br
door brigit_1 Jan 8, 2007 om 14:32
Huishouden & energie

Prijs uitbreken + nieuwe monteren

Wat is een redelijke prijs voor een badkamer uitbreken en een nieuwe monteren, waarbij eigenlijk maar weinig leidingen verplaatst moeten worden. Bij Brugman werd me verteld dat daarvoor tussen de 6000 en 8000 euro wordt gerekend.

2870 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is van heel veel zaken afhankelijk.
U doet er verstandig aan om een vrijblijvende offerte aan te vragen bij meerdere aannemers.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag brigit,

Dag brigit,

Ik heb zelf geen ervaring met Brugman, maar geef hier wel (ongevraagd) een aantal tips waarop je moet letten bij de aankoop:

Badkamer kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond op mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe badkamer gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de badkamer.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.

De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een badkamer opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.

De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.

De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede zaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt, gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.

Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de zaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat het jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede badkamerzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 30 tot 40%, maar meer aan 10 tot hooguit 15%.

Zo, ik hoop dat ik je een zinnig advies heb gegeven en dat je dit in de praktijk kunt toepassen.

(mede met dank aan expert hutch)

Sukses en groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is waarschijnlijk de prijs inclusief keuken?

Brugman heeft zelf geen technisch personeel in dienst dus wordt het uitbesteed en u bent vrij om die werkzaamheden zelf te doen of te laten doen.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry keuken moet zijn badkamer.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dit is de prijs zonder de badkamer, dus alleen uitbreken en inbouwen

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brigit ik zou bij een aantal bedrijven offertes aanvragen.

Is het voorwerk niet zelf tedoen met behulp van kennisen of vrienden.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat ik erg goede ervaring heb met brugman (keuken).

  een doorzichtige verkooptruuk in die branche is dat "toevallig" de bedrijfsleider aanwezig is die dan een extra korting geeft als je gelijk tekend.

Wij wilden een week bedenktijd de reactie was dan vervalt die extra korting onze reaktie dan hoeven wij die keuken niet.

Waarop en de bedenktyijd en de korting ineens geen problleem meer was.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard weet ik niet hoe groot uw badkamer is en hoeveel luxe u erin gebouwd wilt hebben. Voor een doorsnee verbouwing van de badkamer met 2 personen uitgevoerd zou ik als vuistregel 5 werkdagen hanteren in totaal dus circa 80 uren arbeid a 45 euro = 3.600 euro dus. Bij een grote en zeer luxe badkamer kan het aantal uren zomaar oplopen tot 200. De verkoopstijl van Brugman stuit me tegen de borst, maar vrijwel alle speciaalzaken zijn relatief duur en u kunt natuurlijk besluiten om een deel van het werk zelf te doen (sloopwerk en afvoer oude sanitair) danwel om de- en montage zelf uit te besteden aan een betrouwbaar bedrijf in de buurt< waarbij de offerte gemaakt wordt aan de hand van de maten van de badkamer en het te plaatsen en aan te sluiten sanitair en tegelwerk.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2007 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs is erg afhankelijk van de badkamer, alleen douche, douche en bad. Of een badkamer met stoomcabine, sauna, bad, douche enz. Ik heb wat stappen op een rij gezet welke je kunnen mischien kunnen helpen .

stap1: Bedenk goed wat voor badkamer je wil. Dit kan redelijk veel tijd kosten, maar hoe beter je weet wat je wil, des te beter kun je onderhandelen. Denk aan de vloer/wand, verwarming, douche, bad of mischien meet luxe, ventilatie, verlichting, plafond. Je kan eens gaan kijken bij verschillende showrooms, noteer merken en modellen. Op internet is ook een hoop te vinden

stap2: Bedenk of dat je zelf de verbouwing/renovatie wil gaan doen, of dat je het een aanneer laat doen. Als je het zelf doet ben je een stuk goedkoper uit. Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je dit kan, je kan mischien ook een handige broer, zwager of schoonvader opzoekken...

stap3: Het kostenplaatje, indien je zelf de verbouwing doet is het uitrekenen van de kosten wat moetilijker, je moet de materiaalkosten berekenen, neem hierbij ook genoeg onvoorziene kosten mee! Als je besluit een aannemer de badkamer te laten verbouwen maak dan een bestek waarin je, je voorkeuren opneemt. Vraag bij verschillende aannemers ( ik zou zeggen 4à5)vrijblijvende offertes aan. Als een aannemer het erg druk heeft rekend hij vaak een erg hoge prijs, omdat hij niet zit te wachten op een klein karwei als een badkamer.

stap4: De uitvoering, als je een aannemer inhuurd zorg dan dat het door jou opgestelde bestek meegenomen wordt in het contract zodat de aannemer hier niet zomaar vanaf kan weiken. Controleer regelmatig de uitgevoerde werkzaamheden van de aannemer, en als er opmerkingen zijn over bepaalde punten neem dan contact op met de project verantwoordelijke van de aannemer.