vi
door visje Feb 7, 2011 om 11:00
Huishouden & energie

Reparatie aan cv ketel: kosten onderdelen betalen ondanks dat niet in contract?

Hallo,

Heeft iemand een idee wat mijn rechten zijn in deze situatie? Ik heb een onderhoudscontract van mijn cv-ketel. Daarin zit reparatie tijdens storingen inbegrepen. Tijdens een storing een paar weken geleden is er een onderdeel vervangen. Nu krijg ik ineens een flinke rekening van dit onderdeel, terwijl ik dacht dat het bij het contact was inbegrepen. In mijn voorwaarden staat ook niet dat ik onderdelen zelf moet betalen. Bij navraag van de onderhouds-maatschappij geven zij aan dat dit bij artikel 3.e staat. De voorwaarden die ik zelf heb ontvangen bij het afsluiten v/h contract bevatten geen artikel 3.e, dus deze hele passage staat er niet in. Ik heb nooit nieuwe voorwaarden ontvangen. De onderhoudsmaatschappij reageert nu dat ik deze kosten toch moet betalen en dat zij mij de nieuwe voorwaarden wel kunnen toesturen? Ik vind het vreemd om de voorwaarden achteraf naar mij op te sturen en vraag me af of dit op deze manier zomaar mag?

2171 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vi
door visje - Feb 7, 2011 om 11:24
8 Antwoorden / 9 Vragen
0

Nog een aanvulling: ik zie net dat in de voorwaarden die ik heb, staat aangegeven dat wanneer er nieuwe voorwaarden zijn deze in een regionaal dag- of weekblad worden geplaatst, en aan de hand daarvan kan worden opgezegd. Ik lees geen regionaal blad, maar heeft de energiemaatschappij zich hiermee voldoende afgedekt? Het lijkt mij een rare manier van nieuwe voorwaarden bekendmaken, aangezien je nooit alle contactanten bereikt.

Overigens ik heb mijn contract afgesloten eind 2006 en heb voorwaarden gekregen van 2004. Volgens de telefoniste waren de nieuwe voorwaarden al ingegaan in 2006, dus het lijkt erop dat ze mij toen al verouderde voorwaarden hebben gegeven.

Ik hoop dat iemand advies heeft in deze kwestie. Het gaat om een bedrag van 225 euro, wat best veel is wanneer je verwacht dat het bij het contact in zit.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2011 om 11:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

Vraag de datum van ingang en de nieuwe voorwaarden op bij de betreffende instantie, dan kom je verder. Groet, MG.

pino123
door pino123 - Feb 7, 2011 om 11:54
2766 Antwoorden / 14 Vragen
0

Zoals ik het nu lees worden de reparatiekosten niet in rekening gebracht, maar de onderdelen wel. Volgens mij is dit redelijk gangbaar bij dit soort contracten. Het lijkt mij ook heel vreemd dat nieuwe voorwaarde wel worden gepubliceerd, maar niet worden opgestuurd naar de klanten...

vi
door visje - Feb 7, 2011 om 13:07
8 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het klopt dat de gemaakte uren (minuten) en voorrijdkosten niet zijn berekend en alleen het materiaal.

Ik weet niet wat hierin gebruikelijk is: in mijn vorige woning/woonplaats had ik een contract waarin beide werden gedekt en toen ik naar mijn huidige woning/woonplaats verhuisde heb ik verschillende contracten vergeleken, obv voorwaarden.

Verder wordt ik nog teruggebeld door degene van het bedrijf, maar ik wil intussen graag weten hoe sterk ik sta.

la
door latal - Feb 18, 2011 om 13:48
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou snel een abonnement bij Feenstra af sluiten, want daar worden alle kosten gedekt door het abonnement van ongeveer 13 euro p.m.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2011 om 13:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

Quote TS: "In mijn voorwaarden staat ook niet dat ik onderdelen zelf moet betalen.".

Maar er staat ook niet dat deze kosten wèl betaald worden.

vi
door visje - Feb 18, 2011 om 14:13
8 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dank voor al jullie reacties. Ik heb inmiddels een correspondentie hierover gehad met de aanbieder van het onderhoudscontract. Ik heb waarschijnlijk zellfs oude (vervallen) voorwaarden gekregen bij het afsluiten. Ook heeft de monteur de reparatie gedaan zonder te vertellen wat het zou gaan kosten, wat ik erg vreemd vind, anders zou ik de investering in de (oude) ketel misschien niet meer hebben gedaan. Uiteindelijk zijn we er uit gekomen de rekening te delen.

ro
door ron530 - Feb 18, 2011 om 14:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Bewijst maar weer eens dat een onderhoudscontract duidelijk verschilt met een reparatiecontract.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2011 om 14:33
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

En dan toch weer, eind goed, al goed. Groet, MG.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer