Ida b
door Ida b May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een ander bedrijf kiezen of moeten we wachten tot het bedrijf contact met ons opneemt? Gelukkig hebben wij nog niets betaald:)

2264 8 Rapporteer
marita5
door marita5 - May 10, 2024 om 13:04
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ida B ,

Neem contact op met de curator van dit bedrijf , deze kan u daar meer over vertellen .

tenormin
door tenormin - May 10, 2024 om 13:11
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Het is nu zo dat de curator de zaak onder zich heeft, dus is het "normaal" dat u geen contact met het bedrijf hebt of kunt krijgen. Meestal kan de failliette eigenaar niet meer zijn pand in, worden nieuwe sleutels op deuren gezet. Of ze een doorstart kunnen maken hangt ook van veel faktoren af uiteraard. De curator zal zoveel mogelijk zaken van waarde laten verwijderen (de geëiste kosten moeten immers zoveel mogelijk eruit komen). Als het pand van de nu failliete eigenaar is kan hij erin als er overeenstemming is bereikt met de schuldeiser, krijgt hij weer een sleutel. Is het een huurpand: dan is het helemaal einde story.

sjjoppy
door sjjoppy - May 10, 2024 om 13:57
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Nog niet betaald

Heeft u nog niet betaald? Betaal dan pas als u het product heeft. Vraag de curator wanneer u uw product krijgt.

Kan de webshop uw product niet meer leveren of wilt u uw bestelling niet meer? Dan kunt u de bestelling stoppen en hoeft u niets te betalen. U ‘ontbindt’ dan de overeenkomst. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief aankoop bij failliet bedrijf.

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/bedrijf-failliet/

Mabelle
door Mabelle - May 10, 2024 om 15:36
458 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet je dat het bedrijf een doorstart probeert te maken? Over welk bedrijf gaat het?

Ida b
door Ida b May 10, 2024 om 18:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat dit bedrijf een doorstart probeerd te maken omdat de advocaat van het bedrijf mij daarover belde. Het maakt niet uit over welk bedrijf het gaat.

Mabelle
door Mabelle May 10, 2024 om 18:36
458 Antwoorden / 1 Vragen

Rustig maar, wilde alleen even gaan kijken voor je wie de curator is. En wat er over dat bedrijf in het Insolventieregister staat. Maar prima, dan niet.

1paul
door 1paul - May 10, 2024 om 15:53
3174 Antwoorden / 0 Vragen

stuur een ontbindingsbrief naar de curator van dit bedrijf..

ne
door neodutchio - May 10, 2024 om 20:44
5166 Antwoorden / 12 Vragen

U moet zich inderdaad wenden tot de curator. Het kan zijn dat de order is komen te vervallen, maar het kan ook zijn dat alles al besteld en geleverd is en het personeel moet doorwerken. Dan kan het zijn dat de curator u alsnog aan de overeenkomst houdt zodat zij weer geld in het laatje krijgen.

sw
door swat1500 - May 10, 2024 om 23:47
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Is in de overeenkomst afgesproken wanneer zou worden geleverd?
Als die datum gepasseerd is zonder dat een nieuwe datum bekend is gemaakt kunt u hte bedrijf via de curator aanschrijven en een uiterste ternijn stellen waar binnen geleverd moet worden en daarbij aangeven dat u de overeenkmst na die datum zal ontbinden wegens leveringsonmacht.

e-
door e-genius - May 13, 2024 om 16:29
13 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag aan de curator of de opdracht gestand blijft. U heeft geen vordering op het bedrijf en feitelijk bestaat het bedrijf ook niet meer tenzij de curator een 'doorstart' kan maken. In elk geval contact opnemen met die curator, een advocaat van het bedrijf heeft hier niets mee te maken. Bezie de curator op dit moment als 'het bedrijf' en doe alleen zaken met hem. Dus geef een datum aan die u geschikt vindt (twee weken is normaal) en zeg in de brief dat u ontbind bij blijvende  tekortkoming. Alle correspondentie per brief en aangetekend.
Zie ook antwoord van SJJOPPY