ju
door juanillo Feb 27, 2004 om 20:53
Huishouden & energie

Recht op garantie?

Na 4 jaar zijn onze matrassen met binnenvering onbruikbaar geworden, constateert Beter Bed. Bovendien zijn ze ook niet meer te repareren. We hebben dus recht op 1/3 van de aankoopwaarde (= 200 euro). Aangezien we al niet zo te spreken waren over de service van Beter Bed, besloten wij onze 2 nieuwe matrassen ergens anders te kopen en voor die 200 euro een lattenbodem en matras te kopen voor een kinderbed. Dit alles in overleg met de winkel en zonder bijbetaling. Als de bestelling wordt afgeleverd blijkt dat de 2 oude, kapotte, matrassen weer terug moeten naar de fabriek. Daar ons dat niet was verteld hebben wij de matrassen bij het grof vuil gezet. Beter Bed beslist dat zonder de 2 kapotte matrassen wij recht op geen enkele vergoeding hebben. Dus onze gehele bestelling werd op hetzelfde moment weer in de vrachtwagen geladen. Mijn vraag is: hadden wij moeten weten dat die oude matrassen retour fabriek moesten als ons dat niet expliciet is verteld? Volgens Beter Bed wel. Wat kunnen wij nog meer doen om verhaal te halen?

666 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:53
91 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is een heel lullige situatie. Inprinciepe is het een omruil dus diende u de 2 oude matrassen te bewaren zodat zij ze retour konden nemen. Echter u krijgt nu iets heel anders voor het bedrag terug als waar u over klaagt. Ik neem aan dat u een duidelijke leverings/koop bon heeft? Als hier nier voor 100% duidelijk op staat wat er met de matrassen moest gebeuren heeft u een redelijke kans om deze zaak aanhangig te maken bij de geschillen commissie waar beter bed bij aan gesloten is.
Veel suc6 en slaap zacht op de nieuwe matras en vraag de €200 terug.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 12:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

BeterBed geeft natuurlijk niet zomaar een bodem en een matras kado. Daarbij ligt het voor de hand dat BeterBed de schade bij zijn leverancier gaat verhalen. Dit zal niet lukken zonder matrassen.

Het was niet slim om matrassen van € 200,- bij het grofvuil te zetten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer