dumela
door dumela May 16, 2009 om 13:47
Huishouden & energie

Trampoline in tuin buren, mag dat?

Mijn buren hebben sinds vorig jaar een te grote trampoline in een te kleine tuin neergezet. Als er gebruik van wordt gemaakt kijkt men in mijn tuin en in mijn woonkamer. Ik voel me daardoor in mijn privacy aangetast. Mag deze trampoline zomaar geplaatst worden, zonder overleg? Kan ik juridisch eisen dat deze wordt verwijdert of 'naast' het huis wordt geplaatst, waar de buurman voldoende ruimte heeft. Of is hier gewoonweg niets aan te doen en moet ik met dat gespring (en inkijk) leren leven?? Wie weet raad (trouwens praten met ze heeft geen zin ze trekken zich nergens iets van aan)??

27264 12 Rapporteer

kiran
door kiran - May 16, 2009 om 14:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dumela

Denk dat hier vrij weinig aan te doen is. Of je moet er echt werk van willen maken? Lees de link. Maar zoals je kunt lezen .... ook de buren zouden daaraan mee moeten werken. Je zegt dat ze zich nergens iets van aan trekken .... dan heb je sowieso al een probleem. En of het de moeite allemaal waard is????

Mediation

Hun tuin! Samen erover praten is het beste. Aan de andere kant? Die trampoline is nu nieuw en spannend. Gaat er wel af .... over een maand of zo, zal er waarschijnlijk een heel stuk minder gesprongen worden.

Is ellendig, maar zou het nog maar even aanzien. Meestal lopen de dingen altijd heel anders dan je nu denkt. Als de sjeu eraf is .... heb je een groot deel van je privacy wel weer terug.   M.vr.gr. en sterkte!

ro
door ronny530 - May 16, 2009 om 14:15
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, ja dat mag voor een trampoline is geen vergunning nodig. U bent wel erg gehecht aan uw privacy, snap het probleem niet helemaal. In mijn optiek speelt er veel meer.

Ronny.

mi
door mitzie1988 - May 16, 2009 om 14:24
22 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk dat u beter in een hutje op de hei kunt wonen.
Van dit soort kleine privacy problemen heeft iedereen, tevens denk ik niet dat kinderen expres op de trampoline springen om bij u naar binnen te gluren.
Overigens onze overburen kunnen zo bij ons naar binnen kijken en wij ook bij hen.

u heeft gewoon pech denk ik.

kenwel2
door kenwel2 - May 16, 2009 om 14:28
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo dumela, natuurlijk kunt u niet verbieden, dat (kinderen) hun spellteje doen, in dit geval wat trampoline springen. En hoezo in uw privacy aangetast? Doet u dan zelf iets, wat het daglicht niet kan verdragen. Laat ze lekker spelen, of bent u niet jong geweest..

En als laatste: Zolang de buren niet in onze tuin zitten te s******n mogen ze hun gang lekker gaan hoor, ik vindt het prima dat kinderen plezier maken, beter dan op straat liggen te klieren, en te roken of te drinken...laat het over je heen komen, laat ze toch.

En inderdaad: Het is al gezegd, het is een nieuwtje, zodra het nieuwtje er af is, zult u er steeds minder ergenis van hebben...let wel: Het zijn uw buren...je moet nog lang met ze leven, mag ik dan hopen...

Gr. Henri

ro
door ronny530 - May 16, 2009 om 14:33
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Tja is ook mijn mening, we leven allemaal dicht op elkaar, enige verdraagzaamheid is wel het minste. Kinders op een trampoline zien niet eens wat er in de tuin of in huis gebeurt, die zijn namelijk bezig met veilig landen.

ro
door ronny530 - May 16, 2009 om 15:22
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Oink Stacy is boos en terecht, het is eigenlijk van de zotte dat buren zich aan alles ergeren. Samenleven is elkaar respecteren. Maar goed dat vraagsteller niet in een flat woont, kijken je zo in je boodschappentas en of je je geschoren hebt.

toolboy
door toolboy - May 16, 2009 om 15:26
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte ik kan u gerust stellen een persoon die aan het trampolinespringen is kan uw privacy niet schenden. ,deze heeft de aandacht volledig nodig om op de trampoline te blijven. Groet T

lx
door lxa - May 17, 2009 om 00:44
47 Antwoorden / 0 Vragen

Hahah precies.
En bovendien heb je de mogelijkheid niet om uitgebreid te kijken.
Je zakt namelijk ook snel weer naar beneden.

