ss
door ssmith Sep 20, 2011 om 23:53
Huishouden & energie

Misleidende offerte en factuur

Installatiebedrijf te Schoorl Adrie Louter heeft op mijn verzoek een offerte van een HoogRendements CV ketel uitgebracht.
Type Intergas HR22VRSW.
Deze is geleverd en geinstalleerd althans dat was de aanname. De factuur met nogmaals specificatieType Intergas HR22VRSM is voldaan.
Inmiddels blijkt dat dit type nummer niet bestaat en dat er een VR CV ketel geinstalleerd is met type nummer H 22VRSM.
ADRIE LOUTER's antwoord: "ach mevrouw u heeft er geen verstand van en het is een typefoutje."
Is hier in juridische zin sprake van misleiding, misleidende offerte? Wat te doen?.

4211 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 21, 2011 om 00:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ssmith schreef op dinsdag 20 sep 2011, 23:53]Is hier in juridische zin sprake van misleiding, misleidende offerte? Wat te doen?.

Lijkt me niet, typefoutje kan voorkomen, andere ketel blijkt niet eens te bestaan dus die kun je dan ook niet krijgen........en als het voor de afgesproken prijs in orde is wat is dan je probleem ?

er
door ericw - Sep 21, 2011 om 00:13
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Waarom meteen uitgaan van misleiding, u heeft bij de beslissing om voor de bewuste ketel te kiezen naar de specificaties gekeken van het deze. Waarin verschillen deze in met de ketel die nu is geplaatst? Als u verzuimd heeft om dit na te kijken waarom is het dan misleiding en niet gewoon een typefout.....dit is namelijk menselijk. Wanneer u iets niet zeker weet laat dan de naam van het bedrijf achterwege voordat u dit bedrijf in een kwaad daglicht zet.

birdies
door birdies - Sep 21, 2011 om 00:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Onderstaand de modellen van Intergas. Je schrijft dat je nu een VRSM hebt, op de offerte stond VRSW. Een VSRM komt helemaal niet in het lijstje voor???

H22 VRTW
H22 VRSW
H22 VRMW
H22 VRT
H22 VRS
H22 VRM

HR22 bestaat dus wel, maar dan is de precieze naam Kombi Kompakt HR22. Het heeft er toch de schijn van dat er een beetje met modelnamen/types is gegoocheld. Neem aan dat een HR ketel duurder is dan een VR ketel.

Je zou om duidelijkheid te krijgen, contact kunnen zoeken met Intergas; contactgegevens vind je hier, klik

hutch
door hutch - Sep 21, 2011 om 01:42
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Als dat bedrijf vast houdt aan die uitspraak van hen, lijkt mij dit een vorm van misleiding.

En juist ook door de reactie van dit bedrijf: "....u heeft er geen verstand van...."

- U vraagt expliciet om een offerte voor een HR-ketel.
- U krijgt een offerte met een benaming, beginnende met: HR.

Omdat u dus geen verstand heeft van dit soort zaken (zoals dat bedrijf zelf zegt), mag u van dat bedrijf JUIST verwachten, dat u goed wordt voorgelicht. En als dat bedrijf een offerte stuurt met een HR-benaming aan de hand van uw verzoek om een offerte voor een HR-ketel, mag u er dus ook vanuit gaan, dat u een HR-ketel besteld heeft (dus naar aanleiding van die offerte).

Om achteraf te praten van een 'typefoutje' is wel heel erg goedkoop.

Als, na de levering, blijkt dat het een VR-ketel is i.p.v. een HR-ketel, mag u van dat bedrijf verwachten, dat zij alsnog een HR-ketel leveren. Dat bedrijf heeft niet geleverd wat u van hen zou mogen verwachten.

Dit bedrijf is lid van Uneto-VNI. Dat houdt in, dat, als u beiden er niet samen uitkomen, u naar de Geschillencommissie Installerende Bedrijven kunt gaan.

Voor meer info, zie: http://www.degeschillencommissie.nl/home

Succes, gr. Hutch

user123
door user123 - Oct 2, 2011 om 00:56
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een trieste vraag zeg. U denkt dat u een lekkere korting kunt krijgen omdat ze een typefoutje hebben gemaakt?

Ik mag hopen dat u ze deze winter nodig heeft omdat de ketel het niet doet.

Misschien laten ze u wel zitten in de kou omdat een typefout is gemaakt in het serienummer.

mi
door miraltje - Oct 2, 2011 om 09:21
462 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 21 sep 2011, 00:58]Neem aan dat een HR ketel duurder is dan een VR ketel.

dat was vroeger zo.

Vr toestelen kunnen bijna nergens meer geplaatst worden, behalve bij vervanging in bestaande bouw

door deze kleine toepasbaarheid hebben een heleboel fabrikanten al geen vr toestel meer in het asortiment,degene die dat nog wel heeft moet hiervoor productiecapaciteit vrijhouden tenkoste van de hr productie.

hierdoor is een vr ketel duurder dan een hr ketel die in grote aantallen worden geproduceert

fr
door frankbruin1 - Oct 2, 2011 om 09:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

geen misleiding je had jezelf beter moeten laten invoeren.

fr
door frankbruin1 - Oct 2, 2011 om 09:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou trouwens niet gelijk de naam van een bedrijf hier in zetten. dat is natuurlijk wel zo koosjer

druifje01
door druifje01 - Oct 2, 2011 om 10:47
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Mocht het installatiebedrijf op de hoogte geweest zijn van het gewijzigde keteltype dan zou het wel netjes geweest zijn als u daarover van te voren ingelicht was. Maar een typefoutje....klinkt niet erg overtuigend.

ro
door ron530 - Oct 2, 2011 om 14:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het verschil tussen een hoog rendement en verbeterd rendement ketel is niet bijster hoog, met alle type aanduidingen zie je door de bomen het bos niet meer. Sprake van opzettelijke misleiding lijkt me stug. Vraagsteller wil waarschijnlijk niet echt de HR ketel maar een financiële compensatie.

ma
door marko3333 - Nov 4, 2013 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees een hoop reacties dat het triest is dat mevr. hier commentaar over geeft, zijn dit misschien medewerkers van het bedrijf zelf?

Wat veel mensen niet weten is dat er ook een hoop voorraad was bij veel bedrijven van oude/niet gewilde VR ketels, en dat zij daar graag van af willen. Dit is niet de eerste keer dat er zoiets als dit gebeurd, en het bedrijf de klant afscheept als dom.

Als er HR wordt geplaatst op de offerte en er VR wordt geleverd, lijkt mij het duidelijk dat de klant niet gekregen heeft waar zij voor getekend heeft. Duidelijke misleiding en zij zal zeker gelijk krijgen als zij hier een zaak van maakt. (een installatiebedrijf weet ook dat niemand bewust voor een verouderde ketel zal kiezen)

Dus installatiebedrijf Schoorl zou ik ook dan nooit meer aan iemand adviseren als dit probleem destijds niet juist opgelost is.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marko3333

Denkt u niet dat het probleem na twee jaar uit de wereld is?