la
door langeco Nov 20, 2015 om 09:03
Huishouden & energie

Schade laten opmaken

Ik heb een verwarmingsketel laten ophangen door een erkend bedrijf.
Nu is na het ophangen de muur gaan scheuren.
Niet zomaar in het nieuwe spuitwerk maar in de muur zitten gewoon 2 grote scheuren.
Nu is dat bedrijf aansprakelijk en willen ze de muur afsmeren zodat de scheuren niet meer zichtbaar zijn.
Dit is natuurlijk geen gezicht ik heb die muur 4 maanden geleden geheel laten spuiten en ik vind dat zij op moeten draaien om die muur weer netjes en mooi te krijgen.
Wie kan ik inschakelen om de schade te laten bepalen en hun voor de aankomende kosten verantwoordelijk te stellen.
Ik heb reeds meerdere malen contact gehad met hun en proberen het af te doen met dat zij zelf (verwarmingsmonteur) wel even die scheuren dichtsmeren. Ik hoor het graag.

709 6 Rapporteer

me
door mein33 - Nov 20, 2015 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waardoor is de muur gaan scheuren ?
Vanaf de bevestigingspunten van de verwarmingsketel !!
Zo ja, dan is het wel noodzaak om de bevestigingspunten van de ketel in z'n geheel te inspecteren of de ketel nog wel op een verantwoorde wijze op/aan de muur vastzit.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 20, 2015 om 13:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het enige wat u nog kan doen is na nogmaals een brief te sturen dat u dan als het niet gebeurt andere stappen gaat nemen b.v. dat u dan contact opneemt met u rechtsbijstand verzekering ( als u die heeft) en anders via andere kanalen hier voor op gaat zoeken.

hansje klein
door hansje klein - Nov 20, 2015 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Iedere beunhaas mag tegenwoordig een ketel ophangen en installeren.......

Dat moet allereerst weer verboden worden!

Daarnaast kunt u een klacht indienen bij diezelfde installateur en ik hoop voor u, dat het géén beunhaas is, maar een gecertificeerd bedrijf (u zegt erkend? maar door wie). Wordt door het bedrijf de fout niet hersteld (de muur in de oorspronkelijke toestand terugbrengen en professioneel ophangen) kunt u beginnen naar een keurmerk te zoeken, waar de klacht kan worden bekeken. Heeft het bedrijf geen keurmerk..........bent u het haasje en zult u op eigen kracht via een expertise en daarna met een jurist dit 'bedrijf' moeten sommeren met een aangekondigde einddatum. Daarna kunt u het werk uitbesteden. De rechter doet de rest.

la
door langeco - Nov 20, 2015 om 16:25
17 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 10:25]Waardoor is de muur gaan scheuren ?
Vanaf de bevestigingspunten van de verwarmingsketel !!
Zo ja, dan is het wel noodzaak om de bevestigingspunten van de ketel in z'n geheel te inspecteren of de ketel nog wel op een verantwoorde wijze op/aan de muur vastzit.

Het bedrijf heeft reeds een monteur langs gestuurd en bevestigd dat de ketel niet van de muur kan komen. Wij zijn niet aansprakelijk voor het naar beneden komen van de ketel.
Zwart op wit bevestigd.
Nu nog alles in oude staat maar daar willen ze niet aan tot zover dan ..

la
door langeco - Nov 20, 2015 om 16:31
17 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 20 nov 2015, 13:31]Iedere beunhaas mag tegenwoordig een ketel ophangen en installeren.......

Dat moet allereerst weer verboden worden!

Daarnaast kunt u een klacht indienen bij diezelfde installateur en ik hoop voor u, dat het géén beunhaas is, maar een gecertificeerd bedrijf (u zegt erkend? maar door wie). Wordt door het bedrijf de fout niet hersteld (de muur in de oorspronkelijke toestand terugbrengen en professioneel ophangen) kunt u beginnen naar een keurmerk te zoeken, waar de klacht kan worden bekeken. Heeft het bedrijf geen keurmerk..........bent u het haasje en zult u op eigen kracht via een expertise en daarna met een jurist dit 'bedrijf' moeten sommeren met een aangekondigde einddatum. Daarna kunt u het werk uitbesteden. De rechter doet de rest.

Het is dus niet door een beunhaas gedaan ik heb netjes via offerte en onderhoudscontract een ketel laten hangen. Al jaren bij hun aangesloten en nooit problemen. Bij storing voor 19-00 dezelfde dag nog een monteur.
Alleen dit doen ze niet handig en na mijn zin veel te traag.
Ketel hangt reeds 3 maanden. Ik wil alleen weten of ik hun een schade offerte kan sturen voor de onkosten die gemaakt gaan worden.
En ik wil niet afgescheept worden met half werk. En ik ben nu al wijzer geworden dus dank alle daarvoor.

me
door mein33 - Nov 21, 2015 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=langeco schreef op vrijdag 20 nov 2015, 16:31]

Ik wil alleen weten of ik hun een schade offerte kan sturen voor de onkosten die gemaakt gaan worden.
En ik wil niet afgescheept worden met half werk. En ik ben nu al wijzer geworden dus dank alle daarvoor.

U vermeld niet, zoals ik eerder vroeg, waardoor de muur is gaan scheuren.
Uiteraard kunt u de installateur aansprakelijk stellen voor de scheur in de muur en hem een rekening sturen voor de herstelkosten.
Maar, u zult wel moeten aantonen (bewijzen) dat de ophanging van de verwarringsketel de directe oorzaak is van de scheur in de muur.
Heeft de installateur bij de het installeren geen fout gemaakt, dan zal zijn aansprakelijkheid moeilijk te bewijzen zijn.