Er
door Ernst1315 Apr 20, 2022 om 11:50
Huishouden & energie

Onderhoudscontract verwarming

Wij zijn van het gas af maar ons onderhoudscontract van de CV loopt nog een jaar door.
Kunnen we er niet eerder vanaf?

3954 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2022 om 12:00
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees (met grote vreze) dat hier een contractuele einddatum aanhangt. En dit soort data zijn onvermijdelijk, dus u zal moeten betalen. Het bedrijf waar u het contract mee heeft, zal (in theorie) zeker langs willen komen en dan constateren dat u geen gas meer heeft en er dus ook geen servicebeurt te geven is .......... althans ik zie niet hoe ...... Of ze hebben de intelligentie van een ameube en komen toch langs ..........

Ik zou het bedrijf informeren met een email over de situatie met antwoord termijn van 14 dagen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 20, 2022 om 12:11
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ernst,

Om welk bedrijf gaat het?

Ik raad u aan om contact met hen op te nemen.

ne
door neodutchio - Apr 20, 2022 om 12:17
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een 10 rittenkaart op de kermis koop en besluit na 5 keer niet meer te gaan, dan kan ik niet aankloppen voor geld terug.

U bent een overeenkomst aangegaan voor een bepaalde tijd. De andere partij kan en wil gewoon hun kant van de afspraak nakomen en u bent verplicht daarvoor te betalen. Vragen om coulance kan altijd, maar dat is een gunst.

mahadma
door mahadma Apr 20, 2022 om 12:54
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Probleem is alleen dat de monteur bij gebreke aan gas geen service beurt KAN geven.

Gr
door Grunn1 - Apr 20, 2022 om 13:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt een contract afgesloten voor een bepaalde tijd. Wil je er eerder vanaf dan zal je de resterende termijn betalingen moeten voldoen.
Neem anders even contact op met het bedrijf maar als zij er niet aan willen meewerken om eerder op te zeggen dan is helaas.

panter22
door panter22 - Apr 20, 2022 om 17:04
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kun je wel eerder van het onderhoudscontract af. Maar je zult wel een opzegvergoeding moeten betalen.
Kijk in de voorwaarden van je onderhoudscontract of mail of bel het bedrijf.

ro
door ronny530 - Apr 20, 2022 om 17:19
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Wat ik mis in deze vraag is wat het onderhoudsbedrijf er van vindt. Bel het bedrijf en vraag wat de mogelijkheden zijn want als er geen cv ketel aanwezig is kan er ook geen onderhoud aan gedaan worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 20, 2022 om 17:35
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas en indien u toch van het contract afwilt zult u dat moeten beëindigen en zal de reactie waarschijnlijk wel zo zijn dat er een schadevregoeding van u wordt gevraagd.
Het lijkt mij dat dit in de overeenkomst die u heeft gesloten geregeld zal zijn maar m.b.t. het beëindigen kunt u niet spreken van ingebreke blijven door het installatiebedrijf. U loopt de kans dat u nog voor een jaar dient te betalen en het beste dat u kunt doen is in overleg treden met deze installateur.

ja
door jan24 - Apr 22, 2022 om 11:53
109 Antwoorden / 4 Vragen

Mogelijk heb ik iets gemist, maar bent u zelf vrijwillig van het gas afgegaan, of was dit onderdeel van verduurzaming van de woning en heeft een woningbouwvereniging o.i.d. hierin actie ondernomen.
In het laatste geval zou je bijna van overmacht kunnen spreken.

Bartus
door Bartus - Apr 22, 2022 om 12:07
10 Antwoorden / 0 Vragen

Nee of afkopen

Bartus
door Bartus - Apr 22, 2022 om 12:09
10 Antwoorden / 0 Vragen

Nee of afkopen

mo
door mof - Apr 22, 2022 om 12:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DAt hangt er van af of "van het gas af gaan" uw eigen keuze was, of bijvoorbeeld, die van uw verhuurder (als u huurt) of VVE (bij koopwoning). Uw contract kunt u altijd opzeggen alleen zal
de uitgever daarvan u eenboete kunnen rekenen en/of de gederfde kosten nog kunnen innen. Wanneer u gedwongen van het gas af ging dan kunt u die kosten verhalen op de VVE of op de verhuurder.

1paul
door 1paul - Apr 23, 2022 om 08:27
3188 Antwoorden / 0 Vragen

nee, je hebt een kontrakt afgesloten en dat je gas afgesloten is veranderd daar niets aan helaas, wel kun je even in overleg gaan met dat bedrijf en dit voorleggen maar ze zijn niets verplicht!