En als tip voor u.
Koop folie om de ramen te beplakken zien ze helemaal niets meer.
Of wat dacht u van spiegelfolie. U ziet wel buiten maar buiten ziet u niet.

driemaaldrie
door driemaaldrie - May 18, 2009 om 14:38
229 Antwoorden / 15 Vragen

Dubbel profiel, grappig lijkt op iemand die 10x de I tjing raadpleegt met het zelfde probleem.

Mijn oplossing: schrijf een lange duidelijke brief aan het ministerie van volksgezondheid.
Helpt dat niet wendt je tot onze Koningin uitaard ook schriftelijk en beleefd.

lo
door lotje6 - Jun 4, 2009 om 12:38
2 Antwoorden / 5 Vragen

Dumela, ik leef met je mee! Het is jammer dat praten geen zin heeft, want anders zou je afspraken kunnen maken over de tijden. Alleen al het gevoel dat ze de intentie hebben om rekening met je te houden, neemt al zoveel ergenis weg. Maar zo te horen heb je hetzelfde type buren als ik en kan je alleen maar hopen dat de lol van het springen er gauw af is. Sterkte!

Hier is mijn ervaring:

Mijn buren hebben sinds januari ook zo'n ding in de tuin staan. Behalve dat je inderdaad steeds inkijk hebt, spelen die buurkinderen van mij ook nog eens trefbal op de trampoline met als gevolg dat deze met enige regelmaat bij mij in de tuin beland of zo hard tegen de schutting komt dat deze flink heen en weer gaat. Wij zelf hebben een tuin met een grote border met veel planten en precies tegen die schutting staat een bankje (dit is nl de zonkant) waarop ik na mijn werk graag even een kopje theedrink en van mijn tuin kan genieten om te ontspannen.

Inmiddels zijn er door die ballen al diverse planten gesneuveld en rustig in de tuin zitten is er niet meer bij, want ik kan elk moment een bal op mijn kop krijgen.

Ook wordt nog eens de volgende taal uitgeschreeuwd: Stomme hoer, ik sla je kut eraf, blijf met je gore poten van mij af, klootzak. Alles op stanhe 10! En wat ik nog erger vind is dat als ik niet in de tuin ben ze gewoon over de schutting klimmen om de bal te pakken, zonder natuurlijk op de planten te letten. Nadat ik hier een keer van heb gezegd dat ik dat niet netjes vond en dat ze maar even moesten aanbellen had ik het natuurlijk helemaal gedaan en werd alles nog erger. Toen op een dag er ipv de bal allemaal gevulde waterbalonnen over de schutting kwamen ben ik op de buurman afgestapt. Hij begreep niet helemaal, waarom ik het vervelend vond dat ze over de schutting klommen, maar hij zou ze er op aan spreken. Sinsdien hoeven ze mij maar in mijn tuin te zien of ze gaan expres hard schreeuwend de trampo op, want ik ben de zeikbuurvrouw. Van het weekend bleef ik terwijl ze precies bij de schutting waar mijn bankje staat  een radio keihard aanzetten gewoon zitten, omdat ik mij niet weg wilde laten jagen. Op een gegeven moment ging de radio uit en hoorde ik de moeder vragen aan het kind: Zaten ze in de tuin"!? Ook gingen ze met van die stadiontoeters toeteren en roepen: He (mijn naam) ben je al wakker". Het is nu wel duidelijk dat ze expres treiteren.

Ik had dus gewoon alles moeten accepteren en het blijkt wel dat  je nergens wat van mag zeggen, want dan ben je dus aan de beurt. Ik ben bang dat ik geen andere optie heb en dat is verhuizen!

holstein
door holstein - Jun 4, 2009 om 13:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heeft u zelf ook kinderen, want dan zou een beetje begrip op zijn plaats zijn, want het zijn nou eenmaal kinderen.
Aan wat voor overleg had u zitten denken, want de trampoline kan er net staan zo te lezen, dus geen overleg mogelijk, want een andere mogelijkheid om hem te verplaatsen is er blijkbaar niet en dat overleg waar u aan denkt is dus wegwezen met dat ding.
We kunnen met elkaar leven of elkaar het leven zuur maken, ik kies liever voor het eerste, u ook toch....?