gw
door gwdb May 11, 2007 om 10:50
Huishouden & energie

NUON heeft moeite met juiste administratie

Ik werd vorige maand gebeld door een verkoop medewerker van Nuon, deze belde voor een korting op zakelijk gebruikers, ik heb toen aangegeven dat ik voor de aanbieding zakelijk geen belangstelling heb maar wel privé, dit is vervolgens duidelijk op de band / tape van Nuon bevestigd, toch ontving ik een aanvraag op mijn zakelijke gegevens als bevestiging, waarna ik belde met NUON, dit gesprek verliep onprettig “ik moest maar een annuleringsbrief sturen, daar had ik 7 dagen de tijd voor” voor mijn uitleg dat er geen afspraken zijn gemaakt met deze entiteit/ dit bedrijf en dat het een fout betreft van Nuon was geen begrip.

Toen heb ik aangegeven terug te bellen met de band aan (de recorder van onze onderneming), bij de aanvang van het gesprek gaf ik aan dat het gesprek werd opgenomen, waarna overleg moest volgen, dit was niet gebruikelijk, ik kreeg geen bevestiging dat het akkoord was men vroeg maar direct naar het probleem, maar men verzocht ook niet om de recorder af te zetten, wederom de situatie uitgelegd, waarna de medewerker moest overleggen na ongeveer 35 minuten wachten mocht ik nog een keer de situatie uitleggen, waarna ik weer zou worden doorverbonden, vervolgens kreeg ik te horen dat de betreffende medewerker niet op de hoogte was dus of ik nog een keer mijn verhaal kon doen, zo gezegd zo gedaan, de betreffende medewerker gaf aan dit te willen corrigeren, het verloop en de wachttijd van inmiddels 45 min bevielen mij niet dus ook voor privé maar geannuleerd, dus geen NUON en tevens uitgelegd, met name de standaard reactie u stuurt maar een annuleringsbrief vond ik niet gepast, ook de wachttijd was geen pluspunt voor zo iets eenvoudigs, ik hoop maar gezien de klachten op dit forum dat ik er nu van af ben.

Mijn advies blijf waar je bent, dat geeft in ieder geval minder rompslomp, de besparing is de ergernis niet waard.

Met vriendelijke groet,

gwdb

345 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem dus nooit iets op maar zo gauw als ik door een onbekende bword gebelt zeg ik gelijk geen intresse bedankt en ik hang op.

Als ik iets wil veranderen dan neem ik zelf contact op dan weet ik zeker met wie en wat ik van plan ben.

Valerius

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gwdb,

Het is me uit jouw bericht niet helemaal duidelijk of je deze zaak nu schriftelijk hebt afgehandeld met NUON. Zo niet, dan zou ik toch zeker de afspraken op papier zetten en deze eventueel aangetekend en met bewijs van ontvangst aan hen toesturen. Vraag ook een bevestiging aan NUON dat ze de brief ontvangen hebben.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is dit geen vraag. Het geeft wel aan dat NOUN de administratie niet op orde heeft. Ik ontving een vriendelijke brief of ik weer klant wilde worden na eerder overstappen. De brief was aan de vorige bewoner gericht, ik was al zo'n 20 jaar geen klant meer van NUON. Het werd mij wel duidelijk dat NUON de verbruiksgegevens van die vorige bewoner heeft doorgegegevn aan de nieuwe leverancier waardoor volstrekt foutieve nota. maar goed, dit is geen forum. Daar heeft Kassa een andere plek voor.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@goedemorgen gerrit,

Het zogenaamde grijze gebied, zullen we maar zeggen.

Collegiale groet, Read2.