be
door benolieto Jun 5, 2012 om 23:30
Huishouden & energie

Sponate implosie douchescherm

Bij een Sanidirect ('n Sanitairdump) heb ik een douche scherm gekocht, tegen één derde van de normale prijs. Wel zelf inpakken in noppenfolie en vervoeren. Een glasscherm knalt spontaan in elkaar, zonder enige aanleiding, na het vervoer, bij mijn thuis.
Natuurlijk onmiddellijk terug naar de leverancier. Zijn reactie: Sorry, maar daar kunnen we niets mee.
Ook de maker van het douchescherm Huppe, wijst alle aansprakleijkheid af, onder het mom van "dergelijke schermen moeten in speciale dozen staande vervoerd worden en zeker niet in noppenfolie.Dergelijk veiligheidsglas kan altijd spontaan ontploffen:.
Ik als klant kom er geen steek verder mee, ben niet nalatig geweest en ben wel €500,00 armer. Wie weet raad in dezen????

1181 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

SPONTANE IMPLOSIE !?! Waar haalt u die kennis vandaan?

In dit geval is 'goedkoop is duurkoop'!

Normaal hoort een dergelijk douchescherm al van fabriekswege in een goede verpakking te zitten.

De verkopende partij heeft nagelaten u een deugdelijk product te leveren. Dat verkopende partij nalaat zijn wettelijke verplichting tot inspanning van herstel van het product of vervanging van het product niet wil voldoen.

Bij Huppe, de fabrikant, moet u niet zijn voor de garantieaanspraak. Bij verkopende partij, Sanidirect, moet u zijn. Al wijzen de algemene (leverings)voorwaarden anders, dan zijn de algemene (leverings)voorwaarden een onredelijk beding als het botst met wettelijk kader.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oorzaak van het springen van het douchescherm is veel druk op één plek aan de zijkant. Het kan zijn dat bij het neerzetten één hoek het volledig gewicht van het douchescherm heeft moeten dragen.
Een andere oorzaak kan zijn dat het douchescherm aan de onderzijde op een verhoging is neergezet. Een klein steentje kan, door het gewicht van de douchedeur, het glas al uiteen laten spatten.
Een douchedeur is veiligheidsglas. Het zelfde glas zit ook in de zijruiten van een auto. Het springen van het glas kan dus ook na het uitpakken zijn gebeurt, dus ik begrijp dat ze u de schade niet willen vergoeden. U zu nog eens kunnen kijken naar uw eigen verzekeringen of die u tegemoet willen komen.