ca
door carla1959 Jun 18, 2007 om 11:05
Huishouden & energie

Nog steeds problemen Jencikova

Ik heb al eerder 2 vragen gesteld over onze eettafelstoelen bij Jencikova. Ik heb precies gedaan zoals geadviseerd. Jencikova nog 1 maal in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen. Hierop is geen enkele reactie geweest. De aangetekende brief hebben ze wel aangenomen. Daarna kreeg ik 3 voorstellen: 1. stoelen zouden door de leverancier worden nagekeken. 2. een monteur zou de stoelen thuis komen bekijken en 3. andere stoelen uitzoeken. Ze gaven al direct aan dat de stoelen niet meer te leveren zijn, dus alleen optie 3 bleef over. Wij hebben een email gestuurd dat we wel nieuwe stoelen willen uitzoeken, onder voorwaarde, dat deze bij onze eettafel passen en/of onze smaak zijn, anders blijft mijn eis (volledige koopsom terug) van kracht. Hierop heb ik geen enkele reactie ontvangen. Elke dag stuur ik een email, maar geen reactie. Nu heb ik donderdag een email gestuurd, dat ze dinsdag de stoelen kunnen komen ophalen en geld terug kunnen geven, maar hierop ook geen reactie. Vanmorgen heb ik een email gestuurd, dat ik verwacht dat ze morgen de stoelen komen ophalen en dat mijn eis in mijn aangetekende brief blijft staan. Als ze morgen de stoelen niet komen ophalen en reactie uitblijft, moet ik dan na een maand na het aangetekend schrijven een herinnering sturen? En vervolgens een aanmaning met administratiekosten? En dan een incassobureau? Ik heb hiervoor al informatie aangevraagd bij het NIB. Of is er nog iets anders wat ik kan doen?

409 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ophouden met e-mails zenden doch nu een brief waarin u stelt dat u de aankoop als ontbonden beschouwt en uw geld terug wenst schakel zonodig een incassoburo in om dat voor elkaar te krijgen. Read heeft wel een goed adres voor u als die dat nog niet gaf.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

en read@ was er dus al gelijktijdig.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

welk adres? En ik heb al een aangetekende brief gestuurd waarin ik de koopovereenkomst heb ontbonden als er op 10 juni geen oplossing door hen is gevonden. Ik heb ze dus al uit coulance een aantal dagen langer de gelegenheid gegeven. Moet ik dan toch nog opnieuw een aangetekende brief sturen?

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Ton, m.i. is hier een verwijzing naar nedincasso op zijn plaats, er is immers al aangegeven dat er geen stoelen zijn te leveren die aanvaardbaar zijn.

carla: helaas wel nog één keer een aangetekende brief zenden met daarin dat de leverancier alle kansen heeft gehad maar niet heeft benut.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat wil ik ook wel! Maar ik heb inmiddels 7 emails gezonden met de vraag wat er nu verder gaat gebeuren en ze reageren gewoon niet! Dus daarom wil ik de koopovereenkomst als ontbonden beschouwen zoals ik in mijn aangetekende brief van 2 juni heb gezet. Want daarin geef ik ze de tijd tot 10 juni en het is nu 18 juni en er is nog helemaal niets gebeurd!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, ik ga gewoon weer een aangetekende brief sturen! Maar nu hoef ik ze toch geen gelegenheid meer te geven voor een oplossing? Ik wil nu gewoon mijn geld terug en niets meer te maken hebben met deze firma! En wanneer kan ik een incassobureau inschakelen?

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag carla1953,

Ik zou zeggen: voer eerst optie 3 uit en lever de stoelen in op de dag dat ze de nieuw stoelen komen brengen (mits je iets van je gading vindt). Zoniet dan kun je uiteraard een civiele zaak aanspannen of een incassobureau inschakelen.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag carla1959,

Je kunt hen nog één keer in verzuim stellen en de koopovereenkomst ontbinden. Deel hen mee,  dat als zij op (datum noemen) de koopsom niet is hebben teruggestort (rekeningnummer vermelden), je een incassobureau zult inschakelen. Een incassobureau kun je inschakelen op het moment dat je van iemand of een firma geld tegoed hebt en betaling daarvan uitblijft.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag carla1959,

Je hebt hen al aangetekend in verzuim gesteld en de koop eenzijdig ontbonden. Stuur daarvan voor de zekerheid nog een aangetekende bevestiging (met bewijs van ontvangst) en zet in die bevestiging een uiterste terugbetaaldatum bijvoorbeeld 1 juli a.s..

Daarna kun je een incassobureau inschakelen.

Info:

Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.

Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).

Contactgegevens DirectIncasso

DirectIncasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
info@nedincasso.nl

http://www.directincasso.nl/

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Read2.