Te hoge energierekening
Kan aantonen dat mijn stroomverbruik de laatste 10 jaar niet hoger is geweest dan 3500 / 4000 kWh
Ook nu is het verbruik weer normaal gestabiliseerd op 1250 kWh per kwartaal
Alleen tijdens de periode 2017 / 2018 dat er een nieuwe slimme meter werd geplaatst werd mijn verbruik ineens ruim 5000 kWh per jaar,heb hiervan de org dokumenten van Budgetenergie maar die wijzen elke verantwoordelijkheid van de hand en zeggen dat ze alleen de gegevens verwerkt hebben en uitgevoerd ,dat ik maar naar ENEXIS moet gaan (die gaan over de slimme meter ),die zeggen op hun beurt dat alle meters gecalibreerd zijn en oke zijn bevonden, Het bekende spel van het kastje naar de muur gestuurd te worden is nu aangebroken Waar moet ik nu met mijn klacht heen? Heb alles op papier maar kan nergens verhaal halen ,kan dat zo maar ?
Uw netbeheerder gaat inderdaad over de meters. En als het verbruik nu 1.250 per kwartaal is, is mijns inziens 5.000 per jaar niet zo vreemd.
Schrijf eens elke week op dezelfde tijd de meterstanden op, dan ziet u vanzelf of er iets geks gebeurt.
Dat u 10 jaar een bepaald verbruik hebt gehad, zegt natuurlijk helemaal niets. Er kan van alles gewijzigd zijn. Misschien een beetje zuiniger zijn met elektriciteit?
Woon je al 10 jaar in hetzelfde huis met dezelfde elektrische apparaten?
Geen waterbed gekocht, vloerverwarming, elektrische kachel of een andere stroomslurper?
4000 tot 5000 kwh per jaar is het gemiddelde verbruik voor een gezin met 2 kinderen,
https://www.essent.nl/content/particulier/kennisbank/energie-besparen/gemiddeld-energieverbruik.html
Je stroomverbruik is hoger geworden het afgelopen jaar en je denkt dat het door de slimme meter komt, maar je hebt geen enkel bewijs. Je hebt alleen een hogere afrekening, Krijg je niet elke maand een opgave van je stroomverbruik van de energieleverancier? Je stroomverbruik is nu 1250 kwh, dus per jaar 5000 kwh.
Doe zoals tijger1 schrijft, neem elke week de meterstanden op. Of nog beter met zo'n hoog verbruik, kijk elke dag even en schrijf het op in je agenda. Dan zie je snel genoeg op welke dag je meer verbruikt.
Niet alleen de meterstanden zelf ook bijhouden, maar voor de zekerheid ook wat testjes doen. Sluit alle elektriciteitsgebruikers af en sluit 1 verbruiker met een bekend verbruik aan (bijvoorbeeld een 1kW bouwlamp). Laat die een paar uur aan staan en kijk dan wat het verbruik is. Als die anders is dan wat je verwacht zou je kunnen overwegen om de meter te laten ijken. Die kosten krijg je terug als er wat met de meter aan de hand is.
Uw oude meter was waarschijnlijk een analoge meter. De nieuwe (slimme) meter is digitaal en registreert dus nauwkeuriger. Goede kans dat de oude meter minder nauwkeurig was in het registreren van uw gebruik.
??? Oude meters waren ook geijkt. Bij een slimme meter is de registratie meer direct en sneller en dat is iets anders dan nauwkeuriger.
Wat is er minder “direct” en “langzamer” aan het draaien van een schijf en verspringende cijfertjes?
Ik vind dit heel erg. Zie maar te bewijzen dat je gelijk hebt. Precies om deze reden wil ik geen zgn. slimme meter. Sterkte.
Daarom wil ik absoluut geen slimme meter.... je bent totaal rechtenloos! Ze kunnen rekenen wat ze willen. Met de oude mechanische meter was dat onmogelijk.
Ja slimme meter werkt bij sommigen zoiets als heksen verbranden. Succes ermee.
In verband met de kosten van de slimme meter wordt nu bij iedereen gewoon een dubbele hoeveelheid energie in rekening gebracht. Heel simpel. En daarover een topic openen helpt echt niet.:-))))
wat een onzin, ik heb al 2 jaar een nieuwe meter maar dubbele hoeveelheid wordt bij mij echt niet in rekening gebracht.
@annie
U weet niet wat. :-)) betekent?
Ik hoop voo u dat ze de oude meter hebben vernietigd anders krijgt u nog even een nameting en dan zien ze dat de oude meter een slijtage had aan de teller.
Uw verbruik zal namelijk eerder ook 5000 Kwh zijn geweest de nieuwe meter meten namelijk veel beter.
Heeft u toch het gevoel dat uw meter niet klopt dan kan u deze wel degelijk laten nameten.Informatie hier over kan u hier vinden :
https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemeter/hoog-verbruik-kan-energiebedrijf-langskomen-om-apparaten-te-controleren * Let wel op.
Het laten doormeten van uw meter kost geld.
Blijkt dat uw meter defect te zijn dan krijgt u dat weer terug.
Meteen een instalateur zoekken kan u via deze link https://www.echteinstallateur.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer