging,kwetsing, dreiging, etc.- is nu eenmaal impulsief gebeurd en kan je ook niet meer ongedaan maken.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je verkoopt iets en iemand wil het kopen. Opvallend in dit verhaal is dat er nergens vermeld wordt waar het over gaat. Een dier of een product is voor de wet gelijk (@ron530)
Koper blijkt een fokker te zijn. Is dat een reden om een advocaat te hebben? Ik ben fokker, maar heb voor mijn cattery geen advocaat (alleen tegen mijn ex ;p). Die fokker is dus bang dat je zijn 'fokkerij' (omdat ik niet weet waarover we het hebben) zwart maakt, daarom gaat hij dreigen. Als jij duidelijk maakt dat je niet van dreigen houdt en als hij daarmee doorgaat naar de politie stapt en nu alvast een melding ervan maakt (dat is geen aangifte, heeft dus geen gevolgen voor hem, maar wel als het vaker voorkomt) en dat je het niet op prijs stelt om zo te worden behandeld, is het bijna altijd over. Zo niet: gegevens inwinnen en aangifte doen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 21:19: (gezien de koper een fokker is blijkt later), het is geen product maar een dier. Dit gewoon om wat helder te maken over vraagsteller.

Wist je dat ook een dier een product is, in de wet. Raar, maar waar.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nu eenmaal marktplaats daar kan u niets mee doen als beloften niet worden nagekomen. Daar zitten nu een mensen die lak hebben aan fatsoen. Zowel kopers als verkopers.Het beste is altijd niet op reageren.