vrheid
door vrheid Aug 23, 2013 om 13:14
Huishouden & energie

Slimme meter, dure grap

Begin dit jaar werd er door Liander een slimme meter geplaatst. Enige tijd hierna werd er door Greenchoice een bedrag van 4 keer mijn maandbedrag van mijn rekening afgehaald. Telfonisch bleef Greenchoice volhouden dat ik ineens meer gas had gebruikt. Mijn energie gebruik is door de jaren heen zeer stabiel en ik weet zeker dat ik niet meer gas heb gebruikt. Ik voel me dus grof bestolen door Greenchoice.

1124 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2013 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en? Hebt u naar de meterstanden gekeken? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise?

vrheid
door vrheid - Aug 23, 2013 om 14:30
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23]Hebt u naar de meterstanden gekeken?

Liander heeft mijn meter meegenomen

sl
door slobberbone - Aug 23, 2013 om 15:05
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vrheid schreef op vrijdag 23 aug 2013, 14:30][quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23]Hebt u naar de meterstanden gekeken?

Liander heeft mijn meter meegenomen

U heeft vast wel een foto gemaakt voor de inname, maar de verhoging heeft plaats gevonden op oude meter nieuwe loopt wel netjes ?

vrheid
door vrheid - Aug 23, 2013 om 15:19
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=slobberbone schreef op vrijdag 23 aug 2013, 15:05][quote=vrheid schreef op vrijdag 23 aug 2013, 14:30][quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23]Hebt u naar de meterstanden gekeken?

Liander heeft mijn meter meegenomen

U heeft vast wel een foto gemaakt voor de inname, maar de verhoging heeft plaats gevonden op oude meter nieuwe loopt wel netjes ?

Blijkbaar ben ik te goed van vertrouwen. Ik heb geen foto van de verwijderde meter.
Ik probeer nu regelmatig af te rekenen. Nu de prijs van gas laag is, raad ik een ieder die een variabele prijs voor gas heeft aan om een tussentijdse afrekening te doen, en niet te wachten tot het einde van de winter, wanneer de gasprijs het hoogst is.

ol
door olijfje3 - Aug 24, 2013 om 03:17
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik zou het er niet bij laten zitten. ik neem aan dat je een klassieke meter kan terugkrijgen olijfje3

vrheid
door vrheid - Sep 6, 2013 om 11:12
8 Antwoorden / 2 Vragen

U P D A T E : Inmiddels heeft Greenchoice alle inzichtelijkheid die ik had in mijn verbruik via hun web-site geblokkeerd. Ik kan geen tussentijdse nota meer op laten maken. Volgens mij willen ze hun duistere dieven praktijken verhullen.

vrheid
door vrheid - Sep 6, 2013 om 11:37
8 Antwoorden / 2 Vragen

U P D A T E : Inmiddels heeft Greenchoice alle inzichtelijkheid die ik had in mijn verbruik via hun web-site geblokkeerd. Ik kan geen tussentijdse nota meer op laten maken. Volgens mij willen ze hun duistere dieven praktijken verhullen.

Greenchoice zegt dat je in de regel alleen elke 6 maanden kunt afrekenen. Ik kan deze regel nergens vinden.

ol
door olijfje3 - Sep 6, 2013 om 11:51
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik meem aan dat u zelf mag kiezen of u de slimme of de ouderwetse meter wilt gebruiken.
Weet iemand hoe dit precies zit?
Als u zo raar behandeld wordt zou ik meteen overstappen als dat kan. u heeft waarschijnlijk een jaarcontract. ik ben ook bij green choicce, maar heb nog oude meter. wel is er jaren terug aandacht besteed aan gedoe met slimme meter en mensen die ineens veel moesten bijbetalen olijfje3

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2013 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een contract hebt, betaalt u voor de afgesproken periode hetzelfde bedrag voor een kuub gas.

Zijn die 4 maandtermijnen wel hersteld? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise?

U kunt hen niet zo maar betichten van duistere dieven praktijken.

vrheid
door vrheid - Sep 6, 2013 om 12:20
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 sep 2013, 12:03]Als u een contract hebt, betaalt u voor de afgesproken periode hetzelfde bedrag voor een kuub gas.

Zijn die 4 maandtermijnen wel hersteld? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise?

U kunt hen niet zo maar betichten van duistere dieven praktijken.

Greenchoice blijft volhouden dat ik 4 keer zoveel gas heb verbruikt. Zij hebben hiervoor geld van mijn rekening afgehaald en daarom voel ik mij bestolen. Waarom hebben ze de verbruik overzichten van hun site gehaald? En waarom kan ik niet vaker met hen afrekenen zodat ik een goed inzicht heb in mijn energie kosten? Ik kan niet anders dan concluderen dat zij iets te verhullen hebben.

jpm
door jpm - Sep 6, 2013 om 12:44
821 Antwoorden / 28 Vragen

Ik denk dat u dan ook had kunnen storneren en een redelijk bedrag, zoals u dat altijd al betaalde, handmatig had kunnen overmaken. Ik denk tevens dat het mogelijk moet zijn over voorbije verbruiksperioides het verbruiksoverzicht in te zien. Als ze dat voor u verborgen hebben moet u daarover een klacht indienen. Ik adviseer u het gestorneerde, voor zover het gebruikelijke bedrag te boven gaand, op een spaarrekening te zetten totdat duidelijk is wie gelijk heeft. Bij ongelijk uwerzijds kunt u dan ineens het te weinig betaalde overmaken.

ol
door olijfje3 - Sep 6, 2013 om 13:07
284 Antwoorden / 26 Vragen

de sorneerperiode is een aantal jaren geleden met 2 weken verlengd. van een maand naar 6 weken. misschien handig om te weten. olijfje3

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2013 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jpm

Maar de Ts wilde per maand afrekenen, dan moet je natuurlijk ook het verbruik van die maand betalen, voor zover dat klopt uiteraard.