ca
door carolienm_1 Aug 13, 2014 om 18:06
Huishouden & energie

Roetvorming in huis

In mijn woonhuis treedt vervuiling op in de vorm van een zwart/grijze aanslag op het interieur met name in de woonkamer. O.a. boven radiatoren, achter koelkast en zelfs in kastjes.
Ik heb geen open haard, stook weinig kaarsjes en heb zeer regelmatig ramen en deuren open. Winter alleen ramen.
Onderzoek heeft aangetoond dat schimmelsporen niet in de vervuiling aanwezig zijn.

526 9 Rapporteer

curly
door curly - Aug 13, 2014 om 20:46
162 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien heb je een (balans)ventilatie systeem op zolder, waarvan de filters etc.vervangen moeten worden.

ca
door carolienm_1 - Aug 13, 2014 om 23:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb geen zolder. Ben 2 jaar geleden in dit 1 verdieping huis gaan wonen. Allerlei nieuwe spullen gekocht en vloer etc.

door 1953 - Aug 14, 2014 om 00:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carolienm schreef op woensdag 13 aug 2014, 23:18]Ik heb geen zolder. Ben 2 jaar geleden in dit 1 verdieping huis gaan wonen. Allerlei nieuwe spullen gekocht en vloer etc.

Ook geen mechanische ventilatie?

U had deze vraag beter bij 'Vraag & beantwoord' kunnen plaatsen, daar heeft u hoogstwaarschijnlijk meer response.

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2014 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens op dit forum en met name de laatste bijdrage: klik hier.
Is het ook buiten op de kozijnen e.d.?

ca
door carolienm_1 - Aug 15, 2014 om 19:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 14 aug 2014, 00:56][quote=carolienm schreef op woensdag 13 aug 2014, 23:18]Ik heb geen zolder. Ben 2 jaar geleden in dit 1 verdieping huis gaan wonen. Allerlei nieuwe spullen gekocht en vloer etc.

Ook geen mechanische ventilatie?

U had deze vraag beter bij 'Vraag & beantwoord' kunnen plaatsen, daar heeft u hoogstwaarschijnlijk meer response.

Ik heb ook geen permanente mechanische ventilatie. Wel in badkamer, als ik een schakelaar om zet.
voor de rest ventileer ik veel door ramen en deuren te openen.

ca
door carolienm_1 - Aug 15, 2014 om 19:09
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 00:45]Lees eens op dit forum en met name de laatste bijdrage: klik hier.
Is het ook buiten op de kozijnen e.d.?

In dit forum gaat het bijna alleen maar over een schimmel. uit onderzoek is gebleken dat het geen schimmel is. De vraag is nu wat ik aan roetvorming kan doen. Dit werd helaas in dit forum ook niet beantwoord.

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2014 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u het verhaal over de verwarmingsbuizen dan niet gelezen?

ca
door carolienm_1 - Aug 17, 2014 om 13:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het overgrote deel van de verwarmingsbuizen liggen onder de vloer. Alleen, ik heb 2 radiatoren, de beide delen vanuit de vloer tot de verwarming is zichtbaar. In mijn idee is dat een te kleine overvlak om zoveel problemen te veroorzaken.

door 1953 - Aug 17, 2014 om 14:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is ook al een vraag bij 'Vraag & beantwoord' geplaatst en gestart.

De vraag bij 'Vraag & beantwoord