lo
door lopaka May 15, 2023 om 14:00
Huishouden & energie

Pvc vloer

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw appartement en wil daar een pvc vloer in laten leggen. Mijn vraag is: moet hier eerst een ondervloer onder? Ik krijg vloerverwarming

ik heb het in verschillende zaken gevraagd en ze spreken mekaar tegen de ene zeg wel en de andere zegt nee wie heeft er ervaring mee want ik wil wel weten wat ik moet doen.

4085 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 15, 2023 om 14:26
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Er is altijd te adviseren om een 10db dempende ondervloer neer te leggen, staat ook vaak in uitspraken van rijdende rechter .

rj
door rjw - May 15, 2023 om 14:29
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Hangt ook af van het merk en type vloer. Het wil dus niet zomaar zeggen dat ze elkaar tegenspreken.

hereistom
door hereistom - May 15, 2023 om 14:49
741 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ligt er maar helemaal aan hoe de vloerverwarming is aangelegd.
Als ze dit goed hebben gedaan dan ligt daar al een isolerende en geluidsdempende ondervloer onder.
Maar vraag het aan de VvE of de bouwer/verkoper van de appartementen.

Mabelle
door Mabelle - May 15, 2023 om 16:01
458 Antwoorden / 1 Vragen

Twee maanden geleden ging je ook al verhuizen, toen stelde je een vraag over een ondervloer met laminaat. Laminaat of PVC de antwoorden blijven hetzelfde https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/laminaat-op-vloerverwarming?id=606589

In de verhuurvoorwaarden staat vaak ook vermeld of je een ondervloer moet laten leggen i.v.m. geluidsoverlast voor de onderburen.

Ik heb zelf in ieder geval klik PVC gekocht met geïntegreerde ondervloer, ook mijn appartement heeft vloerverwarming.
Deze https://www.moduleo.com/nl-nl/luxe-pvc-vloeren/collecties/layred

1paul
door 1paul - May 18, 2023 om 07:53
3174 Antwoorden / 0 Vragen

laat in ieder geval de cementdekvloer eerst egaliseren met egaline, met pvc vloeren heb je zogenaamde "plak"vloeren, deze kun je zonder ondervloer leggen, leg je geen plakvloer dan moet er wel een ondervloer onder en in uw geval zou ik zeker voor een geluidsdempende ondervloer kiezen!

ivm de onderburen, leg een geluidsdempende ondervloer zodat zij zo min mogelijk last hebben van leefgeluiden, kijk ook naar een eventueel eisen pakket met betrekkende tot de vloer welke geld in het gebouw!!!!

zou zonde zijn als je de vloer er weer uit moet halen om deze aan te passen, informeer dus naar eventuele eisen die gelden in dit gebouw..

lo
door lovewinnie - May 18, 2023 om 09:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Egaliseren wordt altijd gedaan. Als je het laat leggen

Zelf krijgen we nieuwe beton vloer, vloerverwarming en het wordt geëgaliseerd. Toch wordt er door het bedrijf ook nog geëgaliseerd ivm garantie verhaal.
Wel plak pvc

Ik neem aan bij Klik pvc je wel echt een dempende ondervloer nodig hebt.