re
door remi16 Jul 15, 2012 om 14:09
Huishouden & energie

Verlichting

Ik sta op het punt een RVS buitenlamp aan te schaffen via een webwinkel.
Nu staat erbij max 25 watt ik ga er dus vanuit dat er maar een lamp in mag van max. 25 watt i.v.m. de warmte die de lamp afgeeft, maar als ik er nu een spaarlamp of ledlamp in plaats, moet ik me dan nog aan de 25 watt houden,daar deze lampen niet zo warm worden als een gewone gloeilamp.

Hoor het graag.......

Gr Remi16

1390 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is een spaarlamp van (bijvoorbeeld) 24 watt niet reeds een behoorlijk veel licht gevende lamp? Ik bedoel: het wattage moet dan toch vermenigvuldigd worden?

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo remi16,

Een buitenlamp met max. 25W? Dat lijkt me een beetje weinig!
Tenminste .... als je het over een gewone gloeilamp hebt.
Een 25W gewone lamp is te vervangen door een spaarlamp van 5W of een ledlamp van 2W.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@remi16,

Een spaarlamp geeft inderdaad minder warmte af:

In onderstaande tabel kan je verschillende lampen
met elkaar vergelijken.
Kaars 1% licht 99% warmte
Gloeilamp 5% licht 95% warmte
Halogeen 12% licht 88% warmte
Spaarlamp 88% licht 12% warmte
TL-lamp 94% licht 6% warmte

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nog even aan het zoeken geweest en dit vond ik over de lamp:

* RVS armatuur met kunststof kap
* Schakelt automatisch aan na het betreden van het detectiegebied
* Regelbare schakelduur 5 sec.-12 min.
* Regelbare lichtgevoeligheid
* Voor spaarlamp max. 13 Watt, gloeilamp max. 60 Watt
* Detectiegebied 110° x 12 m.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@remi16: dit zijn wel heel andere cijfers dan die in de oorspronkelijke vraag.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even kijken of er staat: geschikt voor max 25 watt gloeilamp of max 25 watt spaarlamp.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@remi16,

Zoiets vermoedde ik al.
Je hebt het antwoord op je vraag dus al gevonden:
spaarlamp max.13W = ca gloeilamp 60W

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 15 jul 2012, 15:07: Even kijken of er staat: geschikt voor max 25 watt gloeilamp of max 25 watt spaarlamp.

Antwoord van 15.02 gelezen?
Blijkbaar niet.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 15 jul 2012, 15:07: @remi16,

Zoiets vermoedde ik al.
Je hebt het antwoord op je vraag dus al gevonden:
spaarlamp max.13W = ca gloeilamp 60W

Ja, ik moest inderdaad even verder zoeken dan de site waarop in kan bestellen, maar met de eerder gemelde gegevens is mijn vraag beantwoord.

Bedankt voor al het meedenken en reacties....

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een perfecte LED lamp die genoeg licht geeft voor buiten en die kan ook in de RVS buitenlamp; Led E27 lamp, 8W vervangt 60W.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste prijs ook in vergelijk met spaarlamp.

Ben je wel een tijdje zoet mee voordat je het prijsverschil hebt terug verdient.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Besparing met de LED lamp t.o.v. een 60 wat lamp is per jaar €37,- t.o.v. een gewone spaarlamp is het €6,- per jaar, maar dan heb je ook wel een hele goede lamp die ook veel langer meegaat t.o.v. de goedkope spaarlampen!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zondag 15 jul 2012, 15:40: Dit is een perfecte LED lamp die genoeg licht geeft voor buiten en die kan ook in de RVS buitenlamp; Led E27 lamp, 8W vervangt 60W.

Niet dus!!

Die lamp is dimbaar. Een volstrekt zinloze uitgave voor een buitenlamp.
Je kan voor veelminder terecht